Fitness Seller

Forum Competitie 2019, Challenge n°6: Deadhang (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.220
Waardering
65.246
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Beste leden,

Dit jaar gaan we ook weer verder met de challenges maar om de onderlinge competitie aan te wakkeren en iedereen extra te motiveren om elke challenge mee te doen (dit is niet verplicht, je mag ook challenges skippen maar dan verdien je uiteraard ook geen punten) gaan we ditmaal werken met een punten systeem, de punten worden elke maand meegenomen en op het einde van het jaar zal de top 3 met mooie prijzen beloond worden.


Punten systeem

Bij 10 deelnemers:
  • 1ste plaats: 10 punten
  • 10de plaats: 1 punt

Bonus punten

3 bonus punten voor degene die de Bonus challenge wint (dit kan varieren per challenge)


Prijzenpot

:1e:

:2e:

:3e:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/forum-competitie-2019-ranking.420343/#post-10158974

Beste leden,

Welkom bij de nieuwe challenge, deze maand wordt het een beetje relaxen, het enige wat je moet doen is uithangen aan een baar, simpel, toch!

Wat is de bedoeling? Je berekend 125% van je lichaamsgewicht en hangt gewicht aan je middel tot je aan 125%* komt en dan grijp je een pull up bar, gaat er aan hangen en laat niet meer los... Wie het langste blijft hangen wint.

*bv als je 80kg weegt = 100kg (125%) = 20kg extra gewicht

Deze challenge zal lopen t/m 1 augustus en wordt om 19u afgesloten, dan worden de punten verdeeld en zal de nieuwe challenge ook online geplaatst worden.

-Zo lang mogelijk uithangen met 125% lichaamsgewicht
- Ten alle tijden gestrekte armen en voeten van de grond, zo niet; einde set
- Zowel bovenhandse als onderhandse grip zijn toegelaten, om en om niet
- Alleen met een rechte bar, geen hammer grip
- Magnesium is toegelaten, straps niet
- Filmpje van de weegschaal
- Filmpje als bewijs
- Bij misbruik/fraude zal er streng opgetreden

Onslow 1min.48

Fallingout 1min45

Webby 1min.38

Jaap ja 1min.26

Beowulf 1min.18

Bubs 1min.08

Kakelkipje 1min.08

ProudPizza 1min.06

davido01 53sec.

psycomantje 53sec.

Natty87 52sec.

Bosje2 48sec.

SandJ 30sec.

*BONUS* 3 bonuspunten voor degene die het langst met 1 arm kan blijven hangen (zonder extra gewicht)

Fallingout 1min.04

Kakelkipje 42sec.

Webby 36sec.

Onslow 35sec.

ProudPizza 27sec.

[RSVP=422344]Klik hier om in te schrijven[/RSVP]

basmca - 69 - Pizza
Bosje2 - 1
Kakelkipje - 1 - Weer van de partij
natty87 - 1
SandJ - 1

Totaal: 73
 
Boh als ik me goed herinner hebben er vorige jaar bij hang challenge zieke tijden gehaald
 
Bonus toegevoegd.
 
In! hoe kan ik het beste dat gewicht aan mijn middel hangen? ik heb niet zo'n riem
 
Is hookgrip toegestaan?
 
Vasthouden met je tanden :)

Of een rugzak.
 
Vasthouden met je tanden :)

Of een rugzak.

Je kan ook 2 á 3 katten in je nek leggen, maar het maakt voor de mods de controle op het correcte gebruikte gewicht wel moeilijker...

Sanca Saxon heeft wel enkele katten ter referentie, dat maakt het voor hem misschien acceptabel, maar kleine honden raad ik zeker af.
 
Wat voor monsterkatten heb jij? :$
 
Wat voor monsterkatten heb jij? :$
20190606_180940.jpg
 

Ik had vorige challenge 1:40 en had eigenlijk wel verwacht dit ff weer te doen. Mooi niet...
 
Nou ook een poging gewaagd, vond het veel zwaarder dan verwacht.
Ik weeg 83 kg, maal 125% is 103,75. Betekend 20.75 aan extra gewicht, ik heb er 21.25 van gemaakt (heb geen 0.75).
20190704_170707.jpg

En dan de poging:
Volgens mij is het 23 seconden?
 
Dacht dat een rechte bar met iets grotere diameter en andere grip in de gym wel zou helpen. Niet dus, volgens mij hetzelfde resultaat :P
Ik had niet thumbless moeten doen, begon op de minuut steeds verder los te raken tot ik niet meer kon vasthouden. Voel je wel goed in de onderarm als je aan bijna open hand hangt.

 
Dacht dat een rechte bar met iets grotere diameter en andere grip in de gym wel zou helpen. Niet dus, volgens mij hetzelfde resultaat :P
Ik had niet thumbless moeten doen, begon op de minuut steeds verder los te raken tot ik niet meer kon vasthouden. Voel je wel goed in de onderarm als je aan bijna open hand hangt.

Goeie.. Hoeveel sec was het nu?
 
BW = 72.4 kg vanmorgen
0.25 * 72.4 = 18.1 kg extra gewicht
Extra gewicht = 17.5 kg aan schijven + riem + chains + 2 karabijnhaken

40 sec denk ik

Rip onderrug. Armen konden nog wel door.

 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven