MuscleMeat

Hartslag in rust 37 slagen per minuut? Is dit niet te laag? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.882
Waardering
3.596
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo iedereen,
ik weet dat een lage hartslag goed is voor een sporter, maar is 35 a 37 slagen per minuut, in rust, niet te laag?
 
Hallo iedereen,
ik weet dat een lage hartslag goed is voor een sporter, maar is 35 a 37 slagen per minuut, in rust, niet te laag?
Dit is naar mijn weten wel heel laag ja.
Gemeten met je vingers op de pols of met zo een horloge ofzo?
 
Heb je last van vermoeidheid ofzo?

Is idd heeeel laag, zelfs voor een topsporter.
 
Je staat toch onder controle van een arts ivm ziekte?
Heb je t je arts al gevraagd.

Het is wel heel laag... Maar t kan wel.. bij ons in de familie ( geen sporter btw) zit ook een zeer lage hartslag zonder dat er noodzaak is voor acties.
 
Dit is naar mijn weten wel heel laag ja.
Gemeten met je vingers op de pols of met zo een horloge ofzo?
Ik heb het de afgelopen 10 dagen met een garmin hartslagmeter gemeten, steeds over een rustperiode van minstens 3 uur (zodat het niet om een outliner zou gaan).
 
Ik zou het sowieso even laten controleren. Er zijn wel perfect gezonde mensen met een hartslag van net onder de 40 maar echt veel voorkomend is het toch niet echt.

Ik heb een rusthartslag van 70+ en bij minieme inspanning (wandelen) 100+, het andere uitersts dus. Heb voldoende beweging, fiets minstens 5 uur per week. Heb het ook even laten controleren en mijn hart was compleet gezond. Better safe than sorry :)
 
Heb je last van vermoeidheid ofzo?

Is idd heeeel laag, zelfs voor een topsporter.
Neen, voel me zeer goed trouwens. Is al lang geleden dat ik me zo goed heb gevoeld. Vroeger heb ik ook periodes gehad dat ik rond de 45 schommelde, maar nu schommelt het rond de 36 ongeveer...
Ik herinner me trouwens dat ik eens op de operatietafel lag, voor de knie operatie, (was toen 21 jaar) en ze hadden reeds de inspuiting gegeven om te relaxen (zodat ze minder algemene anesthesie moeten doen als ik me niet vergis) en toen zag ik mijn hartslag naar 17 slagen per minuut gaan en ik werd wat ongerust (zag trouwens ook het schaaltje met alle instrumenten die ze gingen gebruiken... creepy) en ik vroeg aan de verpleegster "is dat niet te laag" maar ik herinner me haar antwoord niet meer...ik vermoed dat het daar vooral kwam door de medicatie al lijkt dat toch wel ook extreem laag.... Dus ik heb altijd wel al die tendens gehad.... Toen ik puber was had ik heel vaak stekende pijnen in de hartstreek...herinner me dat ik moest sporten op een fiets, met een mondmasker, en dat ze ondertussen echo van m'n hart deden, en allerhande tests en er toen niks bijzonder leek. Ze concludeerden toen stress en syndroom van Tietze... Met de jaren is dat weggegaan.
 
Je staat toch onder controle van een arts ivm ziekte?
Heb je t je arts al gevraagd.

Het is wel heel laag... Maar t kan wel.. bij ons in de familie ( geen sporter btw) zit ook een zeer lage hartslag zonder dat er noodzaak is voor acties.
Ja, ik ga het zo snel mogelijk ter sprake brengen.
 
Je zou denken dat je hartslag wel wat hoger zou zijn afgaande op je postgedrag
Hahahah, en daar is de eerste irrelevante post.... Ja, misschien wel. Misschien, moest ik dbb links laten liggen, dat ik een hartslag van 20 slagen per minuut zou hebben. Dat is dodelijk. Dus DBB houdt me in leven. Keep the trolling going zou ik dan maar zeggen.
 
tenor.png
 
Mss ook eens een andere hartslagmeter gebruiken? Of je slagen gedurende een minuut zelf tellen, dit is veel betrouwbaarder daarom doen de meeste verpleegkundigen dit nog steeds.
 
Mss ook eens een andere hartslagmeter gebruiken? Of je slagen gedurende een minuut zelf tellen, dit is veel betrouwbaarder daarom doen de meeste verpleegkundigen dit nog steeds.
Ik heb meerdere toestellen geprobeerd. Ook is over lange tijd meten betrouwbaarder. Ik heb ook een medische bloeddrukmeter met hartslagmeter getest en alle resultaten schommelen rond de 36
 
Ik heb meerdere toestellen geprobeerd. Ook is over lange tijd meten betrouwbaarder. Ik heb ook een medische bloeddrukmeter met hartslagmeter getest en alle resultaten schommelen rond de 36

Haal je tijdens inspanning een normale hartslag?
 
Ik heb meerdere toestellen geprobeerd. Ook is over lange tijd meten betrouwbaarder. Ik heb ook een medische bloeddrukmeter met hartslagmeter getest en alle resultaten schommelen rond de 36
Dan ff langs dokter voor wat raad vrees ik. Een normale hartslag is het niet (wat natuurlijk niet wilt zeggen dat je ter plekke dood gaat neervallen hee)
 
Gewoon even langs de dokter.

Beste is altijd zelf nemen ipv een toestelletje. Weet je ook meteen of ie (on)regelmatig is
 
Mijn hartslag gemeten met een Apple watch series 4 is in rust 42

ECG functie vertoond geeft afwijkingen of ritme stoornissen
 
Gewoon even langs de dokter.

Beste is altijd zelf nemen ipv een toestelletje. Weet je ook meteen of ie (on)regelmatig is
Je bent me voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven