AndroidHealthClinic

motivatie/discipline

  • Topic starter mees
  • Startdatum
  • Reacties 33
  • Weergaven 2K
  • Volgers 9

Bezoekers in dit topic

mees

Cool Novice
Lid geworden
5 jul 2019
Berichten
72
Waardering
19
Lengte
1m81
Massa
77kg
Vetpercentage
16%
Hoi ik ben een jongen van 17 jaar oud en ik probeer al sinds ik 16 ben om serieus te beginnen met bodybuilding. Alleen zie ik dat ik na 1 maand weer stop en 2,5 maand later weer begin. Ik train thuis ik heb op mijn kamer 1 verstelbaar bankje staan en 2 verstelbare dumbbells beide 30 kilo. Heeft iemand tips voor motivatie/zelfdiscipline?
 
Moet van binnenuit komen, blijkbaar vind je het niet belangrijk genoeg anders ging je wel gewoon.
Waarom wil je serieus beginnen met bodybuilding en hoe graag wil je het?

Als je het zo belangrijk vind dat doe je er alles aan om te gaan sporten en kijk je er altijd naar uit.
 
Toen ik een jaar of 15-16 was had ik ook een stel dumbbells, halter, gewichten en bankje op mijn slaapkamer en ik moest mezelf bedwingen om er niet de hele tijd mee in de weer te zijn :dunno:

Voor deze sport dien je ook wel het juiste karakter te hebben...
 
Toen ik zo oud was kon ik aan niets anders denken dan horizontale cardio met het andere geslacht. Behalve dat werd er niet gesport.

Waarom wil je serieus bodybuilden als niet gemotiveerd bent?
 
Idk ik was niet al te lang geleden goed bezig en ik hield vol en toen kreeg ik een scooter ongeluk... gelijk weer een maand eruit. Dus ben nu weer bezig om t in mn systeem te krijgen.
 
Ik heb precies hetzelfde gehad. Vroeger gaf ik ook altijd snel op in ALLES wat ik probeerde te ondernemen in mijn leven. Het is een gebrek aan ervaring. Met roken heb ik ook een heleboel pogingen moeten ondernemen om ermee te stoppen uiteindelijk. Soms kwam ik zelfs een pakje sigaretten tegen wat ergens op een bankje lag, alsof het leven probeerde in de val te lokken. En toen dacht ik altijd ah 1 peukie moet kunnen en was ik zo weer terug bij af. De doorzettingsvermogen had ik wel, maar ik was gewoon dom. Maar nu ben ik al jaren gestopt en gaat het perfect. Maak een lijst voor jezelf waarom jij een jacked up motherfucker wil worden en ga er gewoon voor ! Want je onbewustzijn blijft je roepen dat jij wilt gaan trainen anders was je hier niet !

 
  • Like
Waarderingen: mees
Idk ik was niet al te lang geleden goed bezig en ik hield vol en toen kreeg ik een scooter ongeluk... gelijk weer een maand eruit. Dus ben nu weer bezig om t in mn systeem te krijgen.

 
Zoals hierboven aangegeven moet er een gevoel zijn. Bodybuilding is niet alleen een kwestie van jezelf dwingen om 2x per week een half uurtje wat aan te kloten met wat gewichtjes. Bodybuilding is echt wel een sport met een heleboel belangrijke onderdelen. Ik zou als ik jou was wat stickys doorlezen en proberen jezelf aan een goed beginnerschema te houden. Als je na een aantal keren elke keer met tegenzin gaat of helemaal geen zin hebt je aan het 'bodybuilding' gedoe te houden zou ik een andere sport zoeken.
 
Misschien een abonnement nemen bij een fitness? Het kan motiveren om meer te gaan aangezien je er voor betaald. En je leert misschien mensen kennen met dezelfde doelen zodat je elkaar kunt motiveren.
Maar als je het echt niet graag doet, gewoon iets anders kiezen om te doen.
 
Toen ik zo oud was kon ik aan niets anders denken dan horizontale cardio met het andere geslacht. Behalve dat werd er niet gesport.

Waarom wil je serieus bodybuilden als niet gemotiveerd bent?
Mijn motivatie voor bodybuilding was juist de hoop op horizontale cardio ;p
 
Hoi ik ben een jongen van 17 jaar oud en ik probeer al sinds ik 16 ben om serieus te beginnen met bodybuilding. Alleen zie ik dat ik na 1 maand weer stop en 2,5 maand later weer begin. Ik train thuis ik heb op mijn kamer 1 verstelbaar bankje staan en 2 verstelbare dumbbells beide 30 kilo. Heeft iemand tips voor motivatie/zelfdiscipline?
Man the fuck up en niet zo piepen. Jouw generatie is van pap gemaakt, onderscheid je eens.
 
Man the fuck up en niet zo piepen. Jouw generatie is van pap gemaakt, onderscheid je eens.

"Niet zo piepen" = Oordeel op basis van directe observatie.


"Jouw generatie is van pap gemaakt" = Constatering van een algemeen geldend feit.


"Man the fuck up" = Goedbedoelde aansporing.
In het Engels, omdat dit door jouw generatie doorgaans beter wordt verstaan en begrepen.


"Onderscheid je eens" = Dé eigenlijke tip in dit verhaal, doe er wat nuttigs mee knul!
 
Bodybuilding is echt wel een sport met een heleboel belangrijke onderdelen.

Is dat niet bij alle sporten zo? Ik denk dat de meest BB’ers onderschatten wat voor inzet, tijd en toewijding er nodig is om andere sporten serieus te beoefenen.
 
Is dat niet bij alle sporten zo? Ik denk dat de meest BB’ers onderschatten wat voor inzet, tijd en toewijding er nodig is om andere sporten serieus te beoefenen.
Ja dat klopt. Echter denk ik wel dat BB iets is wat een lifestyle is en niet een sport. Bij de meeste sporten zijn er veel onderdelen maar bij maar weinig sporten zoveel als bij BB. Denk aan rust, het juiste eten en op de voor jou juiste manier van trainen
 
Bij welke sporten is dat niet het geval mits je ze serieus beoefend? In veel gevallen is het dan denk ik juist nog intensiever dan BB. In veel gevallen moet je naast de sport specifieke trainingen ook nog wat aan duurtraining en/of krachttraining doen.
 
In denk ook dat bodybuilding op amateurniveau een best simpele sport is.
Je eet genoeg en je verplaatst consistent progressief gewichten...
 
dingen zoals coördinatie, teamplay, conditie en snelheid zijn bijna niet aanwezig, bij veel andere sporten moet dit ook allemaal getraind worden
 
Ik denk dat het in je karakter moet zitten, zoek eventueel iemand waarmee je kan trainen en/of maak een goed trainingsschema waar je je aan kan houden.
Ik begon ook op mijn 16e verjaardag op zolder samen met papa, redelijk fysiek gemaakt voor hetgeen wat ik had maar gestopt door omstandigheden.
Zoals hierboven gezegd, neem een fitnessabonnement, had ik in september ook gedaan. Ik ga nu bijna elke dag, anders is het zonde van het geld. :o Kostte 300 euro, dus als ik elke dag ga is het ongeveer 1 euro per dag :o
 
"Niet zo piepen" = Oordeel op basis van directe observatie.


"Jouw generatie is van pap gemaakt" = Constatering van een algemeen geldend feit.


"Man the fuck up" = Goedbedoelde aansporing.
In het Engels, omdat dit door jouw generatie doorgaans beter wordt verstaan en begrepen.


"Onderscheid je eens" = Dé eigenlijke tip in dit verhaal, doe er wat nuttigs mee knul!
10/10 observerend én analytisch vermogen.
 
Back
Naar boven