AndroidHealthClinic

Hartslag in rust 37 slagen per minuut? Is dit niet te laag? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag antwoord van de arts gekregen: "zolang je je niet zwak en duizelig voelt is er niks aan de hand"....
Geruststellend maar vind het wat simplistisch. Maar wie ben ik om een arts in vraag te stellen...
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Want je kan niet ziek zijn en je goed voelen?
 
Vandaag antwoord van de arts gekregen: "zolang je je niet zwak en duizelig voelt is er niks aan de hand"....
Geruststellend maar vind het wat simplistisch. Maar wie ben ik om een arts in vraag te stellen...

Ik ken je medisch verleden niet maar dit is wel no bueno, ik zou vragen om een doorverwijzing, gewoon zeggen dat je het 'niet vertrouwt' en als de dokter niet meewerkt vermeld je dat je een 'onheilspellend gevoel hebt, alsof er iets slechts gaat gebeuren' gedurende de dag en dan moet die doorverwijzing geen probleem zijn.
 
Ik ken je medisch verleden niet maar dit is wel no bueno, ik zou vragen om een doorverwijzing, gewoon zeggen dat je het 'niet vertrouwt' en als de dokter niet meewerkt vermeld je dat je een 'onheilspellend gevoel hebt, alsof er iets slechts gaat gebeuren' gedurende de dag en dan moet die doorverwijzing geen probleem zijn.
Hart is al regelmatig zeer grondig gecheckt dus ik weet niet wat ze nog meer kunnen doen. Ik heb altijd een lage hartslag gehad, al is het nu wel heel erg laag. Ik ga nog even de kat uit de boom kijken en we zien wel.
 
Die nummers die je geeft (<40) zijn wel extreem, zelfs voor een ultra marathon runner en whatnot en vooral voor iemand met een leeftijd tegen de 40. Ik neem aan dat je niet specifiek aan duursport doet of andere zeer intensieve sport waarbij je vaak tot het gaatje gaat qua endurance? (bv. crossfit)
 
Die nummers die je geeft (<40) zijn wel extreem, zelfs voor een ultra marathon runner en whatnot en vooral voor iemand met een leeftijd tegen de 40. Ik neem aan dat je niet specifiek aan duursport doet of andere zeer intensieve sport waarbij je vaak tot het gaatje gaat qua endurance? (bv. crossfit)
Neen. toen ik een jaar of 24 was heeft de cardioloog toen afgeraden aan duursport te doen. Als ik me goed herinner zei hij iets in de zin van " je hart zal er groter door worden, en het aantal slagen zal nog verder dalen". Dus sporten mocht, maar geen duursport.
 
Ik zat ook altijd vrij laag (35-40). Niets aan de hand. Zelfs toen ik 120+ woog zat ik nog rond de 45. Nu na mijn 35e begint het iets op te lopen. Kom 4x per jaar in het ziekenhuis en schommel zo tussen de 41-44. Met een keurige bloeddruk en verder geen afwijkingen. Het gaat zoals vaker met dit soort zaken om een groter totaalplaatje denk ik.
 
Ik ken je medisch verleden niet maar dit is wel no bueno, ik zou vragen om een doorverwijzing, gewoon zeggen dat je het 'niet vertrouwt' en als de dokter niet meewerkt vermeld je dat je een 'onheilspellend gevoel hebt, alsof er iets slechts gaat gebeuren' gedurende de dag en dan moet die doorverwijzing geen probleem zijn.
Is dat de geheime codezin om doorverwijzingen te krijgen?
 
Voor sporters in topconditie is 30-40 nog normaal, heb zelf momenteel 48 in rust.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven