AndroidHealthClinic

Weer beginnen, welk schema? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nick7203

Cool Novice
Lid geworden
11 okt 2018
Berichten
179
Waardering
17
Lengte
1m74
Massa
53kg
Hallo,

Ik ben een tijd geleden (tot april) fanatiek naar de sportschool geweest maar daar ben ik wegens drukte mee gestopt. Ik wil nu weer beginnen met een 5x5 of vergelijkbaar schema maar ik heb last van mijn schouders (ronde schouders en naar voren hangende nek) ik ben bang dat ik dit met alleen een 5x5 schema niet op kan lossen dus ik wil wat extra oefeningen voor mijn rug, welke oefeningen raden jullie aan en hoevaak en hoeveel reps en sets moet ik die doen?
 
Je kan toch gewoon met SL 5x5 beginnen en bij de fysio info inwinnen over oefeningen die eventueel zouden kunnen helpen om je houding te verbeteren?
 
Aan mijn fysio heb ik niet zo heel veel, daarom ben ik ook hier op het forum.
 
Omdat ik daar geen duidelijk andwoord heb gekregen. De een zegt dat ik gewoon het 5x5 schema moet doen (lijkt mij niet verstandig met ronde schouders) de andere zegt dat push en pull ups niet erg zijn nog een ander zegt dat ik row oefeningen moet doen. Ik wil gewoon een duidelijk andwoord met wat verstandig is om te doen. Mijn fysio is net als de meeste sportschool instructeurs en compleet waardeloos.
 
Wat versta je onder ""ronde schouders"???

Als je daarmee bedoel dat je een soort van upper cross syndrome heb gecreeerd dan is 5*5 idd niet aan te raden en zou ik me meer op rugoefeningen richten en rekoefeningen voor de voorkant

ACSweb1.jpg
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Dit heb ik. Ik wil wel weer 5x5 gaan doen maar ik ben op zoek naar goede rugoefeningen die ik erbij kan doen.

Screenshot_20190809_203719_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg
 
Dat is Upper Cross Syndrome.
 
Dit is wel een leuk filmpje dat je evt. kan bekijken.
 
Als je dat heb moet je geen schema doen waar de veroorzaker een dominante rol spelen.
 
Aan mijn fysio heb ik niet zo heel veel, daarom ben ik ook hier op het forum.
Een fysiotherapeut die wat meer kennis heeft van de sportwereld lijkt me ook een toegevoegde waarde.
Welke oefeningen je best niet of wel doet, daar kan ik je geen geschikt advies over geven.
 
Gewoon greyskull met chinups en eventueel facepulls moet voldoende zijn. Dit is vergelijkbaar met stronglifts, maar heeft wat meer deadliftvolume. En deadlifts gaan helpen je bovenrug te versterken.
 
Deadlifts zijn toch voor je onderrug?
 
Dit is wat ik nu een beetje heb samengesteld. is dit goed zo?

2019-08-10.png
 
En welke oefeningen doe je dan om je houding te corrigeren?
 
Chin up plank an facepulls (weet alleen niet bij welke dag ik facepulls moet doen)
 
Back
Naar boven