XXL Nutrition

feedback op mijn 3 dagen split schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jesse

Novice
Lid geworden
17 aug 2019
Berichten
3
Waardering
0
Hallo allemaal,

Een paar jaar geleden heb ik een half jaar gefitnesst en ik ben sinds twee weken geleden weer begonnen.

In dat half jaar gebruikte ik een schema van de sportschool die ik aanvulde met eigen oefeningen. Dit keer heb ik een eigen 3 dagen split schema samengesteld. Alle oefeningen doe ik 3 sets van 12 reps.

Ik zou graag feedback van jullie willen ontvangen over het schema, alvast bedankt

groeten,

Jesse

schema.png
 
Laatst bewerkt:
Dit is natuurlijk niet 3 dagen fullbody maar een 3 dagen split.

Fullbody betekent voor mij dat je elke dag alle spiergroepen traint.

Qua split zou ik andere combinaties kiezen

Rug-biceps
Borst-triceps
Benen-schouder
Buik wanneer je maar wilt

Zou persoonlijk eerst voor het 5x5 stronglifts schema gaan, bouw je sneller kracht mee op
 
Dit is natuurlijk niet 3 dagen fullbody maar een 3 dagen split.

Fullbody betekent voor mij dat je elke dag alle spiergroepen traint.

Qua split zou ik andere combinaties kiezen

Rug-biceps
Borst-triceps
Benen-schouder
Buik wanneer je maar wilt

Zou persoonlijk eerst voor het 5x5 stronglifts schema gaan, bouw je sneller kracht mee op

Dankjewel voor je feedback. Je hebt inderdaad gelijk ik bedoelde 3 dagen split.

Is er een reden waarom je specifiek voor deze combinaties heb gekozen? Verder zou ik wel graag met mijn eigen schema willen blijven trainen en deze zo goed mogelijk verbeteren door middel van feedback.
 
Verder zou ik wel graag met mijn eigen schema willen blijven trainen
Als je toch je eigen schema wil blijven doen.... Waarom dan feedback vragen als je niets wil wijzigen?
 
Als je toch je eigen schema wil blijven doen.... Waarom dan feedback vragen als je niets wil wijzigen?

Ik heb nergens gezegd dat ik niets wil wijzigen. Ik sta open voor wijzigingen in het schema zelf bijvoorbeeld qua oefeningen en combinaties, maar ik wil liever niet een compleet ander schema.
 
Laatst bewerkt:
andere oefeningen en combinaties = ander schema ;)
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Omdat je met borst oefeningen voor een deel je schouder meepakt, train je je schouder niet op maximale kracht als je dit nog na je borst oefeningen doet..

Daarom combineer ik die graag met benen.
Maar in principe is elke combinatie mogelijk, zolang je de grote spiergroepen (rug, borst, benen) maar spreidt over de 3 dagen.

Dan moet je zelf bepalen welke je toevoegt.

Je kan kiezen om een kleine spiergroep (bicep, tricep, schouder) te combineren op een dag waarbij je hem al veel gebruikt met je grote spiergroep oefeningen, zodat die spieren opgewarmd zijn als je met de isolatieoefeningen begint (maximaal trainen is dan lastiger)

Of je zegt ik train een andere kleine spiergroep zodat je die met maximale kracht nog kan trainen.

Is maar wat je fijner vindt
 
Back
Naar boven