Fitness Seller

Wat moet ik doen? HELP! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LoAr

Novice
Lid geworden
1 jun 2019
Berichten
11
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik weet zo goed niet waar ik moet beginnen.

Ik ben nu 84kg en heb een buikje zoals je ziet op die foto's. Ik wil heel graag van dat buikje af maar ook tegelijk spieren kweken, hoe doe ik dit?. En hoe moet mijn voeding eruit zien?.

Ik zat te denken om smorgens en smiddags 4x crackers te eten met plakjes kaas, 2 eieren en 2 tomaten en 3 keer per dag whey Shakes. Wil zo graag een platte buik maar tegelijk ook een gespierd lichaam.

Alle tips en volgordes zijn welkom.

Dank u

A0867C09-B797-4B37-A572-005C93637257.jpeg


DA50FAEE-6F89-4B71-B41F-01E5987B7A3F.jpeg
 
Intensief KT en 500kcals onder je behoefte eten.
 
Ten eerste ga rechtop staan... Je staat met een holle rug as een zoutzak. :o Niet lullig bedoeld maar rechtopstaan zal je houding er ook beter uit doen zien.
Dat terzijde....

Maar je moet een keuze maken. Of je gaat afvallen dus minder eten dan je onderhoud OF je gaat spieren opbouwen en das meer eten dan je onderhoud.
Als je net begint met trainen kan je onder je onderhoud eten en afvallen in vet en tegelijk nog wat spieren opbouwen. Maar het is een keuze maken.
In jouw geval zou ik zeggen cutten (dus onder onderhoud eten) en lekker trainen.

Qua je voeding zou ik niet op zo een crash dieet gaan zitten. Skip de shakes en pak gewoon normale voeding. Een eiwit SUPPLEMENT is niet meer dan het zegt. Aanvulling op het moment dat je je eiwitten niet uit je normale voeding kan halen. En het lijkt me dat je het prima met normale voeding kan halen. Ga zeker niet zo een crash dieet doen.. je aat dan relatief gezien meer spieren verliezen dan vet. Je lichaam wil immers ook energie en zal "makkelijk" te verbranden energie zoeken als je zo weinig eet... en da is eiwitten en dus je spieren... Dus eet wel voldoende en maximaal 500 kcal onder ej onderhoud.

Ik zou eerst eens kijken wat je nu eet en hoeveel aan kcal je nu eet. Val je hierop af? zo ja (max 0,5 kg per week) dan kan ej dit aanhouden.
Of je kan berekenen wat je onderhoud is en aan de hand daarvan 500 kcal eronder gaan zitten.

Lees hier even voor voeding en hoe je het kan berekenen (onderhoud, macro's etc.)
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
Post 1 en de excel uit post 2. (lees het ook even aandachtig want alle info staat erin ;) )

Wat doe je aan training?
Pak voor training gewoon een beginners schema 5x5 Stronglift of starting strenght.
Lees dit even door.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/

Ik denk dat na dit leesvoer er behoorlijk meer duidelijk zal zijn voor je.
Dan kan je beter gericht vragen stellen. :)
succes!
 
Bedankt voor de snelle reacties, klopt me houding is slecht en ik weet gewoon niet welke oefeningen ik moet doen om een betere rechte houding te krijgen om hiermee te beginnen. Wie kan mij hiermee helpen?.
 
Top Ik ga hieraan werken. Over 3 maanden zal ik me nieuwe foto's hier plaatsen.

Ik ga nu rond de 2000kcal zitten met intensief kt en aan me houding werken. Ben erg gemotiveerd om morgen te beginnen!

Heel erg super bedankt aan iedereen hier voor de tips, links en de snelle reacties. Dank u
 
Deftig voedingsschema opstellen. 3x shakes per dag is niet nodig.
 
Ik ga nu rond de 2000kcal zitten met intensief kt
bereken eerst eebs je onderhoud. Te ver onder onderhoud gaan eten zal alleen maar negatief werken.
Dus lees de link over voeding en doe er wat mee ;)
 
  • Like
Waarderingen: ACE
bereken eerst eebs je onderhoud. Te ver onder onderhoud gaan eten zal alleen maar negatief werken.
Dus lees de link over voeding en doe er wat mee ;)


Dat vind ik ook het moeilijkst, heb zojuist wat rondgekeken op het net over voeding schema’s.

Smorgens 6 uur 100gram havermout met magere melk en 29gram whey met 250ml water

10 uur bruine botherham met hutte kas en appel

12 uur 2 bruine boterhammen met hutte kas

17 uur warm eten en dat is elke dag verschillend

Voor het sporten banaan

Na het sporten kwark met whey 29gram met 250ml water

Mijn doel is cutten/droog trainen wat vinden jullie ervan?
 
Trouwens op hoeveel kcal zitten ik eigenlijk hiermee ongeveer?
 
Trouwens op hoeveel kcal zitten ik eigenlijk hiermee ongeveer?
Geef het eens allemaal in op de app myfitnesspal.
Dan we je hoeveel kcals dat zijn.
ik denk niet dat hier iemand dat allemaal in jou plaats wilt berekenen.
Succes alvast.
 
Ik ben bang dat je teveel in 1 x wil ..
je zal een keus moeten maken en je doet er goed aan om eerst te gaan cutten ..

Bereken je onderhoud ( via de excelsheet die eerder is genoemd ) en ga daar 500 kcal onder zitten ..

Verder heb je geen 3 shakes op een dag nodig , vraag me af hoe je überhaupt aan dat aantal komt als je niets van je voeding af weet en je nu alles met “ ongeveer “ benoemd ..
 
  • Like
Waarderingen: LoAr
Ik ben bang dat je teveel in 1 x wil ..
je zal een keus moeten maken en je doet er goed aan om eerst te gaan cutten ..

Bereken je onderhoud ( via de excelsheet die eerder is genoemd ) en ga daar 500 kcal onder zitten ..

Verder heb je geen 3 shakes op een dag nodig , vraag me af hoe je überhaupt aan dat aantal komt als je niets van je voeding af weet en je nu alles met “ ongeveer “ benoemd ..

Nah..... misschien heb je gelijk. Ik ga maar eerst beginnen om van dat buikje af te komen en een betere houding te krijgen is mij toch belangrijker dan een gespierd lichaam en daarna als ik dat voor mekaar heb ga ik rond de 2000kcal zitten kwa voeding en gaan we voor de gains! Mijn dank is groot.
 
Nah..... misschien heb je gelijk. Ik ga maar eerst beginnen om van dat buikje af te komen en een betere houding te krijgen is mij toch belangrijker dan een gespierd lichaam en daarna als ik dat voor mekaar heb ga ik rond de 2000kcal zitten kwa voeding en gaan we voor de gains! Mijn dank is groot.
Heb je nu de link al gelezen??

vast niet gezien je reacties.....

Eerst je onderhoud bepalen.....
 
Back
Naar boven