MuscleMeat

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ben een beetje klaar met eendagsvliegen. Een partij die de mensen en ervaring heeft om te kunnen besturen. Die Nederlandse waarden en normen niet alleen uitspreken maar ook uitdragen. Een partij met een enigszins zelfreinigend vermogen. Daar maar eens naar kijken.
 
Ben een beetje klaar met eendagsvliegen. Een partij die de mensen en ervaring heeft om te kunnen besturen. Die Nederlandse waarden en normen niet alleen uitspreken maar ook uitdragen. Een partij met een enigszins zelfreinigend vermogen. Daar maar eens naar kijken.

Laat je het me even weten als je iets hebt gevonden wat daar écht aan voldoet?

Kan het namelijk al jaren niet meer vinden in de NL politiek...
 
Laat je het me even weten als je iets hebt gevonden wat daar écht aan voldoet?

Kan het namelijk al jaren niet meer vinden in de NL politiek...
Ja doen ik.
Misschien moet CDA eens samengaan met D66. Al heeft D66 wel iets te vaak laten blijken dat het de verkeerde afslag genomen heeft m.i.
 
Straks kunnen we alle partijen wegstrepen en komen we uit bij de P van de A.
 
Ja doen ik.
Misschien moet CDA eens samengaan met D66. Al heeft D66 wel iets te vaak laten blijken dat het de verkeerde afslag genomen heeft m.i.

CDA en D666? Voor mij is dat zoiets als EO's borrelpraat met god en satan, op zondag :eek::D
 
CDA en D666? Voor mij is dat zoiets als EO's borrelpraat met god en satan, op zondag :eek::D
Kom best een eind met het CDA. En dan bedoel ik niet of ik het met alles eens ben. Meer of de punten waarmee ik het niet eens ben zo storend zijn dat ik een beter alternatief ernaast kan leggen. Of een gevoel erbij.
Ik ben voor vrij drugsbeleid. Abortus voor iedereen. En dat kan hier en daar schuren. Tegelijk komt een enkele partij nooit aan de macht in de huidige structuur, dus dan wordt dat weggestreept.
 
Politiek is er misschien vooral om machtsgeile narcisten een plekje te geven waar ze zo min mogelijk schade aan de maatschappij kunnen doen.

Hij zal wel door hebben gekregen geen boreaalse ethnostaat te kunnen oprichten en neemt het er dan maar van.
 
Ben een beetje klaar met eendagsvliegen. Een partij die de mensen en ervaring heeft om te kunnen besturen. Die Nederlandse waarden en normen niet alleen uitspreken maar ook uitdragen. Een partij met een enigszins zelfreinigend vermogen. Daar maar eens naar kijken.
Wellicht zijn er andere paden om de nodige betekenisvolle maatschappelijke verbeteringen te bewerkstelligen?
 
Wellicht zijn er andere paden om de nodige betekenisvolle maatschappelijke verbeteringen te bewerkstelligen?
Vast en zeker. Heb bijvoorbeeld een tijd vrijwilligerswerk gedaan, zinvol en ook eervol. Maar dit is het politieke topic. Heb jij tips?
 
Hele uitslag zetelpeiling
De PVV lijkt het meest te profiteren van het verlies van Forum. De partij van Geert Wilders wint deze maand vier zetels en stijgt daarmee van 11 naar 15 zetels in De Peiling. De hele uitslag ziet er als volgt uit:

VVD: 33 (+1)
PVV: 15 (+4)
CDA: 16 (+1)
D66: 13
GL: 14 (-2)
SP: 9 (+1)
PvdA: 14
CU: 7
PvdD: 8 (+2)
50PLUS: 5 (-1)
SGP: 3
DENK: 2 (+1)
FvD: 11 (-7)
 
Kom best een eind met het CDA. En dan bedoel ik niet of ik het met alles eens ben. Meer of de punten waarmee ik het niet eens ben zo storend zijn dat ik een beter alternatief ernaast kan leggen. Of een gevoel erbij.
Ik ben voor vrij drugsbeleid. Abortus voor iedereen. En dat kan hier en daar schuren. Tegelijk komt een enkele partij nooit aan de macht in de huidige structuur, dus dan wordt dat weggestreept.
Dat wordt toch wel lastig met het CDA. Ik vind een vrij drugsbeleid lastig, het geeft teveel kleine persoonlijke en grote maatschappelijke problemen, dan moet je die ook ondervangen met regelgeving en hulp.

Abortus is ook zoiets, ben niet tegen een verbod, maar om het tot na de geboorte, of in het derde trimester, om iedere willekeurige reden zomaar toe te staan, gaat mij veel en veel te ver. Wat nogal eens vergeten wordt in de discussie over oa de USA, sommige staten hebben een zeer restrictief beleid, maar er zijn er ook die veel verder gaan dan wat in Nederland of andere Europese landen geregeld is.
Vast en zeker. Heb bijvoorbeeld een tijd vrijwilligerswerk gedaan, zinvol en ook eervol. Maar dit is het politieke topic. Heb jij tips?
Ik denk dat je van vrijwilligerswerk gelukkiger wordt en andere mensen gelukkiger kan maken dan je hier opwinden over politiek. Toch kan je de politiek nooit helemaal buiten de deur houden, laatste las ik een stuk over een oud-topman/diplomaat die zich jarenlang had ingezet voor taalonderwijs, maar door voortkruipende cultuurrelativistische ideeën is weggejaagd.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen heeft ergens ook met abortus te maken:
Jordan Peterson heeft het er wel eens over dat veel van de Social Sciences, in het bijzonder dingen als Women/Gender/Race Studies op de universiteiten eigenlijk trainingscentra zijn voor Extreemlinkse Cultuur-Marxisten, ook in Nederland:

Ik meen wel eens een tweet van haar te hebben gelezen, maar die heb ik niet kunnen terugvinden, waarin ze stelde dat ze als ze naar zichzelf keek ze nu eigenlijk niet ontevreden was, dat ze er best goed uit zag en dat ze zich afvroeg waarom ze zich ooit door mannen bij afwijzing onzeker had gevoeld.

Het laat zich raden: als je er zo uit ziet en ondanks dat afgewezen wordt dan komt het omdat je zo vol met giftige ideeën zit...
 
Laatst bewerkt:
dat ze er best goed uit zag en dat ze zich afvroeg waarom ze zich ooit door mannen bij afwijzing onzeker had gevoeld.
Het is tamelijk oppervlakkig om na afwijzing gevoelens van onzekerheid te koppelen aan uiterlijke kenmerken. En waarmee je ook direct een conclusie over de beweegredenen van de partner geeft. En dan noem je jezelf een feminist. Doodenge lui.
 
Dat wordt toch wel lastig met het CDA. Ik vind een vrij drugsbeleid lastig, het geeft teveel kleine persoonlijke en grote maatschappelijke problemen, dan moet je die ook ondervangen met regelgeving en hulp.

Abortus is ook zoiets, ben niet tegen een verbod, maar om het tot na de geboorte, of in het derde trimester, om iedere willekeurige reden zomaar toe te staan, gaat mij veel en veel te ver. Wat nogal eens vergeten wordt in de discussie over oa de USA, sommige staten hebben een zeer restrictief beleid, maar er zijn er ook die veel verder gaan dan wat in Nederland of andere Europese landen geregeld is.

Ik denk dat je van vrijwilligerswerk gelukkiger wordt en andere mensen gelukkiger kan maken dan je hier opwinden over politiek. Toch kan je de politiek nooit helemaal buiten de deur houden, laatste las ik een stuk over een oud-topman/diplomaat die zich jarenlang had ingezet voor taalonderwijs, maar door voortkruipende cultuurrelativistische ideeën is weggejaagd.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen heeft ergens ook met abortus te maken:
Jordan Peterson heeft het er wel eens over dat veel van de Social Sciences, in het bijzonder dingen als Women/Gender/Race Studies op de universiteiten eigenlijk trainingscentra zijn voor Extreemlinkse Cultuur-Marxisten, ook in Nederland:

Ik meen wel eens een tweet van haar te hebben gelezen, maar die heb ik niet kunnen terugvinden, waarin ze stelde dat ze als ze naar zichzelf keek ze nu eigenlijk niet ontevreden was, dat ze er best goed uit zag en dat ze zich afvroeg waarom ze zich ooit door mannen bij afwijzing onzeker had gevoeld.

Het laat zich raden: als je er zo uit ziet en ondanks dat afgewezen wordt dan komt het omdat je zo vol met giftige ideeën zit...
Heb de tijdlijn op twitter van het (zelfbenoemde) feministisch popje bekeken. Veel tegenstrijdigheden, gevoelig voor aanzien, strijdbaar tegen mannelijke autoriteiten en veel blinde vlekken. Het kind schrijft bijna voortdurend engels en nederlands in 1 zin of alinea. Ronduit irritant. Daarbij is ze geen echte feminist. Meer zo'n onnozele wannabe. Ontbreekt aan verbeeldingskracht.

Nu kan je zeggen maar Roethof dat is wel oppervlakkig om op basis van wat tweets zulke waardeoordelen te geven. Ja dat kan je zeggen. Maar dit is mijn uitspraak en zo zit het.
 
Wat ik bedoel met een andere manier is dat we uiteindelijk toch afhankelijk zijn van het morele karakter van ambtenaren/alle individuen in de samenleving en hoe principieel zij met hun werk en elkaar omgaan.

Een papiertje in de kliko stembus zal die enge mensen niet veranderen.

“[The] Constitution was made only for a moral and religious people. It is wholly inadequate to the government of any other.”

Dat is de schaal waarop politieke veranderingen nodig zijn. Terwijl het politieke systeem vooral mensen aantrekt die (onbewust of oppervlakkig) op zoek zijn naar macht en status in plaats van rechtvaardige plicht.

Hoe weet ik ook niet, principieel doen lijkt jezelf alleen maar buitenspel te zetten.
 
Het is tamelijk oppervlakkig om na afwijzing gevoelens van onzekerheid te koppelen aan uiterlijke kenmerken. En waarmee je ook direct een conclusie over de beweegredenen van de partner geeft. En dan noem je jezelf een feminist. Doodenge lui.
Nu dwing je me iets niet negatiefs over haar te zeggen, well played.

Zeker als je wat jonger bent, maar bij sommige mensen gaat het nooit helemaal over, is enige onzekerheid over uiterlijk en leuk genoeg zijn, denk ik, heel normaal.
 
Nu dwing je me iets niet negatiefs over haar te zeggen, well played.

Zeker als je wat jonger bent, maar bij sommige mensen gaat het nooit helemaal over, is enige onzekerheid over uiterlijk en leuk genoeg zijn, denk ik, heel normaal.
Ik doel meer op de gedachtengang. Ik word afgewezen oh maar ik zie er niet verkeerd uit toch voel ik mij nu onzeker.

Die reflex en koppeling tussen afwijzing en leuk uitzien is m.i. oppervlakkig. Althans, mijn gestrande relaties gingen nooit over hoe de ander eruit zag.
 
2fb005e8db_2peil.png
 
PVDA en CDA :dunno: 0,0 visie en uitstraling
 
Ik neem aan dat 1-9-2019 1-9-2018 moet zijn?
 
Back
Naar boven