XXL Nutrition

Homegym garage (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

graafdracula

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
97
Waardering
24
Beste mensen,

I.v.m. aankoop nieuw huis met garage (16 m2) wil ik een thuis gym maken. Ik ga al ongeveer 4 jaar naar de gym en ben een gemiddelde lifter (2x per week).

Graag zou ik jullie willen vragen een mening te geven over de set-up en antwoord te geven op evt vragen die ik heb.

Set-up:
- bench (kan incline en decline)
- squat rack ( bench press en squats)
- lange halterstang (niet olympisch, ben niet zo sterk)
- ez bar
- losse dumbells
- pull up bar muurbeugel of plafondbeugel
- wat resistance bands
- roeiapparaat concept 2

Hiermee kan ik volgens mij het volgende trainen:
- Borst (bench press, dumbell press dumbell flys)
- rug (pull ups, bent over rows, deadlifts)
- biceps (barbell curl, dumbell curls)
- triceps (met dumbells, via bankje en resistance bands die ik aan pull up bar vast maak)
- benen (squats, Deadlift, lunges)
- schouders (alles met dumbells, en halterstang voor press)

Hebben jullie nog tips voor iets dat ik aan kan schaffen dat past binnen de 16 m2 en handig kan zijn?

Verder had ik een praktische vraag over dumbells van gorilla sports. Ik heb van die dumbells (30mm) die zijn blijkbaar belastbaar tot 100kg per stuk(?), maar de schijven die ik erbij krijg zijn best groot. Ik wil apart gietijzeren schijven kopen die ik erop kan doen zodat ik gewoon 30kg per dumbell kan volladen. Gietijzer omdat deze wat smaller zijn en ik denk dat dit dan wel past (zijkanten denk ik genoeg ruimte voor voor 14kg gietijzer per kant). Doen jullie dit ook zo of lossen jullie dit anders op?

Thanks!
 
Beste mensen,

I.v.m. aankoop nieuw huis met garage (16 m2) wil ik een thuis gym maken. Ik ga al ongeveer 4 jaar naar de gym en ben een gemiddelde lifter (2x per week).

Graag zou ik jullie willen vragen een mening te geven over de set-up en antwoord te geven op evt vragen die ik heb.

Set-up:
- bench (kan incline en decline)
- squat rack ( bench press en squats)
- lange halterstang (niet olympisch, ben niet zo sterk)
- ez bar
- losse dumbells
- pull up bar muurbeugel of plafondbeugel
- wat resistance bands
- roeiapparaat concept 2

Hiermee kan ik volgens mij het volgende trainen:
- Borst (bench press, dumbell press dumbell flys)
- rug (pull ups, bent over rows, deadlifts)
- biceps (barbell curl, dumbell curls)
- triceps (met dumbells, via bankje en resistance bands die ik aan pull up bar vast maak)
- benen (squats, Deadlift, lunges)
- schouders (alles met dumbells, en halterstang voor press)

Hebben jullie nog tips voor iets dat ik aan kan schaffen dat past binnen de 16 m2 en handig kan zijn?

Verder had ik een praktische vraag over dumbells van gorilla sports. Ik heb van die dumbells (30mm) die zijn blijkbaar belastbaar tot 100kg per stuk(?), maar de schijven die ik erbij krijg zijn best groot. Ik wil apart gietijzeren schijven kopen die ik erop kan doen zodat ik gewoon 30kg per dumbell kan volladen. Gietijzer omdat deze wat smaller zijn en ik denk dat dit dan wel past (zijkanten denk ik genoeg ruimte voor voor 14kg gietijzer per kant). Doen jullie dit ook zo of lossen jullie dit anders op?

Thanks!
Met gietijzeren schijven kun je je 30mm dumbells tot meer als 30kg laden per stuk, de langere dumbellstangen (te koop,op,fitnesseller) zelfs tot,50+kg
5kg schijven kosten ong 2e per kg op bol.com thuis geleverd.

Een lat pulley kan nog wel fijn zijn in je gym. Ik heb een vergelijkbare set up en kan hier best fijn mee trainen

Grtz
 
Prima set-up, ongeveer alles wat ik zelf ook heb en kan er prima mee uit de voeten! Heb zelf als aanvulling nog een dip attachment voor het squat rack, dit of dipsteunen (wandmontage) is misschien nog iets voor meer variatie in je tricep oefeningen.

Aan veel racks zit trouwens ook een pull up/monkey bar, dus die heb je misschien al niet meer nodig.
 
Prima set-up, ongeveer alles wat ik zelf ook heb en kan er prima mee uit de voeten! Heb zelf als aanvulling nog een dip attachment voor het squat rack, dit of dipsteunen (wandmontage) is misschien nog iets voor meer variatie in je tricep oefeningen.

Aan veel racks zit trouwens ook een pull up/monkey bar, dus die heb je misschien al niet meer nodig.
Yes, dip bars vind ik ook een goeie, heb zelf wegklapbare van fitnesseller (150kg geen probleem)
image.jpg
 
Beste mensen,

I.v.m. aankoop nieuw huis met garage (16 m2) wil ik een thuis gym maken. Ik ga al ongeveer 4 jaar naar de gym en ben een gemiddelde lifter (2x per week).

Graag zou ik jullie willen vragen een mening te geven over de set-up en antwoord te geven op evt vragen die ik heb.

Set-up:
- bench (kan incline en decline)
- squat rack ( bench press en squats)
- lange halterstang (niet olympisch, ben niet zo sterk)
- ez bar
- losse dumbells
- pull up bar muurbeugel of plafondbeugel
- wat resistance bands
- roeiapparaat concept 2

Hiermee kan ik volgens mij het volgende trainen:
- Borst (bench press, dumbell press dumbell flys)
- rug (pull ups, bent over rows, deadlifts)
- biceps (barbell curl, dumbell curls)
- triceps (met dumbells, via bankje en resistance bands die ik aan pull up bar vast maak)
- benen (squats, Deadlift, lunges)
- schouders (alles met dumbells, en halterstang voor press)

Hebben jullie nog tips voor iets dat ik aan kan schaffen dat past binnen de 16 m2 en handig kan zijn?

Verder had ik een praktische vraag over dumbells van gorilla sports. Ik heb van die dumbells (30mm) die zijn blijkbaar belastbaar tot 100kg per stuk(?), maar de schijven die ik erbij krijg zijn best groot. Ik wil apart gietijzeren schijven kopen die ik erop kan doen zodat ik gewoon 30kg per dumbell kan volladen. Gietijzer omdat deze wat smaller zijn en ik denk dat dit dan wel past (zijkanten denk ik genoeg ruimte voor voor 14kg gietijzer per kant). Doen jullie dit ook zo of lossen jullie dit anders op?

Thanks!
Je schrijft: - lange halterstang (niet olympisch, ben niet zo sterk) waarom zou je niet sterk genoeg zijn om een barbell van 20kg te liften? Met wat zou je dan squaten, deadlifts enz ...
 
Je schrijft: - lange halterstang (niet olympisch, ben niet zo sterk) waarom zou je niet sterk genoeg zijn om een barbell van 20kg te liften? Met wat zou je dan squaten, deadlifts enz ...

Heb gewoon een 170cm stang van 30mm. Ik lees dat 50mm 220cm (olympisch) een stuk beter is omdat die wat steviger is en meer gewicht aan kan. Ik deadlift met 120kg.. dus voor mij voor nu even voldoende.
 
Heb gewoon een 170cm stang van 30mm. Ik lees dat 50mm 220cm (olympisch) een stuk beter is omdat die wat steviger is en meer gewicht aan kan. Ik deadlift met 120kg.. dus voor mij voor nu even voldoende.

Als je een homegym wil beginnen. Kan je het beste ook toekomst gericht gaan denken. Goedkoop is duurkoop. Dus ga voor de olympische bar. Heb zelf ook een homegym en heb ook dingen dubbel moeten kopen, omdat ik dacht dat ik het toch niet nodig zou hebben.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Als je een homegym wil beginnen. Kan je het beste ook toekomst gericht gaan denken. Goedkoop is duurkoop. Dus ga voor de olympische bar. Heb zelf ook een homegym en heb ook dingen dubbel moeten kopen, omdat ik dacht dat ik het toch niet nodig zou hebben.

Thanks voor je reply. Meteen een vraag terug:

Ik wil dus ook dumbells kopen die ik kan aanpassen. Ik dacht zelf aan het volgende van gorillasports:

https://gorillasports.nl/deal/dumbellstang-42-cm-schroefsluiting

Icm

https://gorillasports.nl/deal/voordeelbundel-30-kg-6-x-5-kg-halterschijven-gietijzer

Hierbij heb ik de vraag of 42cm lengte voldoende is (13 cm aan elke zijde te vullen)? De gietijzeren halterschijven zijn 2,7 dik dus om 30kg eraan te hangen heb je maar (3x2,7=8.1cm) nodig aan elke zijde. Naar mijn idee gaat dit dus helemaal goed. Denken jullie dat die dumbell sterk genoeg is (en een goede sluiting heeft)?
Dus: is dit een goede koop?
 
Je kunt ook tweede hands kijken op marktplaats. Vooral 30mm spul staat er best veel op omdat veel mensen uiteindelijk toch naar 50mm overstappen.
 
Zelf heb ik deze van fitness sneller

https://www.fitness-seller.nl/olympische-dumbbellstang/

Ze kosten wel wat. Maar dan heb je ook wat. Is alleen wel 50mm.

En anders kan je misschien deze proberen.

https://www.fitness-seller.nl/dumbellstang-schroefdraad-42-cm/

Zelf heb ik niet echt goeie ervaring met schroefdraad sluiting. Er zit bij sommige iets teveel speling in.

Opzich prima, die 50mm dumbells. Ik zie dat fitness seller ook gietijzeren halterschijven van 5kg per stuk verkoopt voor 2,20 (met prima afmetingen!). Vind alleen die sluiting er eng uit zien. Zijn die er nooit afgevallen? Schroefdraad lijkt mij sterker
 
Ik heb een setje dumbells met schroefdraad sluiting, deze gaan tijdens een oefening vaak iets losser zitten, en dan gaat de boel rammelen etc, heel irritant.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Opzich prima, die 50mm dumbells. Ik zie dat fitness seller ook gietijzeren halterschijven van 5kg per stuk verkoopt voor 2,20 (met prima afmetingen!). Vind alleen die sluiting er eng uit zien. Zijn die er nooit afgevallen? Schroefdraad lijkt mij sterker

Die sluitingen zijn inderdaad niet veel. Ik heb daarom ook andere sluitingen erbij gekocht.

https://www.fitness-seller.nl/atx-pro-collars/
 
Vind alleen die sluiting er eng uit zien. Zijn die er nooit afgevallen? Schroefdraad lijkt mij sterker

Die sluitingen zijn inderdaad niet veel. Ik heb daarom ook andere sluitingen erbij gekocht.

De oude sluitingen van onze Olympische Dumbbellstangen waren inderdaad niet heel handig maar tegenwoordig worden onze Olympische Dumbbellstangen verkocht inclusief compressie-ringsluitingen. Die zijn ontzettend sterk en blijven ook altijd hun sluitkracht behouden (in tegenstelling tot plastic sluitingen zoals de ATX Pro Collars die na verloop van tijd wat sluitkracht kunnen verliezen omdat het plastic uitzet en vervormt).
 
De oude sluitingen van onze Olympische Dumbbellstangen (50 mm) waren inderdaad niet heel handig maar tegenwoordig worden onze Olympische Dumbbellstangen verkocht inclusief compressie-ringsluitingen. Die zijn ontzettend sterk en blijven ook altijd hun sluitkracht behouden (in tegenstelling tot plastic sluitingen zoals de ATX Pro Collars die na verloop van tijd hun sluitkracht verliezen omdat het plastic uitzet en vervormt).

Hoe zit dat met de Aluminium Collars?
 
Hoe zit dat met de Aluminium Collars?
Minder... maar aluminium kan ook vervormen, bovendien zitten hier ook nog steeds plastic onderdelen in.

Je zult daar normaal gesproken echter niet snel iets van merken, alleen bij dumbbells kan dat wel een aandachtspunt zijn omdat je die ook verticaal houdt.
 
Ik heb nog geen problemen ondervonden met mijn pro collars, en ik gebruik ze nu al ruim een jaar.
 
Ik heb nog geen problemen ondervonden met mijn pro collars, en ik gebruik ze nu al ruim een jaar.
Het is ook geen extreem krachtverlies dat optreedt, dus meestal merk je dat niet behalve hier en daar bij bepaald gebruik.
 
Ik heb nog geen problemen ondervonden met mijn pro collars, en ik gebruik ze nu al ruim een jaar.
Ligt er ook aan of je de dumbells op de grond smijt/laat vallen. Daar zijn die plastic dingen wat gevoelig voor. Bij normaal gebruik gaan ze echt wel lang mee.

Ik doe over het algemeen rustig met mijn spullen. Mijn ATX pro collars zitten na 2 jaar nog muurvast.
 
Back
Naar boven