MuscleMeat

Door burnout geen sportschool, zijn er supplementen hiervoor? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DaisyMeid

Novice
Lid geworden
5 sep 2019
Berichten
2
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
81kg
dag beste mensen,

Ik ben daisy en ik ben 38 jaar oud. Altijd een fanatiek sporter geweest, maar door heftige gebeurtenissen een paar jaar geleden in een burn-out gekomen.

Door de stress die ik hier van krijg lukt het me niet meer naar de sportschool te gaan. Ik sta te trillen als een rietje in de sportschool.

Van de dokter Oxazepam gekregen, maar nu daaraan verslaafd, wat ik weer moet afbouwen pfff.

Nu ben ik aan het googlen voor natuurlijke middelen tegen stress, zodat ik weer lekker kan gaan trainen. Ik zag rodiola, valeriaan, kamille en weet ik veel wat allemaal voorbij komen.

Hier nog een man die erg opgeknapt is van deze kalmerende middelen. Een mooi verhaal, maar wat moet je tegenwoordig nog geloven??

Daarom zou ik jullie willen vragen; wat zijn jullie ervaringen met natuurlijke middelen tegen stress? Wie weet kan ik dan zo snel mogelijk weer de sportschool in!!

Liefs,

Daisy :flex:
 
Ik zou gewoon rustig aan beginnen.

Meestal is de eerste stap het moeilijkste. Als je eenmaal weer gaat valt het wel mee.
 
Meditatie.
 
Tongzoenen met ACE, alles wat erna komt is een meevaller
 
Even serieus; heb je niet een trainingsmaatje met wie je mee kan? Of rond tijdstippen gaan wanneer het extreem rustig is.

Mn zus had dit ook, in veel mindere mate dan. Toen ze een paar keer met mij mee is meegeweest ‘durft’ ze ook alleen :)
 
5-htp

Meditatie, ademhaling oefeningen, visualisatie onder begeleiding van cognitieve gedragstherapie. Kan je dokter je daar ook naar verwijzen ipv oxazepam? of heb je zulke steun ook al?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Sporten zelf helpt ontzetten goed tegen stress.
Ik heb vorig jaar een burnout gehad en mij heeft het sporten enorm geholpen.

Is er een andere vorm van sport die je nu kan beoefenen totdat je weer klaar ben voor de sportschool.
Heb je hulp iemand professioneel om mee te praten?

Die natuurlijke middelen hielpen niet echt bij mij. Vaak is de dosis zo laag dat het geen effect heeft.

Wat ik weleens gebruikte, CBD olie, kamilliethee ( en dan het pure kruid) en magnesiumolie (voetbad). En zou ik wel bij een reform winkel kopen en niet bij een drogist.

Succes en veel sterkte xx
 
Ik heb zelf een Burn-out gehad door stress op het werk, bij mij hielp de middelen op basis van Rhododendron, je moet ze wel een hele tijd consequent nemen, het lukte mij ook pas na een 5à6 maanden om terug te gaan sporten.
Succes, en elke dag een beetje beter !
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Als manager in een erg competitieve branche kom ik helaas toch regelmatig in contact met medewerkers met burn-out verschijnselen.

Ik heb nog niemand gezien bij wie een “chemische” oplossing echt tot structurele verbetering leidde. Tenzij het om een diepe depressie gaat.

In mijn ervaring werkt het oude credo ‘rust, reinheid, regelmaat,’ toch het beste. Bijna iedereen krijgt als advies van de bedrijfsarts ook mee om zo snel mogelijk te gaan sporten en hun dieet een keer tegen het licht te houden.

Ik neem aan dat je ook in gesprek bent met een psycholoog of maatschappelijk werker?
 
Als manager in een erg competitieve branche kom ik helaas toch regelmatig in contact met medewerkers met burn-out verschijnselen.

Ik heb nog niemand gezien bij wie een “chemische” oplossing echt tot structurele verbetering leidde. Tenzij het om een diepe depressie gaat.

In mijn ervaring werkt het oude credo ‘rust, reinheid, regelmaat,’ toch het beste. Bijna iedereen krijgt als advies van de bedrijfsarts ook mee om zo snel mogelijk te gaan sporten en hun dieet een keer tegen het licht te houden.

Ik neem aan dat je ook in gesprek bent met een psycholoog of maatschappelijk werker?

Inderdaad. Wat zijn dit voor belachelijke aanbevelingen in dit topic.
Geen enkel chemisch goedje gaat een burn-out of depressie verhelpen.
Dat is hetzelfde als nieuwe banden leggen onder een auto met een kapotte motor. Je moet het probleem bij de oorzaak aanpakken.
Zoek begeleiding en hulp. Doe rustig aan en bouw vanuit daaruit verder.
Sporten kan een mooi middel zijn om wat energie in kwijt te kunnen, maar moet niet voor verdere stress zorgen.
 
Verhelpen gaat het zeker niet, maar voor sommige bied het wat ondersteuning.

Ik zelf had er iig niks aan, maar mensen zijn verschillend.
 
Is het geen optie om thuis te gaan sporten? Bodyweight squats, lunges, pushups, burpees, situps. Zodat je in ieder geval je energie kwijt kan. En je je zo beter kan gaan voelen.
 
Is het geen optie om thuis te gaan sporten? Bodyweight squats, lunges, pushups, burpees, situps. Zodat je in ieder geval je energie kwijt kan. En je je zo beter kan gaan voelen.

Als je echt een burn out hebt, is je enige work out van het bed naar de sofa wandelen. Al de rest is gewoon te veel.
 
Als je echt een burn out hebt, is je enige work out van het bed naar de sofa wandelen. Al de rest is gewoon te veel.

De eerste tijd absoluut. nadenken was soms nog teveel, of een boek lezen onmogelijk.
Tv te veel prikkels. alles kost energie echt bizar als ik er zo over terug denk.

Maar als het dan langzaamaan wat beter gaat is het wel lekker om stukjes te gaan wandelen en vanuit daar beetje bij beetje verder kijken.
Ik heb een hond dus ik moest wel.

Ik zou alleen zeker niet een sportschool induiken.
 
Als je echt een burn out hebt, is je enige work out van het bed naar de sofa wandelen. Al de rest is gewoon te veel.

Dat weet ik. Maar ze was al in de sportschool geweest, alleen ging dat niet. Ze stond te trillen.
Dus daarom kwam ik met de optie om thuis iets te gaan doen, voor zover dat lukt natuurlijk.
 
Als je echt een burn out hebt, is je enige work out van het bed naar de sofa wandelen. Al de rest is gewoon te veel.

Dit !
en de middelen hielpen wél om uit het letargische te geraken, en terug wat energie te hebben, eerst om nog maar op te staan uit de zetel, later om terug te gaan sporten...

Edit: ik werd evengoed opgevolgd door de dokter, ik had begeleiding van de werkgever, en veel rusten heeft evengoed geholpen, maar de vraag was naar eventuele middelen die kunnen helpen
 
Back
Naar boven