AndroidHealthClinic

Sticky Wielrentopic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Eerste rondje zit erop. Verschil tussen asfalt en klinkers voel je wel goed :p.

Screenshot_20190905-164645_Strava.jpg
 
Schaf een Tacx aan.
Wij hebben een dure thuis staan, met maand abonnement kan je dan ritten selecteren van routes over de hele wereld. Dat ding werkt dan mee. Kan het goedhoren als m'n pa weer eens een kasseien rit aan het doen, halve huis trilt mee.
Enorm chill ding in de winter
 
Heb een andere mening.
Had vroeger een sportieve tourfiets voor woon werk.31 km enkel.
Nu 1 jaartje een racefiets. Ik zou niet willen ruilen.
Qua comfort vind ik mn racefiets zelfs nog iets beter dan mn tourfiets. Maar das natuurlijk persoonsgebonden.
En ik persoonlijk rijd een stuk sneller op mn racefiets tov die tourfiets.
Op 31 km scheelt het voor mij in tijd makkelijk 10 minuten.
En dat vind ik belangrijk. Elke minuut dat ik vroeger thuis ben telt.

Heb voor regenweer zeer goede kledij. Spatborden mis ik helemaal niet.

Ik snap je, jaren terug deed ik woon werk met een enkele reis van 45km, dan scheelt het best veel als je iets harder fietst. Nu is het voor mij 10 of 20km (al kom ik niet toe aan fietsen) dus maakt het kwa tijd weinig uit, maar een goede tourfiets blijf ik prettiger vinden, wel ben je dan al gauw €1500-2000 armer.
 
johnyjordaan Jij bent echt wel een MAFKEES lol. Zoveel fietsen elke dag pfff. Vooral 's ochtends er zoveel vroeger uit.
Echt wel petje af voor j o u .
 
Wat voor spul adviseren jullie mij vo9rcdw ketting? Gewoon wd40 of echt ketting smeersel spul?

34km vabdaag gedaan. Morgen maar even niet, :p
 
Ik zou geen WD40 gaan spuiten op je aandrijving. Bij elke fietsenmaker heb je van die kleine tubes met kettingolie. Ik had ze vroeger altijd van Shimano geloof ik.

Het belangrijkste is om niet te veel te smeren. 9 van de 10 mensen die er niet zoveel verstand van hebben smeren hun ketting veels te veel waardoor het een soort soepje wordt dat louter zand en vuil aantrekt en meer slijtage geeft. Een paar drupjes op de ketting is al genoeg. Meer is niet beter.
 
Ik gebruik gewoon Desti van de Wibra. Prima ketting reiniger, na elke rit sws doen
 
Ik gebruik gewoon Desti van de Wibra. Prima ketting reiniger, na elke rit sws doen
Die? Maar dan ontvet je hem. Werkt dit ook voor mijn buik? Ik bedoel om hem in te smeren. En na elke rit is echt niet nodig. Dan verneuk je je ketting toch gewoon.

W328-01-nieuw-etiket.jpg
 
Ja die. Kost geen drol en gebruiken wij al jaren. Nooit problemen mee gehad.
 
lopen al jaren discussies over wat het 'beste' voor de ketting is. Meedere wegen naar Rome verhaal. WD40 iig niet!. Ik gebruik Squirt maar er zullen tientallen andere prima producten zijn.
 
Die? Maar dan ontvet je hem. Werkt dit ook voor mijn buik? Ik bedoel om hem in te smeren. En na elke rit is echt niet nodig. Dan verneuk je je ketting toch gewoon.

Bekijk bijlage 465485

Nooit met troep zoals dit aan je fiets komen... Dat soort mengels vreten al je lagervet op. Kunnen dure grapjes zijn.

Als ontvetter zou ik CyclOn gebruiken. Blauw spul is dat.
 
Dasty(oplossing) kan wel als je je ketting eraf haalt af en toe. Bij de MTB doe ik het wel eens ooit. Cassette en ketting echt schoonmaken. Race wordt meestal niet erg vuil. Met Squirt is het gewoon (droog) afnemen en opnieuw druppelen.
 
Ik voel het wel in mijn ellebogen. Denk dat ik iets te strak op de fiets zit.
 
Back
Naar boven