MuscleMeat

Forum Competitie 2019, Challenge n°8: Sumo deadlift (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik deed vorige week voor het eerst sumo, maar ik vind het wel comfortabel eigenlijk. Onlast de rug ook een beetje.
Rug en knieën. Bij gewone squat heb ik steevast pijn. Bij sumo squat (tot nu toe tenminste) veel minder.
Edit: squat moet dus deadlift zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Rug en knieën. Bij gewone back squat heb ik steevast pijn. Bij sumo squat (tot nu toe tenminste) veel minder.
Squat? Het gaat toch over deadlift.
 
Ik zal het eens stilletjes proberen :) Je moet de stang wel beetpakken in het deel zonder karteling, of zijn er ook speciale sumo stangen?

Ik denk dat straps een goedkopere oplossing is.
 
Ik zal het eens stilletjes proberen :) Je moet de stang wel beetpakken in het deel zonder karteling, of zijn er ook speciale sumo stangen?
Ik kan net mn ringvinger en pink op de kartel leggen (ookal is de kartel al afgesleten), misschien kan je dat ook? Meestal gebruik ik wel straps tho
 
Ik gebruik bijna altijd straps tegenwoordig, puur om te focussen op mn deadlift ipv grip
Als je echt PL wedstrijd ambities heb zou ik me ook focussen op hook grip.
 
Waarom geen mixed grip?
Dat kan ook maar ik persoonlijk verafschuw mixed grip, teveel risico op scheefgroei van de lats en meer kans om je biceps af te scheuren.
 
Dat kan ook maar ik persoonlijk verafschuw mixed grip, teveel risico op scheefgroei van de lats en meer kans om je biceps af te scheuren.

Nja daarom doe ik tot nu toe enkel double overhand en evt met straps. Moest t zover zijn kan ik wel experimenteren met hookgrip of mixed (mixed al gedaan paar keren) maar prefereer nog altijd de normale :p
 
Ik ga van de week ook een poging wagen. Pull nooit sumo. Ben benieuwd hoe het gaat met 217.5kg.
 
Hier mijn eerste poging van 2x bodyweight Sumo deadlift. niet erg succesvol ben ik bang.... Tips zijn altijd welkom!
Waarom doe je hoofd naar links als je lift? Gewoon recht houden, beter voor je spanning.

Wel dat knap dat je een poging gedaan hebt.
 
Waarom doe je hoofd naar links als je lift? Gewoon recht houden, beter voor je spanning.

Wel dat knap dat je een poging gedaan hebt.
jaa klopt, viel mij ook al op. Probeerde het de tweede keer niet te doen maar lukte nog steeds niet helemaal....
 
Dat kan ook maar ik persoonlijk verafschuw mixed grip meer kans om je biceps af te scheuren.

Sinds ik bij incline bench single arm preacher curl mijn bicep behoorlijk bezeerd heb ben ik team double overhand. Gebruikte nogal bounce bij die oefening, dat gaf een goede stretch op de bicep, maar hoorde ineens een scheurend geluid en had mega pijn. Volgens de huisarts gewoon een kleine inscheuring, paar weken rust en weer ok. Maar ik heb er echt maanden last van gehad en krachtvermindering. Neem nu geen risico meer, ben toch geen wedstrijdlifter. Kom ook beter in positie met double overhand, minder last van de rug, bij beide vormen van deadlift. Alleen maar win.
 
Netjes zeg. *Zoekt de verdwenen karmabutton*
Mwa zelf minder blij mee gezien vorige poging. Beetje slecht hersteld na squat van gisteren.
 
Ik heb ook nog wel een weegschaalfoto van 2 jaar geleden. ;)
inb4 verplichte weegschaalfoto met krant en lepel :rolleyes:

Ik zal het eens stilletjes proberen :) Je moet de stang wel beetpakken in het deel zonder karteling, of zijn er ook speciale sumo stangen?
er zijn speciale sumo stangen idd
 
Back
Naar boven