MuscleMeat

Ik kom er niet uit schema maken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ronins

Novice
Lid geworden
3 sep 2019
Berichten
18
Waardering
5
Lengte
1m80
Massa
83kg
Hoi

Ben bezig met een schema te maken, na een tijdje stronglifts 5x5 te hebben gedaan ben ik toe aan iets nieuws.

Ik ga voor massa dus heb ik voor de:

Schouders 3 oefeningen gekozen:
1. side lateral raise
2. upright barbell row
3. standing military press

Train ik hiermee me hele schouder? en zijn deze dus eigenlijk genoeg om een gespierd volle schouder mee te krijgen?.

En voor de borsten heb ik:
1. bench press
2. decline barbell bench press
3. incline barbell bench press

Zijn deze oefeningen genoeg voor me borst en schouder?. Zo nee wat moet er nog meer bij?.

Groet Edel
 
Je schouder heeft 3 koppen; voor, midden en achter. Als je alle 3 de koppen traint train je je hele schouder dus.

Je borst heeft grofweg 2 delen: boven en onder. Deze train je altijd allebei met borst oefeningen, dus pak je de hele borst.
 
Je schouder heeft 3 koppen; voor, midden en achter. Als je alle 3 de koppen traint train je je hele schouder dus.

Je borst heeft grofweg 2 delen: boven en onder. Deze train je altijd allebei met borst oefeningen, dus pak je de hele borst.

Dus ik heb genoeg aan de bovengenoemde oefeningen?
 
Zonder je hele schema te zien is er weinig over te zeggen. Een zekere balans is wel zo prettig.

Je nadruk op borst en schouders, alsmede je houding doen het ergste vermoeden.
 
Schouders 3 oefeningen gekozen:
1. side lateral raise
2. upright barbell row
3. standing military press

En voor de borsten heb ik:
1. bench press
2. decline barbell bench press
3. incline barbell bench press

Lateral rais en UR zijn beide voor de zijkant schouder. MP en alle 3 de borst oefeningen trainen ook de voorkant schouder.

Wat ik dus zie is 4 oefeningen voor de voorkant, 2 voor de zijkant en niets voor de achterkant.
 
Back
Naar boven