Fitness Seller

Combinatie crossfit-krachttraining

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
14 aug 2019
Berichten
7
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
79kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik doe nu al een jaar aan crossfit en combineer dit sinds enkele maanden ook met krachttraining. Met crossfit lukt het mij heel goed om mijn conditie op peil te houden en mooi lean te blijven. Ook geeft crossfit een voldoening omdat ik elke week progressie zie (uiteindelijk doel is om hier competitief in verder te gaan). Ik let uiteraard ook op mijn voeding en hou mijn kcal inname dagelijks bij.

Echter merk ik dat door enkel te crossfitten, mijn volume aan spiermassa niet erg toeneemt. Hierdoor ben ik begonnen met de combinatie crossfit-krachttraining.
De eerste weken ging ik 3 tot 4 keer in de week crossfitten en deed dan nog eens krachttraining (elke spiergroep 2x per week) bij. Dit was heel zwaar en moeilijk vol te houden. Daarom heb ik mijn schema nu aangepast naar 3 tot 4 keer per week crossfit en elke spier slechts 1x per week trainen voor de krachttraining. Is er een significant verschil tussen elke spier slechts 1x per week trainen in plaats van 2x? Voorlopig zit ik nog in de cut, dus maakt het op zich niet zo heel veel uit. Binnen 2 weken start ik met de bulk en wil ik het maximale uit mijn trainingen halen.

Mijn vraag is vooral of er op dit forum nog anderen zijn die deze combinatie doen, en er al wat meer ervaring met hebben. Hoe plannen jullie de trainingsweken in en waar zit de balans crossfit/krachttraining. Bij crossfit worden vooral de quadriceps en schouders belast (squads, shoulder to overheads, lunges, deadlifts, ....). Bij krachttraining splits ik voorlopig mijn dagen op in 3 spiergroepen (rug/biceps ; borst/triceps ; buik/kuiten) omdat deze spieren bij crossfit minder tot niet aan bod komen.
 
Stoppen met crossfit en gaan BBen als je massa wil
 
Stoppen met BBen en gaan crossfitten als je een atleet wil zijn.
 
Stoppen met crossfit en gaan BBen als je massa wil

Het ligt maar net aan welke programmering je box heeft of je massa (en blessures btw) pakt met crossfit. Als ik naar de lokale box kijk waar mensen 150kg clean en pressen/120+kg snatchen en deadlifts dik door de 300kg hebben denk ik dat massa/kracht en crossfit elkaar niet hoeft te bijten.
 
Back
Naar boven