Fitness Seller

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

  • Richard de Mos verdachte van corruptie.

    Dacht dat hij het zo langzamerhand wel op de goede rit had.


    Het kan verkeren
     
    Toch best wel verontrustend om te zien dat er maar 2 partijen onze voedsel voorziening belangrijker vinden dan die biodiversiteit in onze natuurgebieden.

    Oh wacht, het is natuurlijk een wet uit de EU. Ah daar durft niemand nee tegen te zeggen

    Wel mooi om te zien dat het volk voornamelijk achter de boeren staat.
     
    Roos Vonk, discipel van Diederik Stapel, Nederlands Koningin van de Sociale Psychologie, u weet wel, waar de uitkomst van het onderzoek altijd de mening van de auteur is en wat vrijwel nooit repliceerbaar is.

    Ga je die serieus hier neerzetten of is dit een slechte grap?

    Marcel van Roosmalen , ongezien, altijd +1
    Op twitter zoek ik ook naar andersdenkenden en zie haar niet als een of andere hoogleraar maar gewoon een vrouw met een activistisch kantje. Wat dat aangaat past ze goed in dit topic. Als je mijn volglijst zou zien zou je denken die stemt Groenlinks.

    edit.
    Richard de Mos verdachte van corruptie.

    Dacht dat hij het zo langzamerhand wel op de goede rit had.


    Het kan verkeren
    ..
     
    Laatst bewerkt:
    :roflol: was een triest gezicht ,onze politiek in optima forma , moet wel zeggen dat FvD en Wilders als enige wel die stikstof motie hebben gesteund,

    de rest zijn zijn nog grotere lijkenpikkers en hypocrieten


    Een ding zit mij wel dwars. Hoe gaat een Nexit, waar deze partijen zich zo hard voor maken, de boeren helpen (75% is export).

    En Tjerrie, volgende keer dan wel een keertje meedoen eh. Is vaak afwezig in landbouwdebatten.
    g5uAR0o.png

     
    Op twitter zoek ik ook naar andersdenkenden en zie haar niet als een of andere hoogleraar maar gewoon een vrouw met een activistisch kantje. Wat dat aangaat past ze goed in dit topic. Als je mijn volglijst zou zien zou je denken die stemt Groenlinks.

    edit.
    Weet ik, het was niet zozeer tegen jou gericht, maar vooral dat ik graag los ga over mevrouw Vonk en haar bizarre ideeën en theorieën; zij is van vleeseters zijn slechtere mensen dan vegetariërs. Op zich goed dat je juist ook andere meningen dan die van jezelf onderzoekt, ik probeer zelf ook op de hoogte te zijn wat andere invalshoeken zijn.

    Voor mij is Roos Vonk een activist die haar heilige overtuigingen als wetenschap probeert te slijten.

    Dat is een probleem bij al die ubersofte disciplines, genderstudies, african-american studies enz., ziet. Buiten het al eerder genoemde repliceerbaarheidsprobleem is er ook nog de Grievance Studies affair.* Zodra er gesproken wordt van de twijfelachtige term "kwalitatieve methode" is het oppassen geblazen, zeker als het niet op basis van kwantitatief ondersteund wordt. Dat beteken veelal dat het "narrative", de eigen ervaring van de auteur of anderen gebruikt wordt al bewijs en onderbouwing voor de theorie die de eigen activistische menig weergeeft.

    Een bekend voorbeeld is Gloria Wekker die in haar boek, Witten Onschuld, allerlei voorbeelden noemt, waaronder van haarzelf met zwartrijden (pun not-intended, maar je kan er niet omheen). Ze gedraagd zich dan ongelooflijk arrogant, want ze is immers hoogleraar (veelal gekleed als een soort zwerver, buiten het feit dat ze een kleurtjes heeft). Wel kan ze geheel objectief het handelen en gedrag van agenten interpreteren als racisme.

    Ook zo'n merkwaardig voorbeeld, Anousha Nzume (Anna Steijn, maar een blanke naam scoort minder punten op de identiteitsindex), die dan vertelt hoe je toch wordt buitengesloten en vreemd wordt aangekeken als enige persoon van kleur op een feestje, ze weet het zeker, want ze heeft het zelf meegemaakt en andere mensen van kleur ook. Dan vraag ik me af, hoe beoordeel je dit zelf objectief, in hoeverre wordt je niet raar aangekeken omdat je er zelf heel ongemakkelijk rondloopt en uitstraalt dat je je daar zelf niet op je plek vindt.

    Het doet me namelijk denken aan een onderzoek waaruit bleek, in tegenstelling zoals het vaak gebruikt wordt in de discussie dat NIET het feit dat je gediscrimineerd, maar dat het gevoel dat je gediscrimineerd wordt leidt tot slechtere prestaties op school. Het staat dus, niet als dit soort "wetenschap" volledig los van de werkelijkheid, maar draait om al dan niet irrationeel gevoel.

    Helaas wint de ideologie het ook steeds vaker in de meer hardere takken van wetenschap: biologen over gender, en dit:

    Maar ik weet het ook wel, feiten, ratio en empirisch onderzoek zijn extreemrechts wit patriarchaal racisme.


    *Ik kan de studie over hondenparken aanraden. Voor meer van dit soort gein, zie dit Twitteraccount: New Real Peer Review de voorbeelden daar zijn veelal echt. Twee van de mensen achter de affaire zijn ook bij Joe Rogan #1191 geweest, fragmenten zijn een aanrader.
    Dat minder intensief nieuws volgen lijkt nog niet zo goed te lukken, gisteren bij een quiz in een ronde met vragen over nieuwsitems had ik de antwoorden op enkele na al op papier staan voor de vraag helemaal gesteld was.
     
    Die voorbeelden die je noemt ken ik en vind ik lachwekkend. Wereld op zijn kop. Ik zag dat ik het kanaal dat je gaf al volgde op twitter, 47 accounts die ik volg volgen ook dat kanaal. Wat ik bij een Vonk wel aardig vindt is de volharding in overtuiging zonder dat ze een gekkie wordt als een Wekker of die andere tut die haar naam zelfs heeft gewijzigd. Ik kan haar ook beter hebben dan Mirjam152, die hier overigens op minder weerstand kan rekenen. Wat bij mij de vraag oproept hoe dat toch komt. Persoonlijke voorkeuren waarschijnlijk. Minder andersdenkend.
     
    Toch best wel verontrustend om te zien dat er maar 2 partijen onze voedsel voorziening belangrijker vinden dan die biodiversiteit in onze natuurgebieden.

    Oh wacht, het is natuurlijk een wet uit de EU. Ah daar durft niemand nee tegen te zeggen

    Wel mooi om te zien dat het volk voornamelijk achter de boeren staat.

    Hoeveel eten wordt er geproduceerd voor “ons” en hoeveel voor de export?

    Daarnaast is het niet zwart wit met de wet uit de EU, we moeten ons aan die wetgeving houden, maar absurd lage uitstootnorm binnen die wet heeft Nederland zichzelf opgelegd, met rare rekenkundige uitwijkmogelijkheden, en dat mag van Europa niet.
     
    Laagopgeleid kijkt ook neer op hoogopgeleid, vooral als ze best goed verdienen.
    En anders zorgt Wilders daar wel voor :roflol: Nou beslissen hoogopgeleiden ook veel, dus het is verleidelijk voor bepaalde groepen die als boeman te zien. Soms ook terecht. Er is amper sociale omgang tussen deze groepen.
     
    Ook zo'n merkwaardig voorbeeld, Anousha Nzume (Anna Steijn, maar een blanke naam scoort minder punten op de identiteitsindex), die dan vertelt hoe je toch wordt buitengesloten en vreemd wordt aangekeken als enige persoon van kleur op een feestje, ze weet het zeker, want ze heeft het zelf meegemaakt en andere mensen van kleur ook. Dan vraag ik me af, hoe beoordeel je dit zelf objectief, in hoeverre wordt je niet raar aangekeken omdat je er zelf heel ongemakkelijk rondloopt en uitstraalt dat je je daar zelf niet op je plek vindt.

    Haar achternaam is feitelijk echt Nzume en als enige gekleurde op een feestje wordt je ook vreemd aangekeken, maar andersom ook, Ik en een andere collega waren laatst uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje van de dochter van een Surinaamse collega. Ik, mijn vrouw, mijn kinderen en mijn collega (haar man is Indo dus haar kids hebben ook een kleurtje) waren de enige blanken op het feestje met ca 100 volwassenen en 50 kids. Natuurlijk val je dan op en wordt er naar je gekeken, zeker als je veel pom met Surinaamse sambal eet en niet dans. Dat is toch gewoon zo, misschien dat ik er niet van op kijk omdat ik tot een blanke minderheid behoorde op de basisschool, maar mijn vrouw voelde zich er volgens mij ook niet ongemakkelijk onder.
     
    Je moet altijd uitkijken om eigen gevoelens en gedachten niet gemeengoed te laten worden en deze te projecteren op anderen. Verschillen zijn er vaak juist om te omarmen. Veel mensen gaan op vakantie om verschillen te zien, proeven en beleven. Je hebt natuurlijk ook mensen die alleen naar het eigen spiegelbeeld willen kijken en xenofobisch worden bij al het andere dat niet binnen het spiegelbeeld past. Dit is gelukkig een minderheid. Mede afhankelijk waar je woont, werkt, sport enz.
     
    Haar achternaam is feitelijk echt Nzume en als enige gekleurde op een feestje wordt je ook vreemd aangekeken, maar andersom ook, Ik en een andere collega waren laatst uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje van de dochter van een Surinaamse collega. Ik, mijn vrouw, mijn kinderen en mijn collega (haar man is Indo dus haar kids hebben ook een kleurtje) waren de enige blanken op het feestje met ca 100 volwassenen en 50 kids. Natuurlijk val je dan op en wordt er naar je gekeken, zeker als je veel pom met Surinaamse sambal eet en niet dans. Dat is toch gewoon zo, misschien dat ik er niet van op kijk omdat ik tot een blanke minderheid behoorde op de basisschool, maar mijn vrouw voelde zich er volgens mij ook niet ongemakkelijk onder.

    Dat over die naam is vooral voor de leuk en om de kronkels aan te geven. Vroeger was dat haar naam, maar het exotische is betere marketing.

    Het gaat er niet om of het wel of niet gebeurd, want dat zal tot op zekere hoogte best. Het gaat erom dat gevoelens die veel erger kunnen zijn dan realiteit, gebruikt worden voor de onderbouwing van theorieën die vervolgens als een objectieve vaststaande waarheid worden geprojecteerd die maar één kant op werkt.

    Er is geen ruimte voor het feit dat er sprake zou kunnen zijn van een wisselwerking, meer voelen, dan er werkelijk is, of dat het omgekeerd ook kan. De conclusie is altijd dat de witte het fout doet.

    In het voorbeeld dat jij noemt kan het gebrek aan ongemak alleen naar komen doordat de witten zich zo superieur wanen dat ze van die ongemakken vrij zijn: tekstboek wit privilege.

    Toch?

    Ik denk dat de werkelijkheid is dat het vaker dan niet zo gaat zoals jij schrijft en dat dat meerdere kanten op werkt. Gelukkig!
     
    • Like
    Waarderingen: BB_
    Die voorbeelden die je noemt ken ik en vind ik lachwekkend. Wereld op zijn kop. Ik zag dat ik het kanaal dat je gaf al volgde op twitter, 47 accounts die ik volg volgen ook dat kanaal. Wat ik bij een Vonk wel aardig vindt is de volharding in overtuiging zonder dat ze een gekkie wordt als een Wekker of die andere tut die haar naam zelfs heeft gewijzigd. Ik kan haar ook beter hebben dan Mirjam152, die hier overigens op minder weerstand kan rekenen. Wat bij mij de vraag oproept hoe dat toch komt. Persoonlijke voorkeuren waarschijnlijk. Minder andersdenkend.
    Great minds think alike, of houden iig dezelfde Twitter accounts in de gaten...

    Wat mij stoort aan types als Roos Vonk is de pretentie van wetenschap waaronder ze hun mening en activisme brengen.

    Zeker, met behoorlijk wat politieke en maatschappelijke denkbeelden zit ik verder bij Vonk vandaan dan van Mirjam123.

    Ook heb ik een voorliefde voor de contraire denker, de underdog, de outcast, dat zal ook meespelen.

    Wel vind ik het fijn om hier één en ander net ff wat scherper aan te zetten, het leest lekkerder en lucht op.
     
    In het voorbeeld dat jij noemt kan het gebrek aan ongemak alleen naar komen doordat de witten zich zo superieur wanen dat ze van die ongemakken vrij zijn: tekstboek wit privilege.

    Toch?

    Alle ongemakken van onze kant verdwenen na het uitpakken van het kado dat wij hadden gekocht. Toen was de rangorde gelijk duidelijk. :D
     
    Back
    Naar boven