XXL Nutrition

Sticky Tweede Kamer/ NL Politiek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik denk niet dat dit er doorgaans onder wordt verstaan. Alsof er geen blanken in de bijstand zitten, lopen bij de voedselbank of telkens weer domme pech hebben. Over het algemeen wordt er ook niet gezegd of gevonden dat blanken een stel racisten zijn.

Het idee wat ik erbij krijg is meer dat wanneer je in de problemen zou komen je je over het algemeen geen zorgen hoeft te maken dat huidskleur tegen je werkt, je wordt zelden aangesproken op je huidskleur en je hoeft je ook niet echt je huidskleur te verdedigen als er bijvoorbeeld weer een kindermisbruiker blank is (verreweg het vaakst), als je een mening hebt word je niet gelijk aangesproken op het feit dat je blank bent en je waarschijnlijk opgehitst bent door andere blanken met dezelfde mening, als je iets fout doet ben je niet gelijk een teringblanke en zie je wel al die blanken zijn hetzelfde maar gewoon een eikel, als je uitgaat hoef je je over het algemeen geen zorgen te maken dat je niet binnenkomt omdat je blank bent, als blanke hoef je je doorgaans geen zorgen te maken dat je minder snel uitgenodigd op gesprekken puur en alleen al op basis van je naam, als je ergens thuiskomt dat er niet wordt gevraagd waar je vandaan komt en dan niet doelend op woonplaats enzovoorts. Dat is het volgens mij meer.

Het is niet onlogisch dat we al van kinds af aan leren dat blank de norm is. Alleen moeten we ons volgens sommigen daar soms wat meer bewust van worden dat dat zo is.

Dat er ook gekkies zijn die er veel meer bij halen is niet mijn pakkie aan, noch die van jou. Het gaat zover ik het begrijp niet over racisme. Al zal dat er hier en daar vast bij horen voor een individu. Maar het is niet de norm.
Hmm dat is wel een heel milde vorm, klinkt eigenlijk als het privilege van in je ethnische thuisland wonen. Zal overigens niet ontkennen dat er vooroordelen zijn maar in politiek en media lijkt er toch meer achter te zitten om daar dan een schuldvraag en gevolgen aan te koppelen.
 
Hmm dat is wel een heel milde vorm, klinkt eigenlijk als het privilege van in je ethnische thuisland wonen. Zal overigens niet ontkennen dat er vooroordelen zijn maar in politiek en media lijkt er toch meer achter te zitten om daar dan een schuldvraag en gevolgen aan te koppelen.
Extremen laat ik links liggen, waar ze zich ook thuisvoelen. Een Sylvana die nu zelfs roept dat wiskunde ermee te maken heeft. Kijk je moet als blanke ook niet jezelf alles laten aanpraten eh. We moeten wel een iets dikkere huid kweken want we zijn in dit soort kwesties vrij gevoelig. Ik ben eenmaal gevraagd of ik soms een racist was door een zwarte. Omdat ik hem aansprak op iets. Toen ik zei nou moet je eens blijven staan met je grote smoel fietste hij snel weg. Snel richting een groep zwarten van 15-20 man. Ik daarheen en verhaal halen. Uitgelegd dat hij zich niet zo moest aanstellen en ik niet met hem geknikkerd had en dat die grote smoel nergens nodig voor was. Toen werd hij notabene door die anderen op zijn plek gezet omdat ik altijd heel normaal deed in dat park. Buiten dat heb ik nooit ervaren dat een zwarte mij voor racist uitmaakte of aanzag, dat moeten we ook niet overdrijven. En als er eentje tussenzit die dat wel doet gewoon aanspreken dat het lariekoek is en het voor hem of haar een makkelijke uitweg zoeken is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb overigens iemand thuis die in haar geboorteland vaak voor neger werd uitgemaakt omdat ze net even een tint donkerder is dan het ideaal. Daar gebruiken ze ook spul om de huidskleur mee te bleken. Hier in NL lijkt ze meer op een indo. En heeft in NL eigenlijk nooit racisme meegemaakt maar als iemand haar neger noemt moet ze lachen want ze herkent zich daar niet in. Zij is helemaal niet bezig met discriminatie, en snapt die ophef evenmin. Krijg haar overigens nog altijd niet uitgelegd dat er illegalen hier wonen en zelfs onderdak krijgen. Sinterklaas ziet ze als een feest van Nederland en bemoeit ze zich niet mee, kinderen zullen wel blij zijn om cadeautjes te krijgen is het enige dat ik daarover heb gehoord. Veel ligt aan je eigen karakter en perspectief. Wil ik maar aangeven.
 
Ik stoor me vooral aan de extremere implicatie dat het ongemak van een vooroordeel tegen hebben zaken als geweld overvallen aanrandingen criminaliteit etc teniet zou doen. En dan nog demografische verdrukking. Alsof dat alles als boetedoening maar geaccepteerd, en de ingebeelde onderwerping omgedraaid, moet worden.
 
‘Boeren maken nieuwe plannen om Schiphol te bezetten’
Waarom doet niemand ooit iets dat daadwerkelijk de verraderlijke politici zelf treft?

Burgers of andere bedrijven in de weg zitten nee daar zullen ze wakker van liggen.
 
Ik denk niet dat dit er doorgaans onder wordt verstaan. Alsof er geen blanken in de bijstand zitten, lopen bij de voedselbank of telkens weer domme pech hebben. Over het algemeen wordt er ook niet gezegd of gevonden dat blanken een stel racisten zijn.

Het idee wat ik erbij krijg is meer dat wanneer je in de problemen zou komen je je over het algemeen geen zorgen hoeft te maken dat huidskleur tegen je werkt, je wordt zelden aangesproken op je huidskleur en je hoeft je ook niet echt je huidskleur te verdedigen als er bijvoorbeeld weer een kindermisbruiker blank is (verreweg het vaakst), als je een mening hebt word je niet gelijk aangesproken op het feit dat je blank bent en je waarschijnlijk opgehitst bent door andere blanken met dezelfde mening, als je iets fout doet ben je niet gelijk een teringblanke en zie je wel al die blanken zijn hetzelfde maar gewoon een eikel, als je uitgaat hoef je je over het algemeen geen zorgen te maken dat je niet binnenkomt omdat je blank bent, als blanke hoef je je doorgaans geen zorgen te maken dat je minder snel uitgenodigd op gesprekken puur en alleen al op basis van je naam, als je ergens thuiskomt dat er niet wordt gevraagd waar je vandaan komt en dan niet doelend op woonplaats enzovoorts. Dat is het volgens mij meer.

Het is niet onlogisch dat we al van kinds af aan leren dat blank de norm is. Alleen moeten we ons volgens sommigen daar soms wat meer bewust van worden dat dat zo is.

Dat er ook gekkies zijn die er veel meer bij halen is niet mijn pakkie aan, noch die van jou.
Laatst op Saltmines een stuk gelezen van volgens mij Repelsteeltje, die had met ondernemers en HR-mensen gesproken die geen Marokkanen en in mindere mate Antillianen en Turken meer aannamen. Zeer lezenswaardig stuk, wel allemaal vertelt vanuit één kant, ik zal er ongetwijfeld al eens naar gelinkt hebben.

De meeste gaven aan dat niet zozeer niet, maar vooral niet meer te doen. De kans dat het gedoe opleverde was te groot. Allemaal hadden ze het geprobeerd, maar het werd te vaak ellende. Allemaal begonnen als idealist, maar bij sommige groepen daarop teruggekomen.

Is dit discriminatie en hebben de goede hier te lijden onder de kwaden? Absoluut! Anderzijds gold deze beperking specifiek voor de lastige groepen. Het was niet zo dat het voor alle moslims, mensen uit het Midden-Oosten of met veel pigment gold dat die niet meer welkom waren.

Wie zou niet hetzelfde doen als je een bedrijf te runnen hebt? Ik zou het niet weten, durf niet te zeggen dat ik roomser ben dan de paus, mogelijk wel katholieker, maar dat is een andere discussie.

Een theorie die ik wel eens gelezen heb waarom allochtonen, m.n. Turken, het in Duitsland economisch beter doen dan Nederland is dat ze daar minder zijn gepamperd vanaf het begin, minder vrijblijvendheid.

Dat zou betekenen dat bij sommige groepen en beleidsmakers de hand in eigen boezem moet. Niet dat ik de hele groep verantwoordelijk houdt voor het wangedrag van anderen, maar als er iets is worden vaak de rijen gesloten en wordt er alléén maar naar buiten gewezen.

Voor beleidsmakers geldt dat men zich eens moet gaan afvragen wat we acceptabele normen vinden voor alle Nederlanders en dat communiceren. Op komen dagen, op tijd komen, normaal met vrouwelijke collega's om kunnen gaan, ook met leidinggevende vrouwen, om maar eens wat voorbeelden te noemen uit het artikel.

Je hebt met je voorbeelden natuurlijk helemaal gelijk, maar toch geldt ook voor blanken onderling dat de weg naar hogere sociaal-economische klasses ook afhangt van waar je wieg staat. Soms lees je wel eens stukken alsof blanken een homogene groep zijn, kijk eens naar hoe moeilijk iemand als Ten Hag het zeker in het begin had bij Ajax, hij bleef toch altijd die vreemd pratende niet mediagenieke Twent. Zelfs met de resultaten die hij heeft neergezet is het gezeur nooit helemaal over.
 
nu we het toch over Schiphol hebben ,wie weet een sluiproute om bij vertrek / kort parkeren te komen ,

afgelopen zaterdag lang in de file moeten staan daar ,al voor de tunnel en moet daar zaterdag weer naar toe
 
De kans dat het gedoe opleverde was te groot. Allemaal hadden ze het geprobeerd, maar het werd te vaak ellende. Allemaal begonnen als idealist, maar bij sommige groepen daarop teruggekomen.


bij mijn vorig bedrijf ook geprobeerd,niets dan ellende ,lange tenen ,argwanend,bij meer dan 1 ineens dominant aanwezig en uitdagend ,

eens maar nooit weer ,op mijn huidige werkplek zeer goede ervaringen met Polen en Irakese koerden ,mijn vaste kapper is ook een Koerd

van Irakese afkomst ,prettig in de omgang ,modern en harde werkers
 
Alleen kleinschalige boeren werken nog lang en hard. Die grote megalomane "boeren" (met meerdere locaties) niet hoor. Daar zijn het de computers en (buitenlands) personeel die het 'm doen. Net zoals megastallen geen boederijen zijn.
 
Haar achternaam is feitelijk echt Nzume en als enige gekleurde op een feestje wordt je ook vreemd aangekeken, maar andersom ook, Ik en een andere collega waren laatst uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje van de dochter van een Surinaamse collega. Ik, mijn vrouw, mijn kinderen en mijn collega (haar man is Indo dus haar kids hebben ook een kleurtje) waren de enige blanken op het feestje met ca 100 volwassenen en 50 kids. Natuurlijk val je dan op en wordt er naar je gekeken, zeker als je veel pom met Surinaamse sambal eet en niet dans. Dat is toch gewoon zo, misschien dat ik er niet van op kijk omdat ik tot een blanke minderheid behoorde op de basisschool, maar mijn vrouw voelde zich er volgens mij ook niet ongemakkelijk onder.

Ben al op diverse Hindoestaanse bruiloften geweest van 200-500 personen en er is dan vaak 1 tafeltje met de blanke buren, die kijken verbaast om zich heen en voelen zich waarschijnlijk bekeken. Zodra ze naar mij komen (ik heb catering op locatie) zie je ze herkenbaar naar je kijken alsof je een collega blanke bent. Ik merk er eigenlijk niks van, de eerste bruiloft had ik dat misschien wel. Je kan iets denken of voelen terwijl het helemaal niet zo is.

Wel frappant bij een Marokkaanse bruiloft mocht er absoluut geen man naar binnen, aan dit soort verzoeken werk ik natuurlijk niet mee. Maar bij Hindoestanen kom ik graag, zijn mijn enige klanten die ook nog een dag later bellen om je te bedanken en waar direct een drankje voor je klaar staat.
 
Alleen kleinschalige boeren werken nog lang en hard. Die grote megalomane "boeren" (met meerdere locaties) niet hoor. Daar zijn het de computers en (buitenlands) personeel die het 'm doen. Net zoals megastallen geen boederijen zijn.

Wat een onzin, dan ken jij geen grote boeren.
 
Wat een onzin, dan ken jij geen grote boeren.

Groot is subjectief, is de boer 2.15m of heeft de boer een agrarisch imperium?

Zonder gekheid, natuurlijk zijn er in alle lagen harde werkers te vinden. Zo zijn er ook tering luie kleine boertjes.
 
Wat een onzin, dan ken jij geen grote boeren.
Of meer dan jij ;) Het gaat om het totaalplaatje natuurlijk waarbij door velen een soort romantisch gemoedelijk beeld wordt neergezet van de boer die voor dag en dauw opstaat, het meeste nog zelf doet en in de pauze de dieren gaat aaien. Vul de rest maar in. Voor tuinders idem dito.

------------------
ctNlgiT.jpg
 
Laatst bewerkt:
nu we het toch over Schiphol hebben ,wie weet een sluiproute om bij vertrek / kort parkeren te komen ,

afgelopen zaterdag lang in de file moeten staan daar ,al voor de tunnel en moet daar zaterdag weer naar toe
Ik kreeg gister ook last van rage, heb 20 minuten rondgereden :mad:

Auto maar gewoon neergezet bij de vertrekhal
 
Naar Schiphol ga ik altijd met de trein. Ook omdat een week m'n auto parkeren een vermogen kost en ik met de IC Direct vanuit Breda binnen een uur op de luchthaven ben (als ie rijdt) zonder files.
 
taxis kunnen daar alleen komen geloof ik, even ergens blauwe platen vandaan halen dus Vieze jij
 
Back
Naar boven