XXL Nutrition

Eet ik genoeg? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Robbie Ton

Novice
Lid geworden
12 jan 2018
Berichten
10
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
72kg
Beste mensen, ik ben sinds een maand weer serieus begonnen met krachttraining. Daarbij eet ik ook zo clean als ik maar kan. Soms een snack hier en daar, maar ik probeer altijd in me caloric deficit te blijven. Ik heb hier en daar uitgerekend en kwam tot de conclusie dat ik 2500 kcal nodig heb om vet te verliezen. Nu ben ik een beginner dus heb ik ook begrepen dat ik en vet kan verliezen en spiermassa kan winnen. Ik heb sinds een week een smart scale gekocht waar ik me bodyfat kan zien en me spiermassa. In 1 week heb ik 0.5% bodyfat verloren, wat goed klinkt, maar ook 0.2 kg spiermassa. Maar ik merk wel dat ik sterker wordt in de gym. Moet ik meer eten dan? 83kg 1.79m sport 3-4x per week.
 
Een weegschaal die vetpercentage meet dmv stroompulsen is per definitie onbetrouwbaar
je toiletbezoek , vochtinname, zoutinname enz heeft invloed op deze waardes.
Staar je dus niet blind op die getallen , ga voor de gein maar eens na een training op zo'n weegschaal staan , dan zal hij volledig andere waardes aangeven

Als je vetpercentage wil verliezen zul je idd onder je onderhoud moeten eten , 200 tot 500 kcal onder onderhoud.
Zorg dat je in een cut in ieder geval je dagelijkse inname van eiwitten op peil houdt
 
Dat soort weegschalen zijn niet echt te vertrouwen. Je kan beter een 4-punts meting laten doen in de sportschool.

Hoelang heb je hiervoor getraind? Omdat je zegt dat je weer bent begonnen.
 
Thanms voor de tips, ik heb hiervoor 6 maanden getraind, maar destijds niet echt op me voeding gelet, dus vraag me af of ik nog kans heb op newbie gainz.
 
Ik heb ook zo’n weegschaal, temperatuur, waterniveau zijn allemaal van invloed, gebruik de schaal voor de trend en dan niet van dag tot dag, maar van maand tot maand en hecht niet te veel waarde aan de exacte percentages, zo was ik met 30gr na 10km run 12.3% bf en nu met 17gr en een dagje niks 15.2% bf
 
Ik zou als ik jou was eerst eventjes kijken hoe alles precies moet in de gym, hoe je moet heffen, hoe je moet staan, je houding, je techniek en uitvoering op orde krijgen, veel vragen stellen, al die grote gasten in de gym gewoon aanspreken en vragen stellen, mensen met ervaring die je aanspreken omdat ze je iets fout zien doen, neem dat advies in acht want ze zeggen het niet voor niets. Noteer alles gewoon digitaal in je telefoon.

Je bent een beginner zeg je, ik ben dat ook nog, als je niet goed traint dan ga je niet vooruit. Er zitten hier mensen die al meer dan 10 jaar trainen, snel gespierd en gelijk droog worden gaat je niet lukken, niks overhaasten, stap voor stap.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou als ik jou was eerst eventjes kijken hoe alles precies moet in de gym, hoe je moet heffen, hoe je moet staan, je houding, je techniek en uitvoering op orde krijgen, veel vragen stellen, al die grote gasten in de gym gewoon aanspreken en vragen stellen, mensen met ervaring die je aanspreken omdat ze je iets fout zien doen, neem dat advies in acht want ze zeggen het niet voor niets. Noteer alles gewoon digitaal in je telefoon.

Je bent een beginner zeg je, ik ben dat ook nog, als je niet goed traint dan ga je niet vooruit. Er zitten hier mensen die al meer dan 10 jaar trainen, snel gespierd en gelijk droog worden gaat je niet lukken, niks overhaasten, stap voor stap.
dat gasten groot zijn wil niet zeggen dat ze weten hoe ze moeten heffen
 
Back
Naar boven