MuscleMeat

Overbelasting triceps mogelijk bij PUSH workout met bankdrukken schoulder press?

Bezoekers in dit topic

Schwarzeneggertje

Colossal Veteran
Lid geworden
8 dec 2016
Berichten
14.659
Waardering
12.126
Lengte
1m87
Massa
103kg
Vetpercentage
17%
Ik liep vorige week een scheurtje op in mijn rechtertriceps toen ik na bankdrukken en shoulder press, een veilige oefening dacht te doen (triceps pushdowns met gematigd gewicht). Overbelasting of toeval? Bij bankdrukken kon ik het halter bij de laatste rep die ik van plan was bij de laatste set niet meer zonder hulp uitdrukken en bij schouders had ik ook 1 set bijna tot failure uitgevoerd; meestal train ik minder fanatiek.
 
Laatst bewerkt:
Scheurtjes ed zijn meestal het resultaat van een langdurige opstapeling niet van 1 training.

Je moet dus eens kijken wat je de laatste weken gedaan heb wat tot het scheurtje geleid heeft.
 
Scheurtjes ed zijn meestal het resultaat van een langdurige opstapeling niet van 1 training.

Je moet dus eens kijken wat je de laatste weken gedaan heb wat tot het scheurtje geleid heeft.

Heb inderdaad iets anders getraind de laatste tijd, soms hard triples bij bankdrukken en sets van 6 reps bij liggende triceps extensies (i.p.v. sets van 6-8 reps bij bankdrukken en sets van 8-10 voor triceps).

Bedankt voor de tip!
 
Back
Naar boven