MuscleMeat

Forum Competitie 2019, Challenge n°9: Incline prone dumbbell front raise

Bezoekers in dit topic

Je doet het moordend langzaam. Lijkt stuk heftiger zo.
Voor de challenge en max. reps misschien niet ideaal, maar ik doe front raises altijd langzaam en gecontroleerd. Ik kan de DB's ook wel naar beneden laten vallen en dan haal ik wellicht meer reps, maar ik wil ook dat het functioneel en effectief blijft. :)
 
Ik tel er 4 waar ik mn twijfels aan heb.
 
Hier ook mijn eerste poging. Mag de bonus challenge trouwens in dezelfde poging zijn als de gewone challenge of moet die los? denk namelijk dat ik er hier ook al redelijk ver mee kom
 
Hier ook mijn eerste poging. Mag de bonus challenge trouwens in dezelfde poging zijn als de gewone challenge of moet die los? denk namelijk dat ik er hier ook al redelijk ver mee kom

Mag altijd in dezelfde poging
 
Mag altijd in dezelfde poging
Top! dan wordt het even afwachten wat de jury zegt :D
Voor wie zich trouwens afvraagt waarom ik zo hoog lig, de hendel om de hoogte in te stellen zat anders in de weg... nog een paar keer tegen aan geslagen deze poging:o
 
Het lijkt er op dat je onderaan behoorlijk ver doorswing (nederlands???) tov de overigen, bij sommige reps lijkt het zelfs of de dumbbels echt naar achter gaan.. Zou betekenen dat je erg veel gebruik maak van momentum en in de voorwaarden staat

-Onderaan niet smokkelen
 
Het lijkt er op dat je onderaan behoorlijk ver doorswing (nederlands???) tov de overigen, bij sommige reps lijkt het zelfs of de dumbbels echt naar achter gaan.. Zou betekenen dat je erg veel gebruik maak van momentum en in de voorwaarden staat

-Onderaan niet smokkelen
dacht dat dat betekende dat ik juist wel ver genoeg naar achter moest ipv de rep niet helemaal afmaken, excuus
 
Armen recht naar beneden laten hangen en dan vanuit die positie tot minimaal horizontaal heffen. Beetje "beweging" is OK maar echte swing wordt afgekeurd.
 
Het lijkt er op dat je onderaan behoorlijk ver doorswing (nederlands???) tov de overigen, bij sommige reps lijkt het zelfs of de dumbbels echt naar achter gaan.. Zou betekenen dat je erg veel gebruik maak van momentum en in de voorwaarden staat

-Onderaan niet smokkelen
Staat niet smokkelen. Zegt niks over positie. Bovendien bij smokkelen maak je de beweging korter.. toch?
 
Als je vanaf silhangend de armen naar achter haal verschuif je de belasting naar de achterkant en door het gewicht creëer je bij het teruggaan momentum.

Ik weet dat er over de definitie van smokkelen diverse ideeën zijn maar wij dachten dat het bij deze oefening wel duidelijk zou zijn.

Omschrijving zal worden aangepast zodat het duidelijk is.
 
Hoe wordt de bonuschallenge dan gedaan? als je de momentum er uit moet halen heb je bij bijna elke rep wel een (korte) pauze
 
Ik stem voor pauze.. recht stil hangen onder en vanuit stilstand weer aanzetten.
armen ook recht houden dus écht front raise en geen verkapte lateral/fly

my 2cts.
 
Ik zit nu vol van benchen, maar zal vrijdag eens proberen met mijn schouder training (als eerste oefening ;) j
 
Ik stem voor pauze.. recht stil hangen onder en vanuit stilstand weer aanzetten.
armen ook recht houden dus écht front raise en geen verkapte lateral/fly

my 2cts.
Dit leek ons vanzelfsprekend.
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Ik zie in de filmpjes wel wat variatie :)
 
Hier dan mijn tweede poging. Toen ik hem terugkeek had ik door dat ik nog steeds niet echt pauze onderin nam maar ik haalde er wel eerst de snelheid uit. Ik hoop dat de uitvoering zo goed is.
Ik moet trouwens vaker in een tanktop trainen, zo heb ik beter door dat ik nog een dikkertje ben :roflol:
 
Hier dan mijn tweede poging. Toen ik hem terugkeek had ik door dat ik nog steeds niet echt pauze onderin nam maar ik haalde er wel eerst de snelheid uit. Ik hoop dat de uitvoering zo goed is.
Ik moet trouwens vaker in een tanktop trainen, zo heb ik beter door dat ik nog een dikkertje ben :roflol:
23 stuks..? Wie heeft de meeste tot nu?
 
Back
Naar boven