XXL Nutrition

Vervolg stronglifts 5x5 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Foxyice

Cool Novice
Lid geworden
6 aug 2019
Berichten
220
Waardering
139
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik ben nu 2,5 maand bezig geweest met stronglifts 5x5 en nadat ik door een paar plateau's ben doorgebroken merk ik dat ik een beetje vastloop.
Ik heb nu een laatste deload ingezet voor alle oefeningen, nu ga ik alles weer opbouwen naar waar ik was gebleven en probeer een laatste keer door mijn plateau's te boren.

Mijn doelen die ik had gesteld voor dit programma heb ik al behaald en ik wil een nieuw programma doen hierna, vandaar dit topic.

Wat zijn logische vervolg programma's op stronglifts 5x5?
Ik zou me graag iets meer willen focussen op massa voor een tijdje, niet zozeer kracht.
 
Hoe vaak per week wil/kan je trainen?
 
2x UB/LB

Bijvoorbeeld van A user B of Lyle McDonald

Of Why powerlifters should train more like bodybuilders.
PPLPP--LPPLP of PPL+UB/LBof PPL-FB
GS LP met de juiste accenten
GZCL of iets anders van Cody
 
Of gewoon 5 oefeningen van 4 of 5 sets
Maandag rug
Dinsdag borst
Woensdag benen
Donderdag schouders
Vrijdag armen
Weekend rust
 
2x UB/LB

Bijvoorbeeld van A user B of Lyle McDonald

Of Why powerlifters should train more like bodybuilders.
PPLPP--LPPLP of PPL+UB/LBof PPL-FB
GS LP met de juiste accenten
GZCL of iets anders van Cody

Zal dit weekend even research over deze doen
 
Of gewoon 5 oefeningen van 4 of 5 sets
Maandag rug
Dinsdag borst
Woensdag benen
Donderdag schouders
Vrijdag armen
Weekend rust

Sorry maar ik vind het stom om 1 spiergroep per dag te trainen, heb meer frequentie nodig als ik echt massa wil bouwen.
(Personal preference i guess)
 
Yep, want met rug train je ook biceps, met borst triceps/schouders met DL’s benen etc etc. Beetje kortzichtig als je dat niet ziet
 
Sorry maar ik vind het stom om 1 spiergroep per dag te trainen, heb meer frequentie nodig als ik echt massa wil bouwen.
(Personal preference i guess)
Volgens mij is het algemene advies iedere spiergroep 2x per week tot anderhalve week te pakken voor massa.
 
Yep, want met rug train je ook biceps, met borst triceps/schouders met DL’s benen etc etc. Beetje kortzichtig als je dat niet ziet

Wat je noemt zijn groepen die assisteren in de compound lifts waar je het over hebt.
(Die stimulus is voor mij niet meer genoeg dat mijn triceps gaan groeien wanneer ik bench doe)
Wat ik bedoel is dat ik dan liever triceps nog na borst train, biceps na rug, etc.
Dus eerder een UB/LB split wat mentat zei.
 
Wat druk je nu?
 
Dan zou ik gewoon nog even met 5x5 doorgaan tot je boven de 100 zit.
doe je dips als assist op je borst dag? Zo ja, hoeveel?
5x5 moet je makkelijk naar de 5x5x 90-100kg kunnen trekken
 
Dan zou ik gewoon nog even met 5x5 doorgaan tot je boven de 100 zit.
doe je dips als assist op je borst dag? Zo ja, hoeveel?
5x5 moet je makkelijk naar de 5x5x 90-100kg kunnen trekken

Probleem is dat ik het minder leuk begin te vinden, daarom zocht ik nu even tijdelijk iets anders.
Dips doe ik inderdaad na de bench dag, op bodyweight maar 3 sets van 8-9
 
En je kan 5x5 ook gewoon om de dag doen, ipv 3x per week, ipv deloaden kan je ook eens een 5x6 doen wanneer je op 5x5 vast zit, pak je 2.5 increments? Of 5kg?
 
En je kan 5x5 ook gewoon om de dag doen, ipv 3x per week, ipv deloaden kan je ook eens een 5x6 doen wanneer je op 5x5 vast zit, pak je 2.5 increments? Of 5kg?
2,5kg increments behalve DL, daar pak ik 5kg.
Heb nu mijn belt gekocht dus ik ga nog even tot door mijn doelen behaald zijn en dan wil ik stoppen.
Kan wel alsnog soms een 5x5 dag inlassen waar ik de compounds probeer zwaarder te doen. Dat vind ik zelf leuker denk ik.
5x6 doe ik al na deloads.
 
En je kan 5x5 ook gewoon om de dag doen, ipv 3x per week, ipv deloaden kan je ook eens een 5x6 doen wanneer je op 5x5 vast zit, pak je 2.5 increments? Of 5kg?
Er zijn natuurlijk zat schema's die 4 dagen in de week beginnen met een lowrep set (GZCL, 531, Nuchols) of die dat heel makkelijk dat kunnen doen (bv Lyle geeft opties om na een paar keer zijn schema gedaan te hebben dit met lagere reps te doen).
Vaak kan meer volume bv dips/push ups helpen bij vastzitten upper body lifts.
Uitmelken van schema's als SLs wordt vaak afgeraden omdat je dan jezelf shitty form dreigt aan te leren.
 
Back
Naar boven