AndroidHealthClinic

Wie van de DBB'ers draagt een bril? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik een paar mensen die het nu 5 tot 15 jaar geleden hebben laten doen en eigenlijk geen klachten hebben. er komt vanzelf toch een tijd voor leesbril maar daar kunnen ze dan ook al voor laseren (als dat niet already kan)

hier ook 2 collega's

eentje heeft het alla cheapo laten doen in turkije, die loopt nu amper 3jr later alweer met een bril...

andere collega heeft het bij een dure kliniek laten doen, die loopt al jaren probleemloos rond, enkel op een leesbril na, want dat vermijd je toch niet.

Ik zelf heb al sinds me 16e of 17e lenzen, heb er totaal geen last van dus ga ook niet laseren, stop die 1600 euro liever in andere, voor mij belangrijkere, zaken.
 
hier ook 2 collega's

eentje heeft het alla cheapo laten doen in turkije, die loopt nu amper 3jr later alweer met een bril...

andere collega heeft het bij een dure kliniek laten doen, die loopt al jaren probleemloos rond, enkel op een leesbril na, want dat vermijd je toch niet.

Ik zelf heb al sinds me 16e of 17e lenzen, heb er totaal geen last van dus ga ook niet laseren, stop die 1600 euro liever in andere, voor mij belangrijkere, zaken.

Als je ogen niet zodanig slecht zijn dat als je lenzen uit hebt dat je blind bent is het idd overbodig. Maar in mijn geval is het een enorm verschil.
 
Nieuwe vraagstelling: ''Wie van de dbbers draagt lenzen en is homo?''
 
hier ook 2 collega's

eentje heeft het alla cheapo laten doen in turkije, die loopt nu amper 3jr later alweer met een bril...

andere collega heeft het bij een dure kliniek laten doen, die loopt al jaren probleemloos rond, enkel op een leesbril na, want dat vermijd je toch niet.

Ik zelf heb al sinds me 16e of 17e lenzen, heb er totaal geen last van dus ga ook niet laseren, stop die 1600 euro liever in andere, voor mij belangrijkere, zaken.

ik was vanwege wat weinig traanvocht niet echt geschikt voor lenzen (wel paar x pogingen gedaan waarvan langste halfjaar en ze ook 3x kwijtgeraakt toen)..was dus ook niet echt erg comfortabel voor mij of moet ik blijven druppelen. na het laseren had ik na een tijdje geen druppels meer nodig
 
Ik vraag me toch vaak af wat dat geweest moet zijn in de oertijd.
Als je kijkt heeft ongeveer 50% van de mensen een bril/+ lenzen, naarmate je ouder wordt stijgt dit alleen maar.

Dat moet vroeger wanneer er nog geen hulpmiddelen waren toch echt enorm vervelend geweest zijn? Gewoon je hele leven lang in een waas leven..

Echt een handicap

Het is een welvaartziekte, dus het zal wel niet zo vaak zijn voorgekomen in de oertijd.
 
Als je ogen niet zodanig slecht zijn dat als je lenzen uit hebt dat je blind bent is het idd overbodig. Maar in mijn geval is het een enorm verschil.

ik zit op -6,5 dus dat is nog redelijk wat hoor, lijkt me zo.

maar in mijn dagelijkse leven red ik me er prima mee.
 
Mijn linkeroog is -6.5 en mijn rechteroog is perfect.

Ik heb een tijd een harde lens gehad, daarna een zachte (maand)lens. Ik vind alle lenzen irritant.

Tegenwoordig een bril met een dik en een normaal glas. Een bril is het gemakkelijkst maar ik had liever twee goede ogen gehad. Misschien eens mijn slechte oog laten laseren, veel kunnen ze er niet meer aan verpesten!
 
Ik heb lenzen en een bril wissel af.

Ray_Ban_RX5121_2000.jpg

draag die bril, chicks mirin
 
Ik had -7 en -5.5, heb me deze zomer laten laseren. Ben erg te spreken over het resultaat. Ik kon zelf nog geen volle dag een lens dragen, en tegenwoordig ben je voor een bril ook al gauw een paar honderden euries kwijt.
En die bril die ik afgelopen 1,5 jaar op mijn neus had staan deed mij ook geen justice.
 
Alleen voor tv te kijken en auto te rijden (soms). Als de tv te klein is of te ver af is, moet ik me anders veel te veel concentreren op de ondertiteling etc. Ik heb dan ook maar -0.5 en -1 ofzo, valt goed mee.
 
ik draag altijd lenzen, alleen ga binnekort mijn ogen lazeren. nu effe een week met bril trainen haha het kost ongeveer 1600euro om te laten lazeren maar zie het niet als uitgaven, meer als inverstering in jezelf. je hebt er de rest van je leven geen last meer van en hoeft geen andere bril meer te halen of te betalen voor lenzen. (geen irritaties meer dus geen stress meer om je ogen. less stress is more gainzzz)
 
Ik ga ook laseren, zie alleen weer op tegen de logistiek, omdat je moet druppelen, brenger/haler regelen, dan nog een keer voor de daadwerkelijke behandeling. Zitten altijd in veel te dure panden in centrum van grote steden, minimaal uurtje rijden, parkeerproblemen etc.
 
Ik durf nog altijd niet te laten laseren :(
 
Back
Naar boven