AndroidHealthClinic

Schema UB/LB check

Bezoekers in dit topic

Mi_St

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
26 okt 2017
Berichten
483
Waardering
386
Lengte
1m90
Massa
90kg
Goedemiddag,

Ik ontvang graag wat feedback op dit schema. Oefeningen voelen goed, herstel gaat goed, maar vraag mij af of het niet teveel van het goede is op de Upper dagen... Mijn borst vraagt wat extra aandacht en lijkt op deze manier te groeien. Moet wat voorzichtig zijn met gewichten op bankdrukken ivm schouder. Die heeft in het verleden al voor problemen gezorgd en voel m de afgelopen week weer wat opspelen. Door 3 oefeningen voor borst te doen kan ik zonder 100% te belasten toch een voldaan gevoel krijgen.

Pull ups / Chin ups vindt mijn schouder momenteel niet zo leuk... Deze komt zeker weer terug als mijn schouder weer goed voelt. En ja, deadlifts ontbreken! Ik weet het... Gaan er voorlopig niet in.

Alvast bedankt!

Doel rep ranges is na 2 warming up sets: 3 * 8 tot 12.

Upper A
Barbell Flat Bench Press
Seated Cable Row (small hammer grip)
Barbell Overhead Press
Dumbell Incline Bench Press
Lat Pull Down (wide grip)
Dumbell Side Raises
Seated Pec Fly Machine
Tricep Rope Pushdown
EZ Bar Curl
Upper B
Dumbell Flat Bench Press
Seated Cable Row (wide grip)
Dumbell Overhead Press
Barbell Incline Bench Press
Lat Pull Down (small hammer grip)
Dumbell Side Raises
Seated Pec Fly Machine
Seated Skull Crushers
Dumbell Hammer Curls
Lower A
Leg Press
Lunges
Leg Extension
Seated Calf Raise
Lower B
Squats
Leg Extension
Leg Curl
Seated Calf Raise
 
Iemand advies?

Vandaag viel me op dat Incline dumbell bench press niet echt lekker is na een OHP... De BP omgeruild met Seated Pec Fly Machine. Dat ging stuk beter... Zelfde zal ik doen op de Upper B dag!
 
Opzich prima schema , wel wat hoog in totaal volume maar als je hierop herstelt gewoon doen. Vind de repranges op je compounds wel
Wat hoog man waarom niet de reps verdelen over 1 set meer ? Zie ik meer potentie om sterker te worden
 
Opzich prima schema , wel wat hoog in totaal volume maar als je hierop herstelt gewoon doen. Vind de repranges op je compounds wel
Wat hoog man waarom niet de reps verdelen over 1 set meer ? Zie ik meer potentie om sterker te worden

Thanks! Zie nu je bericht pas...

Bedoel je een hoger gewicht pakken en dan 4 sets van bijvoorbeeld 5 tot 8 reps? Probeer nog een klein beetje voorzichtig te zijn met mijn schouder... Als het te zwaar wordt merk ik wel dat ik het overal vandaan probeer te halen behalve de spiergroep die ik op dat moment train. Dat wil ik (grotendeels) zien te voorkomen!

Trainingen voelen goed... Herstel gaat verbazingwekkend goed!
 
Vind het misschien een beetje aan de korte kant voor je leg days. Tenzij je iets van 6x8 doet ofzo vind ik het redelijk weinig oefeningen. Ga btw ajb even naar de fysio voor je schouder anders blijft dat je je misschien voor altijd achtervolgen schouder is erg vervelend. Bij mij was bv. mijn rug te zwak vergeleken met mn borst dus ookal kreeg ik pijn tijdens het benchen was rust nemen op die oefening niks waard.
 
Vind het misschien een beetje aan de korte kant voor je leg days. Tenzij je iets van 6x8 doet ofzo vind ik het redelijk weinig oefeningen. Ga btw ajb even naar de fysio voor je schouder anders blijft dat je je misschien voor altijd achtervolgen schouder is erg vervelend. Bij mij was bv. mijn rug te zwak vergeleken met mn borst dus ookal kreeg ik pijn tijdens het benchen was rust nemen op die oefening niks waard.

wat zou er dan bij moeten kwa oefeningen in die leg day?
 
wat zou er dan bij moeten kwa oefeningen in die leg day?
Ik mis een hip hinge. Misschien kan je de ene leg day de conventional/sumo deadlift als eerste oefening doen en de andere leg day squats als eerste oefening doen. En dan bijv na de squats de romanian deadlift en na de deadlift lunges. Dan kan je daarna nog een paar andere oefeningen doen als je wilt.
 
Back
Naar boven