AndroidHealthClinic

Sticky Wat maakt(e) vandaag jouw dag goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

  • Dit is wat anders dan arbeidsvoorwaarden, laten gewoon zien dat ze er klaar mee zijn.
    Dat kan en mag, zolang het een vreedzaam proces is. Stemverheffen e.d. kan ik nog mee inkomen, maar als je stenen gaat gooien naar de ME, deuren van een gemeentehuis inramt of haatzaaiende leuzen jegens politici gaat uiten, mag je van mij zo in de boeien geslagen worden. Ook vreemd dat het werd geaccepteerd dat een paar weken terug al die tractoren rode kruizen op de snelweg negeerden. Als je maar met genoeg bent en je voertuigen groot en zwaar genoeg zijn, is het ineens oké?
     
    Dat kan en mag, zolang het een vreedzaam proces is. Stemverheffen e.d. kan ik nog mee inkomen, maar als je stenen gaat gooien naar de ME, deuren van een gemeentehuis inramt of haatzaaiende leuzen jegens politici gaat uiten, mag je van mij zo in de boeien geslagen worden. Ook vreemd dat het werd geaccepteerd dat een paar weken terug al die tractoren rode kruizen op de snelweg negeerden. Als je maar met genoeg bent en je voertuigen groot en zwaar genoeg zijn, is het ineens oké?

    zo doen relmarokkanen het ook. Gewoon met veel en een beetje opgaan in de groep. Politie heeft onvoldoende man om echt iets te doen.

    antifa doet het ook zo. Nederlandse politie en handhaven is niet echt een geweldige combinatie.
     
    Het is niet mijn eigen keuze, het is beleid; zowel bij ons, als bij de partij die ons uitnodigd (vaak is er een kledingvoorschrift). Daarnaast is meerdere jaren het reizen in uniform niet toegestaan geweest voor alle Nederlandse militairen. Overigens waren mijn meeste meetings onderhandelingen met Franse partners (contractanten) die wij goed kenden en zaten we maar met 6-8 personenen rond de tafel, iedere keer dezelfde contactpersonen aan onze kant en van de andere partijen. Meestal is het ook niet echt handig, aangezien je een zakenlunch in het openbaar hebt. Als zij hier op bezoek waren had ik wel uniform aan, maar in dergelijk meetings heeft dat verder geen meerwaarde en gaat het toch om de inhoud. Als ik op bezoek ben op een militaire basis overweeg ik het wel.

    Verder ben ik niet zo van het uiterlijk vertoon. Het gaat om de inhoud, niet om hoe je erbij loopt. Ik ken te veel gebakken lucht types die er altijd netjes bij lopen, maar waar inhoudelijk weinig uitkomt. Zodra je in de details gaat, vallen dat soort types al gauw door de mand.

    Vrijwel op alle conferenties waar ik geweest ben was de policy om civiel tenue (jasje-dasje) te dragen en deden alle internationale militairen dat. In de VS is het wellicht een ander verhaal.
    Duidelijk. Jaren geleden regelmatig bij NAHEMA in Marseille geweest en daar was uniform gewenst.
    Ook naar de fabrikant in Duitsland waar CAI bijeenkomsten werden gehouden was het in uniform.
    Was wel allemaal voor het verbod op het dragen van het uniform.
     
    Iedereen levert toch zijn bijdrage aan de maatschappij en zie niet in waarom militairen meer respect verdienen. Dan kun je docenten, artsen, verpleegkundigen, psychologen, brandweer, politie en nog vele mensen wel gratis ov bieden.
    Ik zou eerder mensen met een minimumloon gratis ov bieden.
    Militairen brengen soms het ultieme offer.
    Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn. Soms zijn dingen zoals ze zijn.
     
    het is gewoon een baan waarvoor je vrijwillig kiest en een salaris krijgt ,waarom zou een soldaat daar respect voor moeten krijgen
    Ga jij je lekker ergens anders druk om maken. Lezen is soms zo moeilijk. Ik zeg nergens dat dit moet, ik zeg dat je dit krijgt.
    Respect verdien je ook niet. Respect krijg je van andere. :dunno:
     
    Dat kan en mag, zolang het een vreedzaam proces is. Stemverheffen e.d. kan ik nog mee inkomen, maar als je stenen gaat gooien naar de ME, deuren van een gemeentehuis inramt of haatzaaiende leuzen jegens politici gaat uiten, mag je van mij zo in de boeien geslagen worden. Ook vreemd dat het werd geaccepteerd dat een paar weken terug al die tractoren rode kruizen op de snelweg negeerden. Als je maar met genoeg bent en je voertuigen groot en zwaar genoeg zijn, is het ineens oké?
    Die worden ook in de boeien geslagen dus ik zie het probleem niet? Het merendeel staakt daar gewoon normaal zonder gezeur

    Wat moet de politie op z’n moment doen dan? Het enige wat je dan kan doen is het accepteren en zorgen dat het veilig verloopt. Gevaarlijk was het ook niet
     
    Dat kan en mag, zolang het een vreedzaam proces is. Stemverheffen e.d. kan ik nog mee inkomen, maar als je stenen gaat gooien naar de ME, deuren van een gemeentehuis inramt of haatzaaiende leuzen jegens politici gaat uiten, mag je van mij zo in de boeien geslagen worden. Ook vreemd dat het werd geaccepteerd dat een paar weken terug al die tractoren rode kruizen op de snelweg negeerden. Als je maar met genoeg bent en je voertuigen groot en zwaar genoeg zijn, is het ineens oké?
    Bert als je het nieuws goed hebt gevolgd worden de boeren die de borden hebben genegeerd vervolgt en krijgen alsnog een boete.
     
    het is gewoon een baan waarvoor je vrijwillig kiest en een salaris krijgt ,waarom zou een soldaat daar respect voor moeten krijgen
    Waarom niet? Vertegenwoordigen een land, verlenen op veel fronten hulp, sommigen gaan op missies, je bent niet van 9 tot 5 werknemer van defensie maar 24/7, enzovoorts. Net zoals anderen ook respect verdienen.

    Edit.
    Zie nu waar je op reageerde, ik bedoel respect in het algemeen.
     
    Laatst bewerkt:
    Zo en nu ga ik doen wat me vrolijk maakt, traineeeeeeeeeeeeee
     
    • Like
    Waarderingen: Bubs
    Iedereen levert toch zijn bijdrage aan de maatschappij en zie niet in waarom militairen meer respect verdienen. Dan kun je docenten, artsen, verpleegkundigen, psychologen, brandweer, politie en nog vele mensen wel gratis ov bieden.
    Ik zou eerder mensen met een minimumloon gratis ov bieden.
    ThaWasteland ook?
     
    Zo en nu ga ik doen wat me vrolijk maakt, traineeeeeeeeeeeeee
    Wel in uniform neem ik aan, want dan word je serieuzer genomen, heb ik mij vandaag laten vertellen.
     
    Laatst bewerkt:
    Duidelijk. Jaren geleden regelmatig bij NAHEMA in Marseille geweest en daar was uniform gewenst.
    Ook naar de fabrikant in Duitsland waar CAI bijeenkomsten werden gehouden was het in uniform.
    Was wel allemaal voor het verbod op het dragen van het uniform.
    Dat is nu wel anders; tijden veranderen.

    Keer of 10 bij NAHEMA in Aix-en-Provence geweest, maar geen van de militairen (we hadden een contract met Duitsland, Frankrijk, België en Nederland gezamenlijk) was in militair uniform; daarnaast was ik vaak samen een burgercollega (met z'n tweeën namens NL). M.i. moet het echt niet uitmaken. In de VS ben ik wel eenmalig in uniform geweest (toen was ik alleen op reis). Volgende maand moet ik weer; alle collega's gaan niet in uniform en meestal spreken we gezamenlijk af wat we doen. Bovendien is 60% van mijn Nederlandse collega's burgermedewerker.
    Mijn ervaring is dat men toch naar de inhoud kijkt (in ieder geval bij de Luchtmacht) en sommigen met twee balken minder op hun schouders hebben meer in hun mars en verstand van zaken.

    Ik weet ook dat binnen de Marine bepaalde zaken anders gaan en anders met de hiërarchie wordt omgegaan (alhoewel het bij de MLD / DHC wel meevalt).
     
    Dat is nu wel anders; tijden veranderen.

    Keer of 10 bij NAHEMA in Aix-en-Provence geweest, maar geen van de militairen (we hadden een contract met Duitsland, Frankrijk, België en Nederland gezamenlijk) was in militair uniform; daarnaast was ik vaak samen een burgercollega (met z'n tweeën namens NL). M.i. moet het echt niet uitmaken. In de VS ben ik wel eenmalig in uniform geweest (toen was ik alleen op reis). Volgende maand moet ik weer; alle collega's gaan niet in uniform en meestal spreken we gezamenlijk af wat we doen. Bovendien is 60% van mijn Nederlandse collega's burgermedewerker.
    Mijn ervaring is dat men toch naar de inhoud kijkt (in ieder geval bij de Luchtmacht) en sommigen met twee balken minder op hun schouders hebben meer in hun mars en verstand van zaken.

    Ik weet ook dat binnen de Marine bepaalde zaken anders gaan en anders met de hiërarchie wordt omgegaan (alhoewel het bij de MLD / DHC wel meevalt).
    Ze noemen mij el patron zonder balken
     
    Back
    Naar boven