AndroidHealthClinic

The new 5x5 (Tibodo)

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
22.009
Waardering
3.621
Barst maar los.

 
Had het artikel al gelezen en is eigenlijk gewoon een HLM (Heavy Light Medium) variant. Niets nieuws onder de zon imho.
 
Ben geen 5×5 expert maar als ik hier en daar lees zitten er op het forum aardig wat dus ik dacht laat ik eens kijken wat al deze experts van dit vinden :)
 
Het niveau lifters waar 5x5 voor is moet je niet gaan belasten met paused/tempo werk
 
Het niveau lifters waar 5x5 voor is moet je niet gaan belasten met paused/tempo werk

Dit, zou het ook knap vinden als advanced lifters met 5x5 gaan werken. Persoonlijk ben ik kapot na een max effort 5x5, dan ga ik liever voor 8x3 en daar haal ik dan toch iets meer uit denk ik op het gebied van strength. Vind 5x5 vooral voor beginners of voor mensen die er lang uit hebben gelegen.
 
Dit, zou het ook knap vinden als advanced lifters met 5x5 gaan werken. Persoonlijk ben ik kapot na een max effort 5x5, dan ga ik liever voor 8x3 en daar haal ik dan toch iets meer uit denk ik op het gebied van strength. Vind 5x5 vooral voor beginners of voor mensen die er lang uit hebben gelegen.
5x5 is gewoon een rep schema, net als 3x8 of 7x3. Dat het exclusief voor beginners is is dus niet per definitie waar. De manier waarop je progressive overload toepast (periodiseert) bepaald of het beter geschikt is voor een beginner, een intermediate of een advanced lifter. Blijkbaar denken mensen altijd meteen aan Stronglifts als ze 5x5 horen.
 
Op voorhand opgelegde reps laten je sowieso niet het beste uit jezelf halen.

Yes, I went there.
 
Op voorhand opgelegde reps laten je sowieso niet het beste uit jezelf halen.

Yes, I went there.
Dat ligt eraan wat je verstaat onder "het beste uit jezelf halen". Meerdere methoden werken. Mensen zijn zowel oersterk en buff geworden met vaste repsschema's als met methoden die meer speling bieden.

"Het beste uit jezelf halen" doe je uiteindelijk vooral door je trainingen zodanig in te richten dat ze leuk blijven waardoor het gemakkelijker is om consequent te blijven trainen.
 
5x5 kan ook voor geavanceerde atleten een onderdeel van hun schema zijn. Ik pak vaak genoeg compounds 5x5.
 
5x5 is bij tijden lekker makkelijk, blik op oneindig, verstand op nul en gaan. Zit voldoende in om te groeien en is leuk voor de broodnodige variatie IMHO. Als reprange doeltrefend, hoeft idd niet perse in stronglifts schema.
 
5x5 kan ook voor geavanceerde atleten een onderdeel van hun schema zijn. Ik pak vaak genoeg compounds 5x5.
Dus jij bent advanced? :roflol:
 
Back
Naar boven