Fitness Seller

TRT protocol werkte prima, alleen nu overschakelen naar nieuwe estherversie en vraagje ivm SHBG (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TsaarPoga

Cool Novice
Lid geworden
7 sep 2019
Berichten
31
Waardering
7
Lengte
1m81
Massa
77kg
Vetpercentage
14%
Al enkele jaren bezig met TRT. Zelf mee begonnen na twee slechte ervaringen met andrologen in dit landje.

Protocol nog eens kort:
1ml UG Nebido elke twee weken. (dus geen 4 ml om de 8 tot 12 weken zoals meestal).
Werkt prima voor mij.
Regelmatig bloedwerk (huisarts stelt geen vragen, weet ook gewoon amper iets af van TRT dus laat me doen) , toonde onder meer aan dat ik geen nood meer had aan AI om oestrogeenlevels bn perken te houden.
Enkele waarden van de laatste test (2 dagen voor volgende prik)

T: 33.04 nmol
SHBG 71.8 nmol/L
Free T: 0.454 nmol/L
Oestradiol : 29
Prolactine: 12.9

Totaal test is altijd goed en gaat meestal rond de 40 naar de 30 op de 14 dagen.
Mijn vraag is waarom SHBG steeds zo hoog blijft, want daardoor komt vrije T natuurlijk meer naar gemiddelde waarden dan naar de hogere.
Oestradiol is waar ik het hebben wil.
Vetpercentage algemeen gemeten onder scan en ligt op 14,4% vr mijn 43jaar (doe alleen nog cardio, geen fitness meer)

Da's vraag nummer 1

De volgende gaat over de komende switch van undecanoate esther naar de gewone enanthate, omdat ik gewoon niet meer aan UG Nebido geraak en het bnkort bijna op is.
Blijkbaar toch verschillen met hier en de Amerikaanse boards, waar ze precies gruwelen van elke 2 weken 1 ml test enanthate, dat zou teveel fluctuaties veroorzaken en men opteert daar precies meer voor EOD of EO3D kleinere hoeveelheden maar daar heb ik geen zin in om IM zoveel te zetten.Maar ook over Nebido is men daar terughoudend dus hoe voelen mensen zich hier bij 250mg test enanthate per twee weken?
Da's vraag 2 dus...

heb ook een topic aangemaakt hiervoor op een Amerikaans board, ben benieuwd hoe uiteenlopend of gelijklopend de meningen zijn. Zal hiervan ook berichten hier
 
Ik ken maar weinig mensen die wel varen (op TRT) met een eenmalige injectie van 250mg per twee weken, de interval is gewoon te groot en daarmee de fluctuatie van actieve testosteron in het bloed. Dat ga je merken, de een wat meer dan de ander overigens. De enige manier om een goed protocol voor jezelf te vinden is om regelmatig bloed te prikken. Het lastige component voor jezelf zal zijn; de ene UG batch is de andere niet. Dus je koopt of in 1x groot in, zodat je langere tijd kunt doen met hopelijk dezelfde kwaliteit en mg/ml. Of je moet elke keer dat je nieuwe spullen haalt, weer opnieuw die bloedtesten laten doen om de sweet spot voor jezelf te vinden.

Voor TRT waarden denk ik wel dat je goed afkunt met 1x per week 125mg. Maar het is erg persoonlijk waarop je bloedwaarden dan uitkomen. Denk wel een mooi uitgangspunt om mee te starten. Maar nogmaals met UG middelen is het erg lastig om een constante te gaan vinden.
 
Ik gebruik al enkele jaren 1ml Sustanon 250 per week (1 injectie op vrijdag)... met UG middelen. Deze frequentie is goed voor me.... langer dan 7 dagen voel ik een dip. Inderdaad, de ene UG batch is de andere niet, maar ook al zit er wat meer of minder in, maakt niet veel uit, voel niet veel verschil. Ik zou de sustanon ook kunnen vervangen door Cyp of Enath ester.

Voor hoge SHBG misschien enkele dagen of weken wat Proviron nemen ? 25 a 50 mg/dag bv...

Ik denk dat je Enanth ester minimaal 1x per week moet zetten. Beter nog 2 of 3 x per week. Maar Minimaal 1 x per week.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik al enkele jaren 1ml Sustanon 250 per week (1 injectie op vrijdag)... met UG middelen. Deze frequentie is goed voor me.... langer dan 7 dagen voel ik een dip. Inderdaad, de ene UG batch is de andere niet, maar ook al zit er wat meer of minder in, maakt niet veel uit, voel niet veel verschil. Ik zou de sustanon ook kunnen vervangen door Cyp of Enath ester.

Voor hoge SHBG misschien enkele dagen of weken wat Proviron nemen ? 25 a 50 mg/dag bv...

Ik denk dat je Enanth ester minimaal 1x per week moet zetten. Beter nog 2 of 3 x per week. Maar Minimaal 1 x per week.
250mg sust om de week is geen TRT dosis meer. Dat is te veel.
 
Al enkele jaren bezig met TRT. Zelf mee begonnen na twee slechte ervaringen met andrologen in dit landje.

Protocol nog eens kort:
1ml UG Nebido elke twee weken. (dus geen 4 ml om de 8 tot 12 weken zoals meestal).
Werkt prima voor mij.
Regelmatig bloedwerk (huisarts stelt geen vragen, weet ook gewoon amper iets af van TRT dus laat me doen) , toonde onder meer aan dat ik geen nood meer had aan AI om oestrogeenlevels bn perken te houden.
Enkele waarden van de laatste test (2 dagen voor volgende prik)

T: 33.04 nmol
SHBG 71.8 nmol/L
Free T: 0.454 nmol/L
Oestradiol : 29
Prolactine: 12.9

Totaal test is altijd goed en gaat meestal rond de 40 naar de 30 op de 14 dagen.
Mijn vraag is waarom SHBG steeds zo hoog blijft, want daardoor komt vrije T natuurlijk meer naar gemiddelde waarden dan naar de hogere.
Oestradiol is waar ik het hebben wil.
Vetpercentage algemeen gemeten onder scan en ligt op 14,4% vr mijn 43jaar (doe alleen nog cardio, geen fitness meer)

Da's vraag nummer 1

De volgende gaat over de komende switch van undecanoate esther naar de gewone enanthate, omdat ik gewoon niet meer aan UG Nebido geraak en het bnkort bijna op is.
Blijkbaar toch verschillen met hier en de Amerikaanse boards, waar ze precies gruwelen van elke 2 weken 1 ml test enanthate, dat zou teveel fluctuaties veroorzaken en men opteert daar precies meer voor EOD of EO3D kleinere hoeveelheden maar daar heb ik geen zin in om IM zoveel te zetten.Maar ook over Nebido is men daar terughoudend dus hoe voelen mensen zich hier bij 250mg test enanthate per twee weken?
Da's vraag 2 dus...

heb ook een topic aangemaakt hiervoor op een Amerikaans board, ben benieuwd hoe uiteenlopend of gelijklopend de meningen zijn. Zal hiervan ook berichten hier
EOD of EOD3 is helemaal niet nodig met testenanthaat. Ik heb zelf ervaring met 80-125mg test per week en dat werkt perfect. Na drie weken zit je constant met een hoge testosteronwaarde. 250mg test enanthaat om de twee weken voelde ik mij ook zeer goed mee.
Wat je SHBG betreft. Da's normaal dat deze waarde hoog is wanneer je testosteronwaarde zo hoog is. Een goede raad. Neem alles wat je op Amerikaanse boards leest, met een korreltje zout. Zelfs die Amerikaanse TRT dokters neem ik niet au serieus.
 
ik wil vooral mijn vrije T in de hogere range hebben natuurlijk want die SHBG doet de hoge totale T grotendeels teniet.

skydirk: kan je een vb meegeven van jouw waarden op een laatste test: Totaal, vrij T en SHBG en oestradiol?


Liggen nog versch opties open (heb nog wel even vrdat mijn laatste vial op is)

250 test enanth IM om de 2 weken
125 test enanth IM om de week
62,5 test enanth 2 x per week Subcutaan
 
250mg sust om de week is geen TRT dosis meer. Dat is te veel.

Klopt, indien het HG sustanon was. Die UG labs die ik neem is sowieso ondergedoseerd.

Daarbij zijn door de zware (lange) esters in sustanon (decanoate) , het gewicht en hoeveelheid van de test molecule, lager dan bij bijvoorbeeld enenthate of cypionate...

Dus het effectieve test in de UG Sustanon 250 is misschien 150mg... max.
 
250mg sust om de week is geen TRT dosis meer. Dat is te veel.
Dit.

De huidige TRT-aanbeveling is 75-100 mg wekelijks. Na 5 à 6 injecties kun je dan bloed afnemen net voor je volgende injectie, dan weet je de laagste waarde die je zult hebben. Je kunt aan de hand daarvan dan de dosis iets omhoog doen, of de frequentie. Denk bijv. aan iedere 6 dagen i.p.v. iedere 7 dagen.

Klopt, indien het HG sustanon was. Die UG labs die ik neem is sowieso ondergedoseerd.

Daarbij zijn door de zware (lange) esters in sustanon (decanoate) , het gewicht en hoeveelheid van de test molecule, lager dan bij bijvoorbeeld enenthate of cypionate...

Dus het effectieve test in de UG Sustanon 250 is misschien 150mg... max.
Hoe weet je dat ie sowieso ondergedoseerd is?
 
Hoe weet je dat ie sowieso ondergedoseerd is?

Omdat ik het "voel", ik weet dat is zeer subjectief is, maar ik heb "af en toe" toegang tot HG en ik merk werkelijk een verschil. Al na enkele uren.

Ik denk dat in veel van die UG Sustanon gewoon Enant of Cyp zit. Maakt niet veel uit... maar bij HG Sustanon merk ik wel vrijwel "direct" iets van de Test Prop erin.
 
Het enige wat we zeker weten is dat de kans bij UG Sustanon het grootst is ten opzichte van de meeste andere AAS, dat je NIET krijgt wat je hoort te krijgen. Zowel qua middelen als in mg/ml niet. Test-e is 1 van de meest veilige opties wat betreft UG.
 
Het enige wat we zeker weten is dat de kans bij UG Sustanon het grootst is ten opzichte van de meeste andere AAS, dat je NIET krijgt wat je hoort te krijgen. Zowel qua middelen als in mg/ml niet. Test-e is 1 van de meest veilige opties wat betreft UG.

Helemaal mee eens.
 
De kans dat ik UG nebido vind is zeer klein, ben ook totaal uit het wereldje. Heb dan nog even tijd voor degelijke test enanth te zoeken.
De undecanoate heb ik nochtans altijd dik ok gevonden, maar de 'zwarte' markt ervoor zal te klein zijn dat labs zich hiermee bezighouden zeker..
 
De kans dat ik UG nebido vind is zeer klein, ben ook totaal uit het wereldje. Heb dan nog even tijd voor degelijke test enanth te zoeken.
De undecanoate heb ik nochtans altijd dik ok gevonden, maar de 'zwarte' markt ervoor zal te klein zijn dat labs zich hiermee bezighouden zeker..
Test enanthaat werkt ook zeer goed en daar bestaan toch een paar merken die goed aangeschreven staan en geen pip geven (bij in mijn geval terwijl ik daar bij sommige merken veel last van had). Om de week een lichte dosis test enanthaat.
 
iemand nog tips om SHBG te doen dalen of een idee waarom het zo hoog blijft? Lees vaak dat TRT net de methode zou moeten zijn om waarden SHBG te doen dalen.
Andere tips ik in tegenkom gaan over supplementatie boron, magnesium, genoeg eiwitinname, ..
Misschien toch frequentie uppen?
 
TRT blijkt bij ons toch nog steeds een zeldzaam fenomeen zo te zien...relatief weinig ervaringsdeskundigen.
Rest mij natuurlijk ng een vierde optie: gewoon stoppen met TRT na circa 5jaar en zien wat het lichaam gaat doen.
Bloedwerk drie maand later om in te schatten of het eigen boeltje nog ietwat zelf gaat aanmaken.
 
Test enanthaat werkt ook zeer goed en daar bestaan toch een paar merken die goed aangeschreven staan en geen pip geven (bij in mijn geval terwijl ik daar bij sommige merken veel last van had). Om de week een lichte dosis test enanthaat.

Hoi Skydirk,
Doe nog aan TRT?
Zo niet, waarom niet? als ik vragen mag.

Grtz
 
Omdat ik het eigenlijk toch te vroeg vond om al afhankelijk te zijn van testosteron terwijl het toch niet echt nodig was.

Duidelijk. Het lijkt me eerlijk gezegd ook niet fijn om je hele leven te moeten prikken. Afhankelijk zijn van ...gevoel zeg maar.
 
@TS: SHBG waardes zijn erg hoog (buiten de referentierange voor volwassen mannen). Dit kan duiden op een onderliggende aandoening; daarom is het misschien verstandig langs een endocrinoloog te gaan. Bij een testosteronwaarde van 33 nmol/l zou je juist een lage SHBG waarde verwachten (SHBG daalt bij hoge testosteronwaarden).
 
@TS: SHBG waardes zijn erg hoog (buiten de referentierange voor volwassen mannen). Dit kan duiden op een onderliggende aandoening; daarom is het misschien verstandig langs een endocrinoloog te gaan. Bij een testosteronwaarde van 33 nmol/l zou je juist een lage SHBG waarde verwachten (SHBG daalt bij hoge testosteronwaarden).
juist daarom mijn vraag. Die veronderstelling had ik al gemaakt dat SHBG normaal zou moeten dalen. En neen, ik ga niet meer langs zo'n conservatieve endocrinoloog die meesmuilend doet als je over je verleden begint en denkt 'zit dan maar op de blaren'. En die je dan nog zelf uitleg moet gaan geven.. ;-)
Ik weet wel uit het verleden dat SHBG zeer laag was bij zeer grote hoeveelheden T, een TRT hoeveelheid werkt dus klaarblijkelijk niet in mijn geval
 
Back
Naar boven