XXL Nutrition

Cutten nog zin?

Bezoekers in dit topic

shrednation

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
8 sep 2013
Berichten
149
Waardering
30
Lengte
1m82
Hoi,
Mijn stats: 23 jaar
Lengte,:182cm
Gewicht: 74.5
Bf:16% schat ik

Lifts stronglifts met chins inplaats van rows:
Squat: 85kgx5 (blessure gevoelig)
Bench:77.5 kg x5
Deadlift: 130 kg x5
Ohp: 51.6 kg x 5
Chinup: 15 kg extra x 5

Ik ben nu een maand aan het cutten. Ik zit inmiddels op 1600 calorieen per dag. Terwijl mn gewicht heel langzaam omlaag gaat. Ik begon met 2000 alorieen, maar toen niks afgevallen. Deze week dus rond de 1600 calorie gezeten, maar eigenlijk niks van mn buikomtrek af.

Wat raden jullie aan om te doen? Ik wilde eig eerst naar de 10-12% vet en dan cleanbulken. Ik eet nu zo weinig maar Ik ben ook niet heel blij met mn vetpercentage nu en wil eigenlijk niet hier over heen gaan. Mn lifts zijn redelijk gestalled behalve squat.
Gewicht/calorieen bii de fotos.
 

Bijlagen

  • 20191005_113449.jpg
    20191005_113449.jpg
    124,7 KB · Weergaven: 455
  • 20191005_113528.jpg
    20191005_113528.jpg
    114 KB · Weergaven: 435
  • 20191005_113646.jpg
    20191005_113646.jpg
    115,9 KB · Weergaven: 446
  • Screenshot_20191005-114726_MyFitnessPal.jpg
    Screenshot_20191005-114726_MyFitnessPal.jpg
    62,2 KB · Weergaven: 377
  • Screenshot_20191005-114628.jpg
    Screenshot_20191005-114628.jpg
    66,9 KB · Weergaven: 323
  • Screenshot_20191005-114633.jpg
    Screenshot_20191005-114633.jpg
    65 KB · Weergaven: 348
  • Screenshot_20191005-114738_MyFitnessPal.jpg
    Screenshot_20191005-114738_MyFitnessPal.jpg
    64,8 KB · Weergaven: 296
  • Screenshot_20191005-114731_MyFitnessPal.jpg
    Screenshot_20191005-114731_MyFitnessPal.jpg
    62,8 KB · Weergaven: 278
  • Screenshot_20191005-114744_MyFitnessPal.jpg
    Screenshot_20191005-114744_MyFitnessPal.jpg
    62,1 KB · Weergaven: 320
  • 30 augustus.jpg
    30 augustus.jpg
    107,8 KB · Weergaven: 358
Track je alles wel goed van voeding?
in apps staan ook vaak fouten qua kcal...
weeg je alles af?
gekookt vs ongekookt ( zoals rijst ed. )
 
Ja, ik weeg alles af als ik thuis ben en voeg alles toe was ik eet en drink.
 
Rijst ongekookt gewogen en ook de waarde van ongekookte rijst?
Reken je bakvetten mee?
Hoe doe je t dan als je niet thuis bent?
Post je voeding eens. Met hoeveelheden (grammen) en macro's.

Als je echt 1600 kcal eet zou je nl als een speer moeten afvallen met jouw stats.
 
Ik had dit probleem in het begin ook, ik ''dacht'' 1800kcal te eten toen ik wou afvallen maar lukte maar niet, vervolgens een paar weken iets boven mijn onderhoud gezeten en vanuit daar langzaam zakken in kcal, met hier & daar wat cardio. Dat heeft mij (persoonlijk) veel geholpen en werkt voor mij nu nogsteeds.
 
Wat hier boven mij genoemd word is veruit de beste informatie die je kan krijgen. Je cut veel te snel veel te diep IMO. Begin gewoon met vanaf onderhoud 150 kcal per week afbouwen tot je op 400/500 kcal onder onderhoud zit en pas dit pas weer aan als je een volle week Niks afvalt. Anders word je cut een hel
 
Wat hier boven mij genoemd word is veruit de beste informatie die je kan krijgen. Je cut veel te snel veel te diep IMO. Begin gewoon met vanaf onderhoud 150 kcal per week afbouwen tot je op 400/500 kcal onder onderhoud zit en pas dit pas weer aan als je een volle week Niks afvalt. Anders word je cut een hel

Ik begon op 1700-1800 calorieen per week. Mijn maintenance was berekend op 2100 namelijk. Mijn stats waren 182 cm 75 kg 23 jaar en 3x per week trainen en verder missch 1-3 uur cardio per week en rest inactief. Ik weeg nu al 10 dagen, 72 kg en at 1650 kcal per dag gemiddeld. Ik ben dus 3 kg in 2 maanden kwijt door 1600-1700 kcal maar dus nu echt gestalled. Bf is nu 13% ongv en wil dus naar 10. Maar ik zal dus mijn calorieen naar 1400-1500 moeten verlagen.
 
Het lijkt er eerder op dat je BMR 2100 is.. want een onderhoud van 2100 kcal met training erbij lijkt me wel erg laag.

Als je nu op 13% zit dan zou je heel veel van je buik kwijt moeten zijn al ik de foto's in je beginpost zie.
Hoe is je BF gemeten?
 
Het lijkt er eerder op dat je BMR 2100 is.. want een onderhoud van 2100 kcal met training erbij lijkt me wel erg laag.

Als je nu op 13% zit dan zou je heel veel van je buik kwijt moeten zijn al ik de foto's in je beginpost zie.
Hoe is je BF gemeten?
Schatting door middel van visueel.
Als ik caliper of US navy doe doe kom ik op 10-11%. Omtrek buik is nu 78 cm en 2 maanden geleden 82 cm
 

Bijlagen

  • 20191112_162241.jpg
    20191112_162241.jpg
    123,5 KB · Weergaven: 321
Ik zou in jouw geval niet gaat cutten meer... Ik zou licht onder onderhoud gaan eten en hard gaan trainen.
Denk dat er met cutten niet veel meer overblijft en je vooral massa gaat inleveren.

Het is natuurlijk leuk om buikspieren te zien. Maar mager met buikspieren lijkt me ook niet de bedoeling.
 
Ik zou in jouw geval niet gaat cutten meer... Ik zou licht onder onderhoud gaan eten en hard gaan trainen.
Denk dat er met cutten niet veel meer overblijft en je vooral massa gaat inleveren.

Het is natuurlijk leuk om buikspieren te zien. Maar mager met buikspieren lijkt me ook niet de bedoeling.

Dat laatste was wel de bedoeling voor mij. Tijdelijk te licht zijn naar mn wens maar wel lean genoeg. Daarna een lange bulk starten. Ik ben nu gewoon bang dat ik na 3 maanden al weer leaner wil zijn. Dus naar 10% en da bulken tot max 15 % en dan pas cutten. Het enige wat dus is dat ik te weinig naar m'n wens. Ik eet 2 maaltijden die clean zijn en thats it. Ik moet mn honger stillen met koffie continue.
 
Dat laatste was wel de bedoeling voor mij. Tijdelijk te licht zijn naar mn wens maar wel lean genoeg. Daarna een lange bulk starten. Ik ben nu gewoon bang dat ik na 3 maanden al weer leaner wil zijn. Dus naar 10% en da bulken tot max 15 % en dan pas cutten. Het enige wat dus is dat ik te weinig naar m'n wens. Ik eet 2 maaltijden die clean zijn en thats it. Ik moet mn honger stillen met koffie continue.
Zorg dat je genoeg massa hebt dan is het cutten stukken makkelijker. Nu eet je minder dan een gemiddelde vrouw om een zeer matig resultaat te bekomen. Iedereen natuurlijk wat hij zelf wilt maar je maakt het ontzettend lastig door zonder massa zo diep te gaan cutten
 
Zorg dat je genoeg massa hebt dan is het cutten stukken makkelijker. Nu eet je minder dan een gemiddelde vrouw om een zeer matig resultaat te bekomen. Iedereen natuurlijk wat hij zelf wilt maar je maakt het ontzettend lastig door zonder massa zo diep te gaan cutten
Ik denk dan maar vanaf volgende week naar maintenance ga en dan een paar weeken daarop zitten en dan calorieen opbouwen.
 
Bovenstaande tips kan je allemaal meenemen in je overweging. Je bent redelijk snel naar een groot tekort gegaan. Zou dat, als je geen wedstrijd draait, dit veel rustiger aan doen. Persoonlijk heb ik meer aan gegevens van een marco verdeling dan aan je calorieën. Als je dit weet kan je hier ook mee experimenteren om te kijken waar je goed op reageert.

Wat je voor de volgende keer ook kan doen als je honger hebt in je cut is vooral veel groenten eten. Persoonlijk eet ik graag komkommer/tomaat/wortelen, dingen die je niet hoeft te bereiden en makkelijk kan meenemen. Hierdoor verhoog je het volume van je voeding en verklein je de kans op honger.

Zou nu je onderhoud berekenen.
Direct naar onderhoud kcal gaan want je zit nu in een te groot tekort.
Onderhoud kcal langere periode aanhouden.
Hier een goed verdeling maken tussen je koolhydraten, eiwitten en vetten.
Uitgaande van 2200 kcal zou ik hem op 55% carbs 25% eiwitten en 20% vetten.
Niet bang zijn als je wat vet aan gaat komen(1/2kg), dat hoort er nou eenmaal bij maar als je zo goed tracked dan zal je ook niet heel snel vet aan gaan komen.
Door het eten van meer koolhydraten ga je ook meer water vasthouden dus niet bang zijn om wat aan te komen. Gebruik daar ook je buikomvang meting voor zodat je goed kan blijven monitoren hoe de vet distributie gaat.

Hou ons op de hoogte van je onderhoud fase ;)!
 
Uitgaande van 2200 kcal zou ik hem op 55% carbs 25% eiwitten en 20% vetten.
20% vet is nog geen 50 gr. Dat is te weinig. Richtlijn is min 1 gr per kg bw. Voor de hormonen en vet stofwisseling.
 
Bovenstaande tips kan je allemaal meenemen in je overweging. Je bent redelijk snel naar een groot tekort gegaan. Zou dat, als je geen wedstrijd draait, dit veel rustiger aan doen. Persoonlijk heb ik meer aan gegevens van een marco verdeling dan aan je calorieën. Als je dit weet kan je hier ook mee experimenteren om te kijken waar je goed op reageert.

Wat je voor de volgende keer ook kan doen als je honger hebt in je cut is vooral veel groenten eten. Persoonlijk eet ik graag komkommer/tomaat/wortelen, dingen die je niet hoeft te bereiden en makkelijk kan meenemen. Hierdoor verhoog je het volume van je voeding en verklein je de kans op honger.

Zou nu je onderhoud berekenen.
Direct naar onderhoud kcal gaan want je zit nu in een te groot tekort.
Onderhoud kcal langere periode aanhouden.
Hier een goed verdeling maken tussen je koolhydraten, eiwitten en vetten.
Uitgaande van 2200 kcal zou ik hem op 55% carbs 25% eiwitten en 20% vetten.
Niet bang zijn als je wat vet aan gaat komen(1/2kg), dat hoort er nou eenmaal bij maar als je zo goed tracked dan zal je ook niet heel snel vet aan gaan komen.
Door het eten van meer koolhydraten ga je ook meer water vasthouden dus niet bang zijn om wat aan te komen. Gebruik daar ook je buikomvang meting voor zodat je goed kan blijven monitoren hoe de vet distributie gaat.

Hou ons op de hoogte van je onderhoud fase ;)!
Wat een bullshit, op onderhoud vetten aankomen....
 
20% vet is nog geen 50 gr. Dat is te weinig. Richtlijn is min 1 gr per kg bw. Voor de hormonen en vet stofwisseling.
Te weinig voor wat? Hij krijgt nu ook niet heel veel binnen?
Hanteer zelf de regel dat het minimaal 0,35 gr per kg/bw voor een man. Als je daar onder gaat zitten dan gaat die niet meer werken. Maar veilige marge is altijd boven de 50gr vetten blijven.
 
Wat een bullshit, op onderhoud vetten aankomen....
Fijn dat je ook inhoudelijk weet te reageren op de rest :')

Aannemelijk dat die hier een daar wel een cheat meal zal nemen.
Je weet z'n huidige macro's niet. Trainingsintensiteit, slaap, stress etc etc etc etc.........
Als je nu relatief laag zit is het zeer aannemelijk dat je dan iets van vet aankomt?
 
Te weinig voor wat? Hij krijgt nu ook niet heel veel binnen?
Hanteer zelf de regel dat het minimaal 0,35 gr per kg/bw voor een man. Als je daar onder gaat zitten dan gaat die niet meer werken. Maar veilige marge is altijd boven de 50gr vetten blijven.
Das echt veel te laag. Hij krijgt nu in zijn geheel veel te weinig binnen...
0,35 gr per kg BW is gewoon te weinig.
Dat jij er goed op functioneert wil nog niet zeggen dat iemand er goed op functioneert. Het is en blijft een persoonlijk zoeken naar wat het beste bij je pakt.
Maar nu al veel te laag in vetten zitten zal niet in zijn voordeel gaan werken. Je hebt nu eenmaal vetten nodig.
 
Wat marina zegt is voor mij wel echt van toepassing. Ik at in de cut op een gegeven moment nog maar 30/40 gram vet per dag en voelde me echt een slappe dweil. Toen ik omhoog ging naar 75/80 voelde ik me echt aanzienlijk beter.

Verschilt desalniettemin per persoon maar zou nooit in een keer heel veel vet droppen en dit geleidelijk doen!
 
Back
Naar boven