AndroidHealthClinic

Obelix en de toverketel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

samsung9409

Novice
Lid geworden
29 jul 2019
Berichten
19
Waardering
0
In juni en juli 2019 gedurende 8 weken trt gebruikt 20mg/dag vanwege libido redenen. Helaas onvoldoende effect dus definitief gestopt.
Voor aanvang kuur was vrije testosteron 40 pg/ml.
Na ruim een maand gebruik bloedonderzoek gedaan: alle waardes ok, maar vrije testosteron bedroeg 5000 pg/ml (2 uur na aanbrengen).
48 uur na het stoppen: 500 pg/ml
1 week na het stoppen: 138 pg/ml
6 weken na het stoppen: 118 pg/ml
10 weken na het stoppen 350 pg/ml

Waarom daalt mijn vrij testosteronwaarde niet tot onder de aanvangswaarde van 40 pg/ml? Iedereen krijg toch een dip na het stoppen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vrije test was 12 weken na mijn eerste kuur ook hoger dan voor de kuur. Weet ook niet hoe dit komt.
Zet je HCG en heb je nolvadex/Clomid genomen?
 
Laatst bewerkt:
nee, niets. maar de oorzaak is vrijwel zeker de verlaging van je SHBG. hoe lang duurde het voordat je weer op je normale vrije testosteron level zat?
In heb alleen 12 weken na de kuur laten testen en toen was ie normaal.
 
In juni en juli 2019 gedurende 8 weken trt gebruikt 20mg/dag vanwege libido redenen. Helaas onvoldoende effect dus definitief gestopt.
Voor aanvang kuur was vrije testosteron 40 pg/ml.
Na ruim een maand gebruik bloedonderzoek gedaan: alle waardes ok, maar vrije testosteron bedroeg 5000 pg/ml (2 uur na aanbrengen).
48 uur na het stoppen: 500 pg/ml
1 week na het stoppen: 138 pg/ml
6 weken na het stoppen: 118 pg/ml
10 weken na het stoppen 350 pg/ml

Waarom daalt mijn vrij testosteronwaarde niet tot onder de aanvangswaarde van 40 pg/ml? Iedereen krijg toch een dip na het stoppen.
Als dit te maken heeft met de afname van SHBG, hoeveel maanden duurt het dan ongeveer voordat het SHBG weer op peil is?
Vooralsnog krijg ik het gevoel dat ik in een toverketel ben gevallen en voor de rest van mijn leven een verveelvoudiging van mijn vrije testosteron heb gekregen.

Uiteraard ga ik binnenkort bloed testen op totale en vrije testosteron en SHBG, maar wellicht kan een van jullie mij op voorhand al wat wijsheid en richting geven.
De test gaat me sowieso niet vertellen hoe lang het gaat duren voordat de SHBG waarde weer op peil is.
Voor die laatste vraag ga ik een andros kliniek benaderen, maar die hebben een wachttijd van meer dan een maand.
20mg per dag van wat heb je gebruikt? gel? pil? injectie? Zijn alle waardes door zelfde lab gemeten? En werd het altijd uitgedrukt in pg/ml?
 
Laatst bewerkt:
gel. zelfde lab. alles in pg/ml.
 
Laatst bewerkt:
links en rechts wat informatie ingewonnen, maar ben er al uit. SHBG zakt tijdens de trt 80 tot 90% in wat leidt tot de verhonderdvoudiging (bij mij dan) van het vrije testosteron (40 naar 5000 pg/ml). vanaf het stoppen verdwijnt bijna alle externe testosteron binnen een paar dagen. Door de verlaagde eigen testosteron productie zou de (vrije) testosteronwaarde moeten inzakken. Maar omdat de SHBG nog veel meer gedaald is, blijft de vrije testosteron nog steeds veel hoger dan onder normale omstandigheden. Vandaar dat mijn gehalte boven de 100 pg/ml bleef. Na zo'n 2 maanden draait de eigen productie weer op volle toeren, maar is de SHBG nog niet op peil. En dus vandaar die verhoging na een paar maanden naar 350 pg/ml. SHBG is pas na een half jaar na stoppen weer normaal en dan zal ook mijn vrij testosterongehalte weer naar het basisniveau gaan.
 
Laatst bewerkt:
gel. zelfde lab. alles in pg/ml. wat wil je zeggen trouwens. ben benieuwd.
20mg gel is toch veel te weinig. Er wordt ongeveer maar 10% van opgenomen. Normale minimumdosis van de meeste gels zijn pakjes van 50mg. 20mg zou dus in principe niets uithalen.
 
gel. zelfde lab. alles in pg/ml. wat wil je zeggen trouwens. ben benieuwd.
Dat ik verondersteld dat niet alle waardes in pg/ml waren uitgedrukt. En dat was best mogelijk indien je bloed door verschillende labs was gecontroleerd. Ik vind het trouwens nog altijd een vreemd verhaal.
 
Ideale is dat er (bij mij althans) geen post dip kan ontstaan na het gebruik.
Wat wil je? 20mg gel per dag waarvan maar 10% opgenomen wordt. Daar krijgt niemand een post dip van want dat legt je eigen productie niet plat.
 
Back
Naar boven