XXL Nutrition

Deadlift , barbell row, OHP, Zercher squat form (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Thijsje

Novice
Lid geworden
28 jul 2019
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
82kg
Vetpercentage
16%
Ik ben recent weer begonnen met trainen, en ik moet zeggen dat het gevoel de eerste keer wel weg was.
Omdat ik het goed wil doen kom ik feedback over mijn vorm vragen.

deadlift 110kg
Ik weet dat ik bij de eerste rep de oefening niet echt afmaak; Bij de tweede rep dacht ik er aan.

Barbell row 40kg
Ik heb voorheen de Pendlay row gedaan; daar deed ik meestal 5x 70kg mee.
Bij de barbell row ben ik nog een beetje zoekende mbt de "rug hoek".
Is het de bedoeling dat je de barbell zo diep mogelijk laat zakken, zodat je een groter ROM hebt?
of is (zie 1e rep) prima?

OHP 30kg
Ik heb in een vorig programma vaak de OHP gedaan i.c.m. een barbell. Hierbij kam ik vrij snel op een plateau (40kg) waar ik
niet overheen ben gekomen. Met een barbell voel ik mijn delts vrijwel niet. Ik heb eens het een en ander geprobeerd met dumbells
en daar voer ik het alleen maar in mijn delts. Heeft iemand tips hieromtrent?

Zercher squat - 40kg
Vanwege het niet hebben van een squat rack heb ik wat geëxperimenteerd met de zercher squat. Buiten box squats (max 100kg) heb ik verder nog nooit
"echte" squats geoefend. Hetgeen waar ik niet helemaal zeker in ben bij deze oefening is de hoek van de rug. Als ik gewoon squat dan zal deze meer richting
een "squat" hoek gaan i.p.v. recht wat in de video te zien is. Een vrij verticale rug houden kost veel inspanning. Is dat correct of is een kleinere "squat" hoek
ook goed? En moet je het gewicht echt dragen op je armen (veel inspanning) of moet je het meer dragen (armen rusten tegen het lichaam - makkelijk)?

Mijn excuses voor de vele vragen, ik wil graag weten of ik het goed doe, voordat ik verkeerde dingen aanleer en eventuele blessures krijg.
Bvd. Thijsje
 
Die barbell row is wel erg rechtop imo. Ik probeer de bb toch zeker onder m’n knieën te laten zakken.

parallel hoeft ook niet, maar zo is het bijna een shrug.
 
Bedankt voor de reactie. Naar mijn gevoel doe ik ongeveer deze hoek:
Bentover-barbell-row-proper-form-concentric-min-e1565425751826-1024x576.png


Of zeg jij dat het meer deze richting op moet:
2019-12-05 16_08_55-How to Barbell Row with Proper Form_ The Definitive Guide _ StrongLifts.png
 
Bedankt voor de reactie. Naar mijn gevoel doe ik ongeveer deze hoek:
Bentover-barbell-row-proper-form-concentric-min-e1565425751826-1024x576.png


Of zeg jij dat het meer deze richting op moet:
Bekijk bijlage 473044
Als je kritisch kijkt naar jouw bb row filmpje vs de eerste foto, dan zie je toch dat dit niet helemaal op elkaar lijkt. Ik vind die eerste foto prima qua bent over, maar dat zie ik nog niet terug in je filmpje.

ik zou nog iets meer zakken.
 
Als je kritisch kijkt naar jouw bb row filmpje vs de eerste foto, dan zie je toch dat dit niet helemaal op elkaar lijkt. Ik vind die eerste foto prima qua bent over, maar dat zie ik nog niet terug in je filmpje.

ik zou nog iets meer zakken.
Ik zelf doe hem er ongeveer tussenin en voel hem dan goed. Kan je er dan vanuit gaan dat je goed zit of moet je per se een plaatje nabootsen? Zeker bij de bent over row lijkt het wel alsof iedereen hem anders uitvoert
 
Ik zelf doe hem er ongeveer tussenin en voel hem dan goed. Kan je er dan vanuit gaan dat je goed zit of moet je per se een plaatje nabootsen? Zeker bij de bent over row lijkt het wel alsof iedereen hem anders uitvoert
Tussen in welke? Je moet idd niet per see een plaatje uitvoeren.
Het bovenste plaatje vind ik alleen het meest bang for buck gezien er degelijke ROM is terwijl je nog vrij sterk kunt zijn in vergelijking met bv het onderste plaatje.

iedereen doet natuurlijk waar die zin in heeft :)
 
Op het eerste plaatje rowed hij meer richting de heupen, dit is naar mijn mening het beste voor ontwikkeling van de lats. De tweede is een pendlay row en daar kan je meer gewicht op pakken. Beiden hebben hun voordelen.
 
Bedankt voor de reactie. Naar mijn gevoel doe ik ongeveer deze hoek:
Bentover-barbell-row-proper-form-concentric-min-e1565425751826-1024x576.png


Of zeg jij dat het meer deze richting op moet:
Bekijk bijlage 473044

Deze twee en alles daartussenin zijn prima IMO, jij staat wel veel te rechtop. Overigens beetje weird dat je 110kg pakt op de DL maar 30 op de OHP. Ik zie dit wel vaker overigens dat mensen absurd sterk zijn in DL vergeleken met de rest.

DL wel controleren bij de eccentric als je ervoor kiest om een eccentric te doen, lijkt ook dat je bovenrug wat rechter kan (alhoewel bolling in bovenrug niet het einde vd wereld is, zolang je onderrug maar recht is)
 
Bedankt voor alle reacties; ik zal bij de volgende workout een nieuw filmpje maken met hopelijk nu wel de goede uitvoering.
Bij de workout vandaag kwam de OHP langs; ik heb eens wat filmpjes bekeken en het blijkt dat ik hem al deze tijd verkeerd heb uitgevoerd.
Ik ben terug gegaan naar 25kg en voer de oefening nu wel goed uit (elleboog voor het lichaam; armen niet naar buiten laten gaan; polsen recht proberen te houden;
niet meer een duim grip gebruiken) Ik voelde het meteen in de side delts. Ik deed namelijk al deze dingen fout:

Mijn BP is ook vrij zwak; mijn 1RM zal ergens rond de 60kg zijn; Toen ik nog box squats deed was die 5RM 100kg; Pendlay row 5RM 80kg
Oefeningen waar je de bovenbenen gebruikt of de rug zijn goed te doen. Oefeningen met het bovenlichaam daartegen aan een stuk moeizamer.

Naar mijn gevoel zijn mijn armen relatief kort t.o.v. mijn benen. Mogelijk moet ik de deadlift hoger beginnen om ronding van de bovenrug tegen te gaan.
 
Ik weet niet man ik vond je OHP er best goed uit zien, je armen leken niet te veel naar buiten te staan. Ik kan het niet goed zien maar het lijkt niet alsof je een thumbless grip gebruikt? Ik zou altijd je duim rondom de bar doen bij OHP en bench.
 
Back
Naar boven