Fitness Seller

Klimaat(verdragen) Topic (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Lekker bezig Mark!
    Groen Rechts

    "In Madrid toont Mark Rutte zich de groene klimaatpaus die hij in eigen land niet wil zijn
    Bij de opening van de klimaattop in Madrid bood minister-president Mark Rutte andere landen vandaag Nederlandse hulp aan om tot een strenger klimaatbeleid te komen. De premier die in eigen land zijn best doet om het imago van zijn VVD als 'de vrrroempartij’ te handhaven, profileert zich op het internationale toneel als enthousiaste voorloper in de klimaatstrijd.

    Premier Rutte greep zijn openingsspeech op de VN Klimaatconferentie aan om de aanwezige regeringsleiders en staatshoofden van andere landen ‘een concreet voorstel’ te doen. ,,Nederland is meer dan bereid om zijn kennis en ervaring met jullie te delen’’, zei hij, verwijzend naar het Nederlandse Klimaatakkoord waarin ‘meer dan 150 partijen, van vakbonden en milieuorganisaties tot grote bedrijven en de financiële sector’ het eens werden over strengere klimaatmaatregelen. Dat poldermodel, zo stelde Rutte, kan ook voor andere landen heel goed bruikbaar zijn. ,,We kunnen jullie de details geven.’’..."

     
    Zijn FvD en PVV dan echt de enige partijen die nog fatsoenlijk rationeel kunnen nadenken.
     
    Central bankers have increasingly become involved in the climate debate. European Central Bank president Christine Lagarde has said she wants climate change to become a "mission critical" priority for the ECB. Meanwhile Mark Carney, the outgoing governor of the Bank of England, has been appointed as a UN envoy for climate action and finance once his term as governor ends.
    • Firms with high carbon emissions are facing increasing financial headwinds. The price of European Union carbon permits has increased by 225% over the past two years to EUR 25.2. In November, credit rating agency Moody's said it was considering stripping Exxon Mobil, the US oil firm, of its triple A credit rating, reflecting risks over the move to a lower-carbon economy, the Financial Times reported. In 2018 Moody's said that 11 sectors, with USD2.2 trillion in rated debt outstanding, were at risk of credit downgrades over carbon emissions. Meanwhile, earlier this year North American insurer Chubb announced that it would follow the lead of European insurers, such as Axa and Allianz, and stop offering coverage to utilities that generate more than 30% of their output from coal-fired plants.
    • The commercial appeal of renewable energy is increasing. Between 2009 and 2017, prices of solar panels dropped 76% and wind turbines 34%, making them competitive with, or cheaper than, fossil fuels in most major markets, according to IMF data. Falling costs also explain why the growth of installed capacity for renewables has continued to rise, even though the dollar value of investment in green energy has been falling.
    • The range of investment options has been increasing. Issuance of bonds used to finance clean energy projects — green bonds — has reached a record USD 220bn so far this year. Green bonds as an asset class have grown from nonexistent to a USD 690bn market in just over a decade, and issuance of higher-yielding green bonds from emerging markets has also been rising. Liquidity has been improving as well. Over half of the emerging markets' green bond issuance last year was benchmark-sized, at USD 500m or more.
     
    • Sad
    Waarderingen: BB_
    "In Nieuwsuur aandacht voor het klimaat. Mensen die zich zoveel zorgen maken om het klimaat, dat ze er depressief van worden; de zogenoemde 'klimaatdepressie'. "Ik kan er soms om huilen". Hoe serieus moeten we de ecoangst of klimaatstress nemen?"

    Ik weet niet of ik dit hilarisch of juist sneu moet vinden. Nee, dit is niet De Speld, dit is de (linkse) NPO. Of eigenlijk de consequenties van de linkse msm en klimaatpropaganda.
     
    "In Nieuwsuur aandacht voor het klimaat. Mensen die zich zoveel zorgen maken om het klimaat, dat ze er depressief van worden; de zogenoemde 'klimaatdepressie'. "Ik kan er soms om huilen". Hoe serieus moeten we de ecoangst of klimaatstress nemen?"

    Ik weet niet of ik dit hilarisch of juist sneu moet vinden. Nee, dit is niet De Speld, dit is de (linkse) NPO. Of eigenlijk de consequenties van de linkse msm en klimaatpropaganda.
    Het is een collectieve psychose.

    Eentje die ons ontzettend veel geld gaat kosten en onze landen mogelijk de armoede in zal brengen. Je kan er immers onbeperkt geld tegenaan blijven gooien, er gaat niks gebeuren.
     
    "In Nieuwsuur aandacht voor het klimaat. Mensen die zich zoveel zorgen maken om het klimaat, dat ze er depressief van worden; de zogenoemde 'klimaatdepressie'. "Ik kan er soms om huilen". Hoe serieus moeten we de ecoangst of klimaatstress nemen?"

    Ik weet niet of ik dit hilarisch of juist sneu moet vinden. Nee, dit is niet De Speld, dit is de (linkse) NPO. Of eigenlijk de consequenties van de linkse msm en klimaatpropaganda.

    Ik heb gezien dat ze tenminste een spreker in de uitzending gehad hebben die daadwerkelijk normale dingen verkondigde.


    Wat ik al eens eerder zei: de gekte van een generatie die geen kinderen meer op ‘deze wereld’ wilt zetten en de extreem negatieve kijk op mensen in zijn algemeen geeft wel aan dat de propaganda te ver gegaan is. Maar wel handig voor de omvolking natuurlijk.
     

     
    Vlaamse regering bereikt akkoord over klimaatplan, snelheid op Brusselse ring gaat naar beneden

    Nog maximaal 100 km/u op Brusselse ring
    De snelheidsverlaging moet zorgen voor “minder fijn stof, minder lawaai en meer verkeersveiligheid”, klinkt het bij de Vlaamse regering. Ter vergelijking: de gemiddelde snelheid van alle voertuigen op de Brusselse ring bedroeg om 10.45 uur deze voormiddag ongeveer 80 km/u. In de spits is dat sowieso nog veel lager.

    giphy.gif


    Ik was een paar weken geleden op de ring. Toen stond ik op een gegeven ogenblik stil. (op een zaterdagavond) Je kan de snelheid net zo goed verlagen naar 70. :o
     
    Ik was een paar weken geleden op de ring. Toen stond ik op een gegeven ogenblik stil. (op een zaterdagavond) Je kan de snelheid net zo goed verlagen naar 70. :o
    Ik moest voor m'n werk weleens naar Brussel in de spits en tussen Antwerpen en Brussel zou ik achteruit rennend nog sneller zijn.
     
    Ja, deze maatregel slaat dus nergens op. Files zijn sowieso een stuk milieuonvriendelijk dan bestuurders die daadwerkelijk vlotjes 120 kunnen rijden.
     
    Ja, deze maatregel slaat dus nergens op. Files zijn sowieso een stuk milieuonvriendelijk dan bestuurders die daadwerkelijk vlotjes 120 kunnen rijden.
    In Nederland wordt als excuus gebruikt dat 100 rijden minder files zou veroorzaken. We gaan het zien.
     
    Jullie moeten wel het goede voorbeeld geven natuurlijk, daar in de EU Capital :emo:
     
    Back
    Naar boven