MuscleMeat

WW2

Bezoekers in dit topic

Pijlkruisers waren ook een stel gajes als ik die ene film van van de week mag geloven.
 
De grootste tragedie was de deportatie, naar vernietigingskampen, van meer dan 400.000 joden toen Duitsland begin 1944 Hongarije had bezet.

Daarna sleurden de Pijlkruisers er, na de officiële afzetting van Horthy, nog zoveel mogelijk met zich mee voordat ze zelf ten onder gingen. Althans, zo komt het over op mij. De Sovjets en het, ironisch genoeg nu aan hun zijde vechtend, Roemeense leger* hadden namelijk al delen van Hongarije in handen.

* De Roemenen (i.e. Antonescu) hebben circa 400.000 joden op hun conto staan. (met minieme inmenging of hulp)​
(Het Beleg van Boedapest was trouwens het Stalingrad van de Waffen–SS)
 
Vader van mn Hongaars-Roemeens buurvrouwtje was Joods.

Eigenlijk een wonder dat ze mn huishoudertje slash masseuse is :thinking:
 
Over het etnisch geneuzel in de Balkan en oost-Europa kunnen we ook topic vullen. :o
 
Gisteren weer een tweetal afleveringen gezien van Nazi Megastructures. Blijft toch indrukwekkend om te zien op welke schaal men zaken tot uitvoering bracht tijdens de Blitzkrieg. En eigenlijk tegelijkertijd heel gek dat ze dachten dat ze tegen de Russen wel even in 12 weken dachten te kunnen winnen, met beperkt eigen materieel en meegenomen materieel van de Tsjechen e.d. Dat werd gewoon een grote logistieke nachtmerrie, want onderdelen voor die tanks etc., waren er natuurlijk niet, met alle gevolgen van dien gestrand in de koude winter van Rusland zonder goede kleding. Het kon verkeren..
 
1575822582188.png
1575822592595.png


Toch iets dat warmte gaf. :o
 
Zou best kunnen. Alhoewel er heel veel gelijkaardig zijn. Bizar hoeveel foto's we hebben van de Duitse zijde. (door propaganda mannetjes en privé)

En dan te bedenken dat er wellicht maar een fractie online staat. :windup:
 
Jeans en casual kleding is niet de beste uitvinding geweest vorige eeuw denk ik wel eens.
 
Feit, wie wil er nu niet in een mooi zwart uniform paraderen.

1577417286206.png
 
Back
Naar boven