Fitness Seller

Klimaat(verdragen) Topic

Bezoekers in dit topic


giphy.gif
 
Jullie moeten wel het goede voorbeeld geven natuurlijk, daar in de EU Capital :emo:
Zoals ze zelf ook lekker de trein nemen?

Do as I say, not do as I do....

Dat hele klimaatcircus is de volgende manier om meer macht naar Brussel te krijgen.

Bouw eens wat kerncentrales, verbeter treinverbindingen, plant bomen en dan niet om er biomassa van te maken.

Wat een lelijk schijnwoord is dat, biomassa!
 
Zoals ze zelf ook lekker de trein nemen?

Do as I say, not do as I do....

Dat hele klimaatcircus is de volgende manier om meer macht naar Brussel te krijgen.

Bouw eens wat kerncentrales, verbeter treinverbindingen, plant bomen en dan niet om er biomassa van te maken.

Wat een lelijk schijnwoord is dat, biomassa!

Erg he... En we staan erbij en kijken ernaar. Hitler zou trots zijn geweest op hetgeen Brussel nu al bereikt, in elk geval qua macht en eenheid. De omvolking zou volgens mij niet zo in goede aarde zijn gevallen bij hem.

Er worden zelfs al centrales gebouwd die tegen 2030 kunnen draaien op het kernafval van de "reguliere" centrales. Hoe neutraal wil je het hebben?
 
"Honderden miljarden voor ‘green deal’ EU: van renovatie miljoenen huizen tot plant 2 miljard bomen
Brussel gaat honderden miljarden investeren om van Europa het eerste klimaatneutrale continent te maken. Er moeten onder meer 2 miljard bomen worden geplant en 1 miljoen laadpalen voor elektrische auto's worden neergezet. De hele wetgeving gaat op de schop.
Vrijwel de gehele Europese wetgeving gaat op de schop om van Europa in 2050 het eerste klimaatneutrale continent van de wereld te maken. Het pakket maatregelen dat Europese Commissievoorzitter Ursula von der Leyen en Commissaris Frans Timmermans (Green Deal) daartoe woensdag zullen presenteren, grijpt diep in bij de industrie, de transport- en energiesector en de landbouw. Het varieert van de renovatie van miljoenen huizen tot de aanplant van 2 miljard bomen."

 
Erg he... En we staan erbij en kijken ernaar. Hitler zou trots zijn geweest op hetgeen Brussel nu al bereikt, in elk geval qua macht en eenheid. De omvolking zou volgens mij niet zo in goede aarde zijn gevallen bij hem.

Er worden zelfs al centrales gebouwd die tegen 2030 kunnen draaien op het kernafval van de "reguliere" centrales. Hoe neutraal wil je het hebben?
 
"Naast de 100 miljard euro uit het overgangsfonds als smeermiddel, wil de Commissie dat de Europese Investeringsbank met EU-kapitaal komende tien jaar 1.000 miljard euro aan groene investeringen in de markt losmaakt. "
O, valt mee, maar 1 biljoen.
 
In Nederland wordt als excuus gebruikt dat 100 rijden minder files zou veroorzaken. We gaan het zien.
De onderbouwing die gegeven wordt klinkt voor een leek best nog wel aannemelijk.
Maar toen de max snelheid naar 130 werd ingevoerd werd dit ook verkocht als zijnde voor een betere doorstroming. Dus tja.
 
Allemaal dezelfde snelheid rijden lijkt mij het beste voor de algemene doorstroming en 130km/h is voor veel automobilisten toch aan de snelle kant volgens mij.
 
Allemaal dezelfde snelheid rijden lijkt mij het beste voor de algemene doorstroming en 130km/h is voor veel automobilisten toch aan de snelle kant volgens mij.

Nagenoeg alle stukken waar je 130km/u mag die ik dagelijks rijd, daar rijdt het doordeweeks tussen 06:30 en 19:30 eerder 50-90km/u. Compleet waardeloos, behalve in de avonden, nachten en weekenden.
 
Maar als het rustig genoeg is dat je jezelf 130 kunt rijden, dan zijn er nog heel veel anderen op de weg die amper 100 rijden.
 
Maar als het rustig genoeg is dat je jezelf 130 kunt rijden, dan zijn er nog heel veel anderen op de weg die amper 100 rijden.

Klopt, ik voeg zelfs dagelijks in en uit op een 130km/u stuk. Er zijn zat mensen die met 70km/u durven in te voegen. Daar gaat het ook echt heel vaak mis. En dan kijken ze mij raar aan als ik er (nadat zij zijn ingevoegd) rechts voorbij ga en soms tot op de vluchtstrook doorrij om fatsoenlijk in te kunnen voegen. Grootste problemen zijn; te weinig asfalt, te weinig mensen die het auto rijden ansich door hebben, te weinig mensen met inzicht, te weinig begrip voor elkaar, te weinig gunfactor naar elkaar, teveel verschillen in snelheid. Een recept voor drama op onze wegen. We gaan ook gewoon steeds vroeger weg om die onzin te vermijden. Maar in de middag is dat lastig, want om 15u beginnen de meeste files alweer te vormen.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
We kunnen maar beter snel overstappen op zelfrijdende auto’s. Ik noem mezelf een vlotte rijder, maar afgelopen zondag heb ik een heel stuk netjes 100km/u gereden waar dat de maximumsnelheid was. Mijn vrouw en kids lagen te slapen in de auto en dan heeft het weinig zin om een paar minuten eerder thuis te zijn. Dus heb ik flink stuk op de A15 gereden met de cruisecontrol op 100km/u. Dan nog haal je ca. 30% van de mede weggebruikers in, maar ik kan minn gedachten er dan maar amper bijhouden want als het redelijk rustig is op de snelweg is voelt dat echt ontzettend langzaam.
 
We kunnen maar beter snel overstappen op zelfrijdende auto’s. Ik noem mezelf een vlotte rijder, maar afgelopen zondag heb ik een heel stuk netjes 100km/u gereden waar dat de maximumsnelheid was. Mijn vrouw en kids lagen te slapen in de auto en dan heeft het weinig zin om een paar minuten eerder thuis te zijn. Dus heb ik flink stuk op de A15 gereden met de cruisecontrol op 100km/u. Dan nog haal je ca. 30% van de mede weggebruikers in, maar ik kan minn gedachten er dan maar amper bijhouden want als het redelijk rustig is op de snelweg is voelt dat echt ontzettend langzaam.

Het is ook een instelling inderdaad. Maar wat je zegt; ik val zowat in slaap als je op een lege weg niet door kunt rijden. Zelf rijdende auto's lijken nog ver weg, ongeacht wat Musk allemaal verkondigd.
 
"Honderden miljarden voor ‘green deal’ EU: van renovatie miljoenen huizen tot plant 2 miljard bomen
Brussel gaat honderden miljarden investeren om van Europa het eerste klimaatneutrale continent te maken. Er moeten onder meer 2 miljard bomen worden geplant en 1 miljoen laadpalen voor elektrische auto's worden neergezet. De hele wetgeving gaat op de schop.
Vrijwel de gehele Europese wetgeving gaat op de schop om van Europa in 2050 het eerste klimaatneutrale continent van de wereld te maken. Het pakket maatregelen dat Europese Commissievoorzitter Ursula von der Leyen en Commissaris Frans Timmermans (Green Deal) daartoe woensdag zullen presenteren, grijpt diep in bij de industrie, de transport- en energiesector en de landbouw. Het varieert van de renovatie van miljoenen huizen tot de aanplant van 2 miljard bomen."


dus van de EU moet heel europa in 2050 klimaat neutraal zijn. er zullen toch wel een aantal non EU landen niet met deze onzin mee willen gaan.

"Naast de 100 miljard euro uit het overgangsfonds als smeermiddel, wil de Commissie dat de Europese Investeringsbank met EU-kapitaal komende tien jaar 1.000 miljard euro aan groene investeringen in de markt losmaakt. "
O, valt mee, maar 1 biljoen.

dus in 10 jaar tijd wordt er voor de EU 1000 miljard euro uit gegeven om 49% CO2 besparing teweeg te brengen t.o.v 1990.
dat is ruwweg gezien 2000 euro per persoon. dus 200 euro per jaar.
ik ben geen econoom, maar ik kan zelf wel inzien dat je het daarmee lang niet gaat redden.
ook is het huidig EU budget 166 miljard, dus daar is ook niet ruimte voor om het vrij te maken. zal wel een mooie reden zijn om de bijdrage naar de EU flink te vergroten
 
  • Like
Waarderingen: BB_
dus van de EU moet heel europa in 2050 klimaat neutraal zijn. er zullen toch wel een aantal non EU landen niet met deze onzin mee willen gaan.



dus in 10 jaar tijd wordt er voor de EU 1000 miljard euro uit gegeven om 49% CO2 besparing teweeg te brengen t.o.v 1990.
dat is ruwweg gezien 2000 euro per persoon. dus 200 euro per jaar.
ik ben geen econoom, maar ik kan zelf wel inzien dat je het daarmee lang niet gaat redden.
ook is het huidig EU budget 166 miljard, dus daar is ook niet ruimte voor om het vrij te maken. zal wel een mooie reden zijn om de bijdrage naar de EU flink te vergroten
Ik ga maar geen berekeningen uitvoeren, want alles kost vermogen en wat het oplevert is te verwaarlozen. Sommige initiatieven om CO2 bijvoorbeeld te kunnen omzetten of afvangen vind ik dan wel weer goed, maar we moeten niet doorslaan.
Klopt, ik voeg zelfs dagelijks in en uit op een 130km/u stuk. Er zijn zat mensen die met 70km/u durven in te voegen. Daar gaat het ook echt heel vaak mis. En dan kijken ze mij raar aan als ik er (nadat zij zijn ingevoegd) rechts voorbij ga en soms tot op de vluchtstrook doorrij om fatsoenlijk in te kunnen voegen. Grootste problemen zijn; te weinig asfalt, te weinig mensen die het auto rijden ansich door hebben, te weinig mensen met inzicht, te weinig begrip voor elkaar, te weinig gunfactor naar elkaar, teveel verschillen in snelheid. Een recept voor drama op onze wegen. We gaan ook gewoon steeds vroeger weg om die onzin te vermijden. Maar in de middag is dat lastig, want om 15u beginnen de meeste files alweer te vormen.
Je noemt hier goede punten. Sommige mensen hebben idee dat wanneer je even je gaspedaal intrapt om met een normale snelheid in te kunnen voegen, je een asociale hardrijder bent of enorm haast hebt. Inzicht en begrip zijn wel een paar dingetjes ja.
De files beginnen inderdaad vroeg; ik kies ervoor om na de files terug te rijden, zodat ik zie dat het rustig is (of ga eerst trainen en dan rijden). Files zijn zo'n waste of time en vervelend. Wat meer maatregelen om het fileprobleem aan te pakken, daar zou NL blij mee zijn. Bovendien komt het ook nog eens ten goede aan de uitstoot.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Nog een fijne bijkomstigheid van nieuwe technieken als een warmtepomp.
Dus: man wilt deugen door onnozel bij te dragen aan de klimaatwaatzin en zet zijn familie daardoor 10 weken in de kou door aanschaf waterpomp.

Van dit soort nieuws krijg ik dus echt een warm kerstgevoel. Met name warm omdat er lekker gestookt wordt hier.
 
Back
Naar boven