Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volg het forum via Google Nieuws
Zoals ze zelf ook lekker de trein nemen?Jullie moeten wel het goede voorbeeld geven natuurlijk, daar in de EU Capital
Zoals ze zelf ook lekker de trein nemen?
Do as I say, not do as I do....
Dat hele klimaatcircus is de volgende manier om meer macht naar Brussel te krijgen.
Bouw eens wat kerncentrales, verbeter treinverbindingen, plant bomen en dan niet om er biomassa van te maken.
Wat een lelijk schijnwoord is dat, biomassa!
Erg he... En we staan erbij en kijken ernaar. Hitler zou trots zijn geweest op hetgeen Brussel nu al bereikt, in elk geval qua macht en eenheid. De omvolking zou volgens mij niet zo in goede aarde zijn gevallen bij hem.
Er worden zelfs al centrales gebouwd die tegen 2030 kunnen draaien op het kernafval van de "reguliere" centrales. Hoe neutraal wil je het hebben?
De onderbouwing die gegeven wordt klinkt voor een leek best nog wel aannemelijk.In Nederland wordt als excuus gebruikt dat 100 rijden minder files zou veroorzaken. We gaan het zien.
Allemaal dezelfde snelheid rijden lijkt mij het beste voor de algemene doorstroming en 130km/h is voor veel automobilisten toch aan de snelle kant volgens mij.
Maar als het rustig genoeg is dat je jezelf 130 kunt rijden, dan zijn er nog heel veel anderen op de weg die amper 100 rijden.
We kunnen maar beter snel overstappen op zelfrijdende auto’s. Ik noem mezelf een vlotte rijder, maar afgelopen zondag heb ik een heel stuk netjes 100km/u gereden waar dat de maximumsnelheid was. Mijn vrouw en kids lagen te slapen in de auto en dan heeft het weinig zin om een paar minuten eerder thuis te zijn. Dus heb ik flink stuk op de A15 gereden met de cruisecontrol op 100km/u. Dan nog haal je ca. 30% van de mede weggebruikers in, maar ik kan minn gedachten er dan maar amper bijhouden want als het redelijk rustig is op de snelweg is voelt dat echt ontzettend langzaam.
"Honderden miljarden voor ‘green deal’ EU: van renovatie miljoenen huizen tot plant 2 miljard bomen
Brussel gaat honderden miljarden investeren om van Europa het eerste klimaatneutrale continent te maken. Er moeten onder meer 2 miljard bomen worden geplant en 1 miljoen laadpalen voor elektrische auto's worden neergezet. De hele wetgeving gaat op de schop.
Vrijwel de gehele Europese wetgeving gaat op de schop om van Europa in 2050 het eerste klimaatneutrale continent van de wereld te maken. Het pakket maatregelen dat Europese Commissievoorzitter Ursula von der Leyen en Commissaris Frans Timmermans (Green Deal) daartoe woensdag zullen presenteren, grijpt diep in bij de industrie, de transport- en energiesector en de landbouw. Het varieert van de renovatie van miljoenen huizen tot de aanplant van 2 miljard bomen."
Met deze ambitieuze plannen moet Europa het eerste klimaatneutrale continent ter wereld worden
Brussel gaat honderden miljarden investeren om van Europa het eerste klimaatneutrale continent te maken. Er moeten onder meer 2 miljard bomen worde...www.volkskrant.nl
"Naast de 100 miljard euro uit het overgangsfonds als smeermiddel, wil de Commissie dat de Europese Investeringsbank met EU-kapitaal komende tien jaar 1.000 miljard euro aan groene investeringen in de markt losmaakt. "
O, valt mee, maar 1 biljoen.
Ik ga maar geen berekeningen uitvoeren, want alles kost vermogen en wat het oplevert is te verwaarlozen. Sommige initiatieven om CO2 bijvoorbeeld te kunnen omzetten of afvangen vind ik dan wel weer goed, maar we moeten niet doorslaan.dus van de EU moet heel europa in 2050 klimaat neutraal zijn. er zullen toch wel een aantal non EU landen niet met deze onzin mee willen gaan.
dus in 10 jaar tijd wordt er voor de EU 1000 miljard euro uit gegeven om 49% CO2 besparing teweeg te brengen t.o.v 1990.
dat is ruwweg gezien 2000 euro per persoon. dus 200 euro per jaar.
ik ben geen econoom, maar ik kan zelf wel inzien dat je het daarmee lang niet gaat redden.
ook is het huidig EU budget 166 miljard, dus daar is ook niet ruimte voor om het vrij te maken. zal wel een mooie reden zijn om de bijdrage naar de EU flink te vergroten
Je noemt hier goede punten. Sommige mensen hebben idee dat wanneer je even je gaspedaal intrapt om met een normale snelheid in te kunnen voegen, je een asociale hardrijder bent of enorm haast hebt. Inzicht en begrip zijn wel een paar dingetjes ja.Klopt, ik voeg zelfs dagelijks in en uit op een 130km/u stuk. Er zijn zat mensen die met 70km/u durven in te voegen. Daar gaat het ook echt heel vaak mis. En dan kijken ze mij raar aan als ik er (nadat zij zijn ingevoegd) rechts voorbij ga en soms tot op de vluchtstrook doorrij om fatsoenlijk in te kunnen voegen. Grootste problemen zijn; te weinig asfalt, te weinig mensen die het auto rijden ansich door hebben, te weinig mensen met inzicht, te weinig begrip voor elkaar, te weinig gunfactor naar elkaar, teveel verschillen in snelheid. Een recept voor drama op onze wegen. We gaan ook gewoon steeds vroeger weg om die onzin te vermijden. Maar in de middag is dat lastig, want om 15u beginnen de meeste files alweer te vormen.
Dus in het ergste geval 30 milimeter stijging van de zeespiegel in 22 jaar?Groenlands ijs verdwijnt op topsnelheid, mogelijk grotere zeespiegelstijging
21 bergen zo groot als de Mount Everest. Of een vierkant blok ijs van 1 kubieke kilometer, en dat keer 3.800. Zo groot is de totale ijsmassa die si...www.volkskrant.nl
Bekijk bijlage 473528
Dus: man wilt deugen door onnozel bij te dragen aan de klimaatwaatzin en zet zijn familie daardoor 10 weken in de kou door aanschaf waterpomp.Nog een fijne bijkomstigheid van nieuwe technieken als een warmtepomp.
Gezin met baby heeft na ruim tien weken eindelijk verwarming
Remco Harmsen, die samen met zijn vrouw, baby en peutertje tien weken in de kou zat, kan weer opgelucht ademhalen. Het gezin in Zuidland heeft weer verwarming in huis.www.ad.nl