Fitness Seller

Sticky FAQ: Haaruitval / Kaalheid (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ben me hier ook een beetje in aan het verdiepen. Begin langzaam grotere inhammen te krijgen. Wat gebruiken jullie en wat werkt voor jullie?
Hoor veel over minoxidil
 
De afgelopen 2 jaar had ik echt veel haar uitval elke dag en mijn staart werd echt steeds dunner kreeg ik te horen van mijn vrienden en familie.
Misschien kwam het van die antidepressieva/antipsychotica die ik toen gebruikte.Tot dat ik N-A-C N-Acetyl-L-Cysteine en week of 2 gebruikte
en ik tijdens het haren wassen niet meer de hele handen vol haren.
 
Bump

Over de laatste jaren is mijn haarlijn wat teruggelopen lijkt het. Is nu een duidelijke widow's peak te zien zoals het heet.
Ik twijfel nog of het echt kaalheid is of meer een 'maturing hairline'. Mijn vader van mijn moeders kant had namelijk een zelfde haarlijn, maar dat werd
op gegeven moment nooit erger. Ik ben 24 by the way.

Hoe dan ook wil ik wel wat preventieve maatregelen nemen. Wil beginnen met minoxidil of nanoxidil. Verder zat ik te denken aan een andere DHT blocker in de vorm van een supplement. Of is dit weggegooid geld? Wat is aan te raden?
 
Wie hier heeft positieve of negatieve ervaringen met pompoenpitolie om haaruitval te bestrijden? Mag ook in PM.
 
Nizoral 2x per week je haar mee wassen
 
Voor wie zelf finasteride lotion wil maken, ik heb hierover eens wat opzoekingswerk verricht; de wateroplosbaarheid is maar 12mg/ liter terwijl de oplosbaarheid in alcohol (ethanol) 2g/ liter is. Dus ga ik het volgende doen om een 0,1% lotion te maken; 10 tabletten van 5 mg ( finasteride EG kost 59,30 hier in België) verpulveren en oplossen in 50 ml ethanol. Bedoeling is dan 's ochtends & avonds met een spuitje 1 ml aan te brengen samen met de minoxidil 5% foam die ik heb. Dit zou volgens volgende studie ongeveer 30% betere resultaten moeten geven dan minoxidil alleen;

https://www.omicsonline.org/open-ac...etic-alopecia-2155-9554.1000253.php?aid=38896
 
Oké een bump, maar onlangs haarvezels gekocht en ben er redelijk tevreden over, vooral voor de kruin.
 
Voor wie zelf finasteride lotion wil maken, ik heb hierover eens wat opzoekingswerk verricht; de wateroplosbaarheid is maar 12mg/ liter terwijl de oplosbaarheid in alcohol (ethanol) 2g/ liter is. Dus ga ik het volgende doen om een 0,1% lotion te maken; 10 tabletten van 5 mg ( finasteride EG kost 59,30 hier in België) verpulveren en oplossen in 50 ml ethanol. Bedoeling is dan 's ochtends & avonds met een spuitje 1 ml aan te brengen samen met de minoxidil 5% foam die ik heb. Dit zou volgens volgende studie ongeveer 30% betere resultaten moeten geven dan minoxidil alleen;

https://www.omicsonline.org/open-ac...etic-alopecia-2155-9554.1000253.php?aid=38896

En succes?
 
Hoi allen, ik ben nieuw hier en vind het nu al een hele boeiende pagina met alle info! Ik heb sinds een paar jaar nu ook best wel last van haaruitval en dacht hier wat tips te vinden, zo heb ik wel het een en ander ontdekt door hier te lezen. Ik vroeg me af of hier mensen zijn die toevallig die stoppeltattoo hebben? Ik twijfel een beetje om dit te gaan doen en hoopte op ervaringen van anderen. Ik hoor het graag
 
Hoi allen, ik ben nieuw hier en vind het nu al een hele boeiende pagina met alle info! Ik heb sinds een paar jaar nu ook best wel last van haaruitval en dacht hier wat tips te vinden, zo heb ik wel het een en ander ontdekt door hier te lezen. Ik vroeg me af of hier mensen zijn die toevallig die stoppeltattoo hebben? Ik twijfel een beetje om dit te gaan doen en hoopte op ervaringen van anderen. Ik hoor het graag
Mss eens kijken op haarweb daar vindt je ook veel informatie.
 
Dankjewel! Ben ik ook aan het rondsnuffelen hehe, maar dacht misschien zijn er hier mensen die er ook ervaring mee hebben. Ook omdat je volgens mij niet mag sporten voor een bepaalde tijd, voor die ink.
 
ik heb heel lang gedacht over een haartransplantatie, en de prijzen zien er ook wel fijn uit. Maar na veel informatie gelezen te hebben, en paar afspraken met klinieken ben ik toch van dat hele transplantatie gebeuren af. Ik ben op zich ook wel een beetje huiverig voor de ingreep zelf, maar ben ook bang dat ik het misschien voor niks doe en niet blij ga zijn met het resultaat.

Ik heb besloten om het op een andere boeg te gooien en met micro pigmentatie te starten! Heb nu contact met een hele fijne kliniek in Abcoude en daar heb ik nu een fijn gesprek gehad. Qua prijs is het wel te doen, en ik weet nu dat ik in ieder geval straks geen stress meer over mijn haar heb. Als iemand vragen heeft erover ben ik blij te helpen als je dat wilt!
 
ik heb heel lang gedacht over een haartransplantatie, en de prijzen zien er ook wel fijn uit. Maar na veel informatie gelezen te hebben, en paar afspraken met klinieken ben ik toch van dat hele transplantatie gebeuren af. Ik ben op zich ook wel een beetje huiverig voor de ingreep zelf, maar ben ook bang dat ik het misschien voor niks doe en niet blij ga zijn met het resultaat.

Ik heb besloten om het op een andere boeg te gooien en met micro pigmentatie te starten! Heb nu contact met een hele fijne kliniek in Abcoude en daar heb ik nu een fijn gesprek gehad. Qua prijs is het wel te doen, en ik weet nu dat ik in ieder geval straks geen stress meer over mijn haar heb. Als iemand vragen heeft erover ben ik blij te helpen als je dat wilt!
Ga je het loggen ben namelijk wel geïntreseerd. Mijn broer heeft 5 maanden geleden een haartrans gehad bij hairworld Istanbul. Omdat ik aan de anna zit en het in de familie zit ga ik wss ook kaal worden. En mijn haar is heilig voor mij:p
 
Laatst bewerkt:
Hoe is je broer zijn resultaat en ervaring geweest van Hairworld Istanbul? Hoor er veel gemengde reacties op namelijk dus ben stiekem wel nieuwsgierig. Werd me daar ook verteld dat er veel die twee behandelingen gewoon combineren om er het meest uit te halen. Moet wel zeggen, als je denkt dat je misschien MHP wilt doen, zou ik zeker even die kliniek in Abcoude contacten, ze heten Skalp. Ik vond het gesprek heel fijn en heb mijn behandelingen geboekt. Scheren doe ik toch al dagelijks dus voor mij weinig verandering met deze behandeling en hoef er verder ook niet naar om te kijken. Die gesprekken zijn zo ie zo gratis dus al ga je er alleen heen voor wat info ben je toch alweer wat wijzer
 
Hoe is je broer zijn resultaat en ervaring geweest van Hairworld Istanbul? Hoor er veel gemengde reacties op namelijk dus ben stiekem wel nieuwsgierig. Werd me daar ook verteld dat er veel die twee behandelingen gewoon combineren om er het meest uit te halen. Moet wel zeggen, als je denkt dat je misschien MHP wilt doen, zou ik zeker even die kliniek in Abcoude contacten, ze heten Skalp. Ik vond het gesprek heel fijn en heb mijn behandelingen geboekt. Scheren doe ik toch al dagelijks dus voor mij weinig verandering met deze behandeling en hoef er verder ook niet naar om te kijken. Die gesprekken zijn zo ie zo gratis dus al ga je er alleen heen voor wat info ben je toch alweer wat wijzer
Ik vindt zelf persoonlijk nog niet die 5k Waard. Ik kan zegmaar nog door zijn haren zijn kop zien en vooral als er licht achter schijnt. Ze bieden je ook allemaal van die zalfjes voor na de ht. Die prijzen ze dan mooi aan zodat je het koopt die zalfjes zijn gewoon vitamines voor de hoofdhuid. Maar ze doen alsof je het nodig hebt natuurlijk maken ze die zalfjes zelf met hun merk dus puure marketing. Mijn broer was daar al sceptisch over maar had ze toch gekocht hij was ondertussen toch al 5k kwijt.
 
ja dan is die paar euro extra ook niet zo veel om neer te tellen.. Vind het lastig hoor met al die klinieken daar en hun mooie praatjes en prijzen. Thanks for je reactie. Je hoort ook van mensen die allebei de behandelingen doen en dan dat de hoofdhuid ook donkerder wordt gemaakt. Ik hou het lekker bij die stoppeltattoo, ook omdat dit een kliniek is die gewoon lekker in de buurt zit, dus als er wat is ga je daar toch makkelijker heen dan weer even retourtje boeken
 
Back
Naar boven