Fitness Seller

Breder / gespierder worden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

cqyg

Novice
Lid geworden
11 dec 2019
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
53kg
Ik ben 14 jaar, 1 meter 73 en tussen de 50 en 55 kg. Ben nogal dun en lang en zou graag wat breder / gespierder willen worden. Ik doe nu dagelijks 2×15 push-ups (Is niet veel maar misschien is er na een jaartje dit doen wel verschil te zien). Heb geen speciaal eetschema, eet bij het ontbijt meestal 2 broodjes, bij lunch op school 3 en in de avond groente met aardappelen en vlees. Als ik naar sportschool zou gaan zal mijn moeder waarschijnlijk zeggen dat ik er nog te jong voor ben wat ik ook wel begrijp. Heeft iemand tips voor mij?
 
Sportschool, je moeder is dom. Mijne zei hetzelfde.. gewoon naar de gym gaan. Die push ups doen niks voor je.
Je stopt niet met groeien als je begint met trainen dit is meerdere keren ontkracht...
 
Laatst bewerkt:
1.73 is niet echt heel lang, maar in combinatie met jouw gewicht kan ik me goed voorstellen dat dit iets is waar je onzeker over zou kunnen zijn.
Je kunt prima naar een sportschool gaan, waar ze jongeren onder de 16 goede begeleiding kunnen geven. Je kunt het jezelf beter in 1x goed aan laten leren dan zelf wat aanrommelen in een basic fit of fit 4 free.

Push ups alleen gaan je niet zo heel veel brengen, maar het is wel goed dat je in elk geval al iets bent gaan doen.

Mijn advies zou zijn om eens te kijken of er sportscholen zijn die goede begeleiding kunnen bieden voor je, om op een veilige manier te kunnen werken aan je doelen.
 
Ik ben met 15 de sportschool in gegaan.
Advies van de fysio toen.
Ben gewoon 1.80 geworden.
paar jaar rustig fitness gedaan, niet te gek met gewichten en later steeds zwaarder gaan trainen.
 
Om te groeien heb je drie dingen nodig:
1. Voeding;
2. Training;
3. Rust.

@ 1: Je eet waarschijnlijk veel te weinig, verhoog dit langzaam maar zeker, lees ook de stickies van marina1975 in de voeding sectie.
@ 2: Met alleen die push ups ga je deze strijd niet winnen. De sportschool zou de beste optie zijn, anders op zoek naar een goed BW schema en/of meer variatie.
@ 3: Je wordt groter en sterker van herstel van trainen, zorg dat je voldoende, als in 8 uur, slaap pakt. Je postte dit midden in de nacht.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik begon op m'n 15de, zelfde stats... Ben dan wel geen centimeter gegroeid, maar wel de breedte in gegaan :P Ik had erg veel moeite met aankomen, bleef lange tijd op 65kg hangen met +/- 12% BF. Flink gaan vreten zou ik zeggen en lekker starten met de sportschool!
 
Ik ben 14 jaar, 1 meter 73 en tussen de 50 en 55 kg. Ben nogal dun en lang en zou graag wat breder / gespierder willen worden. Ik doe nu dagelijks 2×15 push-ups (Is niet veel maar misschien is er na een jaartje dit doen wel verschil te zien). Heb geen speciaal eetschema, eet bij het ontbijt meestal 2 broodjes, bij lunch op school 3 en in de avond groente met aardappelen en vlees. Als ik naar sportschool zou gaan zal mijn moeder waarschijnlijk zeggen dat ik er nog te jong voor ben wat ik ook wel begrijp. Heeft iemand tips voor mij?

Ik ben begonnen op mijn 15de op lengte 1m77 en nog door gegroeid naar 1m81, mijn toeter van 12 cm naar 19.7cm.
Gewoon doen.
 
Ik ben begonnen op mijn 15de op lengte 1m77 en nog door gegroeid naar 1m81, mijn toeter van 12 cm naar 19.7cm.
Gewoon doen.
Wel fijn dat je toeter bijna 2x zo hard groeide als de rest van je lichaam :roflol:
 
Zoals Mentat aangeeft in ieder geval beginnen met goed en meer eten.
Het hoeft niet allemaal zo precies en nauwkeurig berekend te zijn als in deze sticky maar laat het je een idee geven.
Je kan al beginnen door bijvoorbeeld bij je ontbijt meer brood te nemen en neem er een beker melk bij of een keer een flinke bak havermout of yoghurt/kwark met muesli/creusli.
Je kan in de ochtend tussendoor ook een banaan erbij pakken of nog een boterham oid. Denk ook aan krentebollen/mueslibollen.
Lunch ook gewoon melk/karnemelk/chocomelk erbij en als het lukt een boterham meer.
Neem je smiddags uit school nog wat? Probeer dat dan ook eens. Gewoon een boterham kan. Maar ook een bak kwark met wat fruit of muesli/creusli oid.
Schep elke keer wat meer op bij je avondeten. En neem voor het slapen gaan nog wat kwark en pinda's/noten erbij.
Kijk gewoon wat je gewicht doet en komje niet aan dan pak je iets erbij. Bovenstaande zijn alleen even snelle voorbeelden. Maar ga vooral niet lopen rekenen met alles. Voor nu kijk wat je kan met deze simpele dingen.

Tweede is training. Ga gewoon eens informeren bij een sportschool in de buurt. Vraag ze of er ook iets is voor jouw leeftijd (deden ze bij onze sportschool wel). En als je daar een ja op krijgt kan je je ouders ook beter overtuigen.

En rust! buiten eten en trainen is rust essentieel! Je groeit pas in rust omdt dan je spieren herstellen.
Dus niet meer snachts op het forum struinen. Lekker slapen! ;)
en ook niet elke dag trainen als je wel naar een sportschool gaat.
Het moet leuk blijven en herstel is goed! Buiten dat je wel je school moet blijven doen!

Kortom lees je hier wel lekker in. Maar niet in de nacht!
succes!
 
Ik ben op 14 jarige leeftijd en een lengte van 1m62 begonnen en ik ben gewoon flink door gegroeid tot 1m64 op mijn 21e, niks aan de hand dus ;)

Zonder gekheid, je kunt gerust op deze leeftijd gaan trainen, zo lang het maar goed gedoseerd en begeleid wordt.
 
Ben op mijn 15e begonnen met voor mijn doen zwaar trainen op 1.76. Ben daarna nog 4 cm gegroeid. Toen ik op jou leeftijd begon was ik 65kg.

Ik zou eerst wel rustig aan doen, denk dat trainen op jonge leeftijd wel zeker de groei beïnvloed. Ik ben geschat op 1.88 trouwens... (dit ga ik natuurlijk nooit meer redden)
 
-14 jaar, 1.70cm was ik toen, gewicht 56 kg
doorgegroeid tot 1.76cm nu 94Kg op 25 jaar.

Begonnen zoals jou met thuis te trainen, met ook wat te pompen/ander bodyweight oefeningen. Ging prima
Geef het tijd, als 14 jarige heb je nog wel een lange weg te gaan qua groei. Laat je niet beïnvloeden door andere, en vergelijk vooral niet.

En wat supplementen betreft: blijf eraf op jouw leeftijd en laat je niets wijsmaken dat je dit al zou nodig hebben.
 
Back
Naar boven