Fitness Seller

Hoe bepaal je de intensiteit voor je kuiten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sorry, maar 22/42cm kuiten kan ik niet echt ontwikkelde kuiten vinden.
De foto die werd gepost, waren serieuze hoef ijzers. Je kan de foto vast terug zien als
Mod...
 
Kan zijn, maar de maten spreken voor zich zelf. Zeker voor iemand van 1.87m.
 
Ik doe alleen squatten en lunges. Ik heb altijd al dikke benen gehad dus ik focus op bevonelicjaam. Soleus is bij mij meer zichtbaar na de zomer als ik vee gefietst heb.
 
Ik doe alleen squatten en lunges. Ik heb altijd al dikke benen gehad dus ik focus op bevonelicjaam. Soleus is bij mij meer zichtbaar na de zomer als ik vee gefietst heb.

Conclusie: Van vee fietsen krijg je pas calves, hoe toepasselijk! ;)
 
Ik had ook altijd wel redelijke kuiten door het vele hardlopen, maar denk dat het voornamelijk genetisch is en aanleg om deze te creëren. Genoeg lopers hebben smalle kuitjes. Bij wielrenners zijn de verschillen ook groot.
 
Ik had ook altijd wel redelijke kuiten door het vele hardlopen, maar denk dat het voornamelijk genetisch is en aanleg om deze te creëren. Genoeg lopers hebben smalle kuitjes. Bij wielrenners zijn de verschillen ook groot.
Is dat ook eig niet een groot verschil tussen aerobe en anarobe training?
 
Voor kuiten doe ik ''piramide'' op leg press machine: start met 100 tot 150 (verhoog per 10kg), dan terug afbouwen 150 ->100 (30 seconden pauze per set).
dan elk been apart 60->30 meteen na elkaar zonder rust.

Wat ook wel handig is opwarmen op step-machine en een ''calf raise'' bewegen maken telkens je afduwt.

Dit zeer traag voor optimale contractie, anders is het naar mijn mening vrij nutteloos en kan je zoveel reps doen als je wilt.
Altijd wel van die individuen die je dan vertellen dat ze ''het wel voelen'' zijn ronduit belachelijk. je spiergroep ''voelen'' is geen indicatie dat het werkelijk effectief is.

MAAR: dit is mijn manier, kan dat dit bij jouw niet werkt. :D.
 
Als je kuiten wil hebben dan moet je gewoon high heels aantrekken en de hele dag erop lopen.
Kijk eens goed naar dames die altijd op hoge hakken lopen. Precies dus dat. :p
 
Ik heb best wel grote kuiten (in verhouding) en hoewel dat imo voor een groot gedeelte is toe te schrijven aan genetics denk ik ook dat de gemiddelde bro zijn kuiten verkeerd traint.

Ten eerste is je leg workout eindigen met een paar sets kuiten een grote fout. Nadat je kapot bent gegaan op squats, leg presses en RDL’s ben je veels te vermoeid om een effectieve calf workout te hebben. Dus sowieso altijd beginnen met kuiten.

Ten tweede is bij de meesten de uitvoering kut. Ipv non stop op en neer te gaan, moet elke rep boven in de contracted position 1 of 2 tellen worden vastgehouden evenals in de stretched position. Full ROM dus met boven en onder vasthouden en langzame negatives.

En ten derde zie ik geen reden om een andere rep range aan te houden als voor elke andere bodypart. 8-12 harde, zware reps tot failure. 1 of 2 sets seated en 1 of 2 sets standing is meer dan genoeg wanneer je het fatsoenlijk doet.
 
Ik heb best wel grote kuiten (in verhouding) en hoewel dat imo voor een groot gedeelte is toe te schrijven aan genetics denk ik ook dat de gemiddelde bro zijn kuiten verkeerd traint.

Ten eerste is je leg workout eindigen met een paar sets kuiten een grote fout. Nadat je kapot bent gegaan op squats, leg presses en RDL’s ben je veels te vermoeid om een effectieve calf workout te hebben. Dus sowieso altijd beginnen met kuiten.

Ten tweede is bij de meesten de uitvoering kut. Ipv non stop op en neer te gaan, moet elke rep boven in de contracted position 1 of 2 tellen worden vastgehouden evenals in de stretched position. Full ROM dus met boven en onder vasthouden en langzame negatives.

En ten derde zie ik geen reden om een andere rep range aan te houden als voor elke andere bodypart. 8-12 harde, zware reps tot failure. 1 of 2 sets seated en 1 of 2 sets standing is meer dan genoeg wanneer je het fatsoenlijk doet.
Ik eindig altijd met kuiten en dat werkt voor mij prima. Ik zou afraden kuiten aan het begin van je training te doen. Moet er niet aan denken om daarna te gaan squatten.

Andere punten mee eens, maar zijn hierboven al genoemd.
 
Ik eindig altijd met kuiten en dat werkt voor mij prima. Ik zou afraden kuiten aan het begin van je training te doen. Moet er niet aan denken om daarna te gaan squatten.

Andere punten mee eens, maar zijn hierboven al genoemd.

waarom zou je niet kunnen squatten na een paar sets calf raises?
 
waarom zou je niet kunnen squatten na een paar sets calf raises?
Mijn kuiten lopen zo vol dat ik amper kan lopen. Denk niet ik ook maar een quad of hamstring oefening kan doen. Zonder dat ik kramp krijg
 
waarom zou je niet kunnen squatten na een paar sets calf raises?
Natuurlijk kun je dan nog squatten. Maar niet meer optimaal, nadat je je kuiten hebt 'geroosterd'. Het is denk ik dus meer een kwestie van wat je belangrijker vindt (prioriteiten stellen).
 
Natuurlijk kun je dan nog squatten. Maar niet meer optimaal, nadat je je kuiten hebt 'geroosterd'. Het is denk ik dus meer een kwestie van wat je belangrijker vindt (prioriteiten stellen).

1 harde failure set seated en 1 harde failure set standing calf raises gaan imo echt niet je quad workout verpesten of zelfs ook maar enig negatief beïnvloeden. En als je echt zo’n heftige pomp hebt dat je niet meer kan lopen zou ik ff 5 minuten wachten voordat je begint te squatten of wat dan ook.

Maar idd het is ook maar net waar je prioriteiten liggen. Als je en zwakke quads en zwakke kuiten hebt zou ik eerder mijn quads proberen te verbeteren en dan pas me kuiten.

Of kuiten trainen voordat je chest of zo gaat doen op een andere dag... kan ook.
 
Waarom kuiten trainen op een been dag :dunno:
 
Waarom kuiten trainen op een been dag :dunno:
Omdat kuiten een onderdeel zijn van je benen. Het maakt overigens niet uit, zolang je ze maar op een willekeurige dag traint.
 
Ik doe mijn kuiten alleen met hardliopen, vroeger wel calfraises gedaan, maar gingen niet echt groeien, heb nu ook niet echt een calf fetisj, dus boeit me ook niet zo.
 
Back
Naar boven