XXL Nutrition

IVDM December 2019 - Kathlinoo (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LM

well mannered, bad behaved
Moderator
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
8 mei 2013
Berichten
8.924
Waardering
8.945
Deze maand heeft Kathlinoo ons een kijkje gegeven in haar leven. Ik had de eer om haar te interviewen. Thnx Kath!

Wil je wat over jezelf vertellen?

Ik ben Kathleen, 22 jaar, afkomstig uit Limburg maar gaan studeren in Gent en daar blijven plakken. Van m’n 8ste tot m’n 18e heb ik volleybal gespeeld en rond m’n 20ste begonnen met krachttraining. In september ben ik gestopt met mijn studies en beginnen werken bij de Overheid.

Welke aanleiding heeft ervoor gezorgd dat je op DBB terecht kwam?

Ben de eerste keer op DBB terecht gekomen toen ik ongeveer 15-16 jaar oud was. Ik werd op dat moment erg gepest met mijn uiterlijk omdat ik wat molliger was en wou wat “tips” vinden om af te vallen. Daar ben ik dan een beetje in doorgeslagen, in 5 maanden tijd was ik van 74kg naar 46 kg gegaan (met 1m75 niet al te best :o). Ik was in die periode ook geselecteerd voor de nationale ploeg volleybal, waar ze je elke training op een weegschaal zette, o wee als je wat bijgekomen was. Dit hielp me ook niet echt vooruit en maakte het alleen maar erger.

Ben toen een tijdje niet meer op DBB geweest tot ik een sportschoolabbo had genomen en met krachttraining wou beginnen.

Ik heb vooral veel basis dingetjes in het begin hier geleerd uit de stickies: hoe ik mijn onderhoud en macro's moest berekenen, hoe je best een trainingsschema in elkaar steekt,.. Dat heeft mijn interesse wat gewekt en mij ertoe aangezet om meer over krachttraining en voeding te gaan opzoeken.
Mijn eerste trainingsschema heb ik dan ook uit de stickies geplukt.
Ook heb ik best veel geleerd uit mensen hun logs en hun ervaringen met bepaalde methodes/oefeningen. Thanks
@HillR voor de cable pull through :P
Misschien is het belangrijkste wel dat ik geen schrik moet hebben om te bulken en het bijkomen, dat dat gewoon deel uitmaakt van het proces en het geen drama is dat je dat getalletje op de weegschaal zit stijgen.


Je bent vegan, hoe is dat gekomen?

Ik wou als kind al geen vlees eten, maar ik mocht niet van mijn ouders omdat ze in de veronderstelling waren dat je vlees nodig had. Toen ik diergeneeskunde ben gaan studeren in 2016 en op kot moest ben ik onmiddellijk vegetariër geworden. Ik ben daar een vrouw tegen het lijf gelopen dat vegan cupcakes verkocht voor een organisatie dat bokjes opving die uit de melkindustrie kwamen en normaal naar de slacht moesten. Ze vertelde me dat ze veganist was en ik ben met haar aan de praat geraakt omdat ik niet goed snapte wat er dan mis was met melk/eieren.. Ik had er indertijd nooit bij stilgestaan dat er voor melk en eieren ook dieren werden geslacht/niet in al te beste omstandigheden werden gehouden. Toen heb ik redelijk snel beslist dat ik daar eigenlijk ook niet meer aan wou meewerken en ben van de één op de andere dag vegan gaan eten. Pas naderhand ben ik er mij echt in gaan verdiepen over hoé je gezond veganistisch kan eten en hoe dit te combineren is met krachttraining.

Hoe zien je trainingen eruit op dit moment?

Ik probeer 5x per week te trainen: 2x UB en 3x LB, al geraak ik nu door m’n werk meestal maar aan 4 keer. Ik focus mij vooral op LB, UB vind ik niet leuk om te doen :o Ik heb een hersenoperatie gehad een aantal jaar geleden waardoor ik wat zenuwschade heb opgelopen, dat uit zich vooral richting mijn armen. Progressie in m’n UB gaat daardoor ook heel erg traag en ik moet vaak trainingen halverwege stoppen omdat m’n armen verlamd aanvoelen en ik niet deftig meer kan verder trainen. Met LB heb ik gelukkig veel minder problemen.

Mijn trainingsdoelen voor nu zijn een tijdje het bulken vol te houden zodat ik wat meer spiermassa krijg en toch weer 5x per week gaan trainen. Ondanks de problemen met m'n bovenlichaam ga ik dit jaar ook daarop focussen en manieren proberen te vinden om ze te kunnen trainen in de hoop dat m'n armen en rug toch ook wat vooruitgang boeken.
En natuurlijk veel booty gains :peachy:


Wat zijn je mijlpalen van afgelopen jaar?

Ik denk dan toch wel dat ik een aantal mensen heb leren kennen die me nu heel nauw aan het hart liggen en waar ik bij terecht kan als ik even in een dipje zit (zij ook bij mij natuurlijk). Heb ondervonden dat zo’n mensen de dag van vandaag moeilijk te vinden zijn.

Voor de rest was afgelopen jaar niet echt een topjaar voor mij. Ik heb jammer genoeg mijn studies moeten opgeven omdat dit fysiek te zwaar was, waar ik het erg moeilijk mee heb gehad. Gelukkig heb ik ondertussen best wel een goede job gevonden die mij veel vrijheid en voordelen geeft waardoor ik mij weer ten volle kan focussen op het sporten en de dingen die ik leuk vind.


Wat wil je graag komend jaar bereiken?

Ik heb niet heel veel doelen voor komend jaar, ik wil het na een hectische periode even rustig aan doen en alle dingen doen waar ik geen tijd voor heb gehad (veel lezen, sporten o.a.). Nu ik mij ook weer vol kan focussen op het trainen ben ik (voor de eerste keer) beginnen bulken zodat ik eind volgend jaar hopelijk eens (het begin van) wat deftigs kan neerzetten :o

Ook wil ik graag beginnen aan m’n motorrijbewijs :D.


Wat is jouw ervaring op dit forum?

Ondanks het getroll zitten hier heel erg leuke mensen die elkaar graag willen helpen. Vind DBB een leuk forum waar het niet altijd serieus moet zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Wel, leuk interview :thumb: en beter begrip voor je vegan keuze nu :o

ps: ivm je last met je armen, al eens gedacht om tai chi te gaan oefenen om wat meer controle terug te krijgen, dat kan helpen !
 
Ik heb een hersenoperatie gehad een aantal jaar geleden waardoor ik wat zenuwschade heb opgelopen, dat uit zich vooral richting mijn armen.
Heftig!
 
Hohhhh, een shoutout van de bootyqueen :cheer: Je hebt er serieuze gains meegemaakt, fijn dat ik daar in heb bijgedragen :P

Leuk om te lezen en wat meer over je te weten te komen :D
 
Goed verhaal, maar ik ben meer visueel ingesteld. ;)
 
- Ben je alleen vegan wat betreft voeding of maak je in het geheel geen gebruik van dierlijke (bij)producten?
- Check je alles of er geen dierlijke producten in verwerkt zitten? (Denk aan plantaardige vleesvervangers met kaas of melkpoeder als verdikkingsagent)

Edit: oja, JE FOTO DOET HET NIET!!! :D
 
Dank je LM! :heart:

Ben (waarschijnlijk, gaan ze toch van uit) geboren met een hersentumor en deze hebben ze pas ontdekt op m'n 17e. Heeft dus nogal wat tijd gehad om te groeien en schade aan te richten. Het was kantje boord maar blij dat ik er nog ben :o
Wel, leuk interview :thumb: en beter begrip voor je vegan keuze nu :o

ps: ivm je last met je armen, al eens gedacht om tai chi te gaan oefenen om wat meer controle terug te krijgen, dat kan helpen !
Nee, kende het niet, thanks :o Ga binnenkort terug naar een neuroloog om te kijken waar het precies misloopt (maar kans is groot dat er niets aan te doen valt naar het schijnt)
- Ben je alleen vegan wat betreft voeding of maak je in het geheel geen gebruik van dierlijke (bij)producten?
- Check je alles of er geen dierlijke producten in verwerkt zitten? (Denk aan plantaardige vleesvervangers met kaas of melkpoeder als verdikkingsagent)

Edit: oja, JE FOTO DOET HET NIET!!! :D
Ik check alles, zowel voeding als andere producten (kleding, shampoo, make-up (ook geen dierproeven), op dierlijke producten. Maar ook ik maak eens een foutje en zie eens wat over het hoofd als ik wat koop.
Dusja, in het begin veel ingrediënten lezen maar na een tijdje ken je het wel vanbuiten :).
 
Laatst bewerkt:
Leuk interview en echt leuk wat meer over je te weten. :)
 
Voor de fotozeurders :p
IMG_20191216_163918.jpg

Jullie hebben niet veel gemist :')
 
Ohja train je ook nog steeds bij een Basic Fit?
 
Back
Naar boven