XXL Nutrition

Hoe vaak wisselen jullie van rep range?

Bezoekers in dit topic

Foxyice

Cool Novice
Lid geworden
6 aug 2019
Berichten
220
Waardering
139
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Correct me if i'm wrong:
Optimale rep range voor hypertrophy is tussen 8-12 reps.
Optimale rep range voor strength is 3-5 reps.
Meer strength zorgt ervoor dat je hoger gewicht kan tillen voor 8-12 reps, dus meer hypertrophy gains.
Een periode puur voor strength trainen kan ervoor zorgen dat je door een plateau breekt.

Hoe vaak switchen jullie tussen strength training en trainen voor hypertrophy?
Is dit in periodes, of hebben jullie dedicated strength en volume days etc.?
En wanneer kies je voor metabolic overload?
 
Niet, train op pomp verhoog elke set het gewicht zie wel hoeveel reps ik doe/kan
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Er bestaat geen optimale range voor welk van je doelen ook.

Van alles tussen de 1-15 (hoger is imo meer uithoudingsvermogen) kan je groeien/sterker worden zolang je er maar de juiste intensiteit/setvolume bij pakt.
 
Niet, train op pomp verhoog elke set het gewicht zie wel hoeveel reps ik doe/kan
Trainen op pomp is ook metabolic overload.
Elke set je gewicht verhogen snap ik niet helemaal, op hoeveel % van je 1rm begin je en blijf je tot fail gaan wanneer het gewicht te hoog is?

Er bestaat geen optimale range voor welk van je doelen ook.

Van alles tussen de 1-15 (hoger is imo meer uithoudingsvermogen) kan je groeien/sterker worden zolang je er maar de juiste intensiteit/setvolume bij pakt.
Ik snap dat je altijd kan groeien/sterker worden. Maar je kunt bijvoorbeeld ook afvallen met alleen een caloric deficit, terwijl het sneller zou gaan met een caloric deficit en cardio.
Hoop dat je mijn punt snapt.
 
Het tellen van reps is sowieso al belachelijk, kan een goede richtlijn zijn dat wel.
Je lichaam weet toch niet hoeveel reps je doet.
dat gebruikelijke 15-12-8-4 reps systeem zal ik nooit begrijpen.
 
Ik train momenteel elke spiergroep 2 keer per week. Upper/lower.

Upper A - 4* 8 - 12 (alle sets 12 reps = volgende gewicht)
Lower A - 4*8 - 12
Upper B - 5 * 4 - 6 (idem..)
Lower B - 5 * 4- 6

Ik vind dit een lekkere combinatie omdat ik het gevoel heb dat mijn "zware" dagen een positief effect hebben op de hypertrofie dagen, zeker met de compounds. Voorheen deed ik 3x full body met een Medium, Lichte en zware dag. Vond die afwisseling ook wel fijn.
 
Train tot falen ergens tussen de 6-15 reps
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik snap dat je altijd kan groeien/sterker worden. Maar je kunt bijvoorbeeld ook afvallen met alleen een caloric deficit, terwijl het sneller zou gaan met een caloric deficit en cardio.
Hoop dat je mijn punt snapt.
Als je cardio toevoegt dan maak je toch eigenlijk je deficit groter?

Je verhoogt je verbruik terwijl de inname gelijk blijft.
 
Laatst bewerkt:
Train tot falen ergens tussen de 6-15 reps
Hier zit volgens mij wel wat meer nuance in. Ik denk dat het een aardig verschil is wanneer je dit aanhoudt als enhanced sporter ten opzichte van een natural sporter.
 
Hier zit volgens mij wel wat meer nuance in. Ik denk dat het een aardig verschil is wanneer je dit aanhoudt als enhanced sporter ten opzichte van een natural sporter.
Was niet bedoeld dat hij dit moest doen, moest nog 'ik' voor. Zelfs enhanced moet je uitvogelen of je herstel dit aan kan
 
Back
Naar boven