XXL Nutrition

Spiergeheugen, broodje aap verhaal of de waarheid? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

WinnieThePooh

Novice
Lid geworden
31 dec 2019
Berichten
10
Waardering
8
Lengte
1m74
Hi allen,

Omdat ik na een blessure een tijdje stil heb gestaan qua training/sport en dit sinds een aantal weken weer actief heb opgepakt ben ik wel benieuwd hoe jullie denken over het fenomeen spiergeheugen.

Ik heb er veel over gelezen, maar er staan nogal wat tegenstrijdigheden in de informatie die ik erover kan vinden.

En als spiergeheugen bestaat, betekent dit dan dat ik sneller weer “in vorm” zal zijn dan iemand die voor het eerst begint met trainen? En hoeveel sneller zou dit dan moeten zijn?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties :)
 
Ik geloof in spiergeheugen, ongeacht wat de wetenschap beweert. Als jij kilo's spier verloren hebt kom je deze relatief makkelijk weer aan. Hoe meer je verloren hebt, hoe groter dit effect is/lijkt.
 
credits Zeenius
7d233ac82b8ce9ea0387aabb48761d6e.png
 
It's real!

"De toevoeging van celkernen lijkt vrijwel permanent te zijn. Dit verhoogt de capaciteit voor spiereiwitsynthese van de spiervezel dus voor vele jaren, wat het fenomeen spiergeheugen (muscle memory) verklaart. "


hypertrofie-betekenis.jpg
 
Ik geloof in spiergeheugen, ongeacht wat de wetenschap beweert. Als jij kilo's spier verloren hebt kom je deze relatief makkelijk weer aan. Hoe meer je verloren hebt, hoe groter dit effect is/lijkt.

Heb je dat zelf ook ooit zo ervaren? Of geloof je erin omdat je het bij anderen hebt gezien?
 
  • Like
Waarderingen: BB_

pretty recent


Thanx! Helaas is mijn Engels van een nogal droevig niveau, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik lang niet alles begrijp van wat daarin staat
 
Thanx! Helaas is mijn Engels van een nogal droevig niveau, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik lang niet alles begrijp van wat daarin staat
That is No probleem my vriend. I will vertaal this voor you


had hem ook toegevoegd aan mij eerste post :)
 
  • Like
Waarderingen: BB_

pretty recent

Alleen zegt dat nog niets over hoe snel je weer verloren massa terugpakt, alleen dat de toegenomen celkernen in de spiercellen blijvend lijken te zijn.
 
It's real!

"De toevoeging van celkernen lijkt vrijwel permanent te zijn. Dit verhoogt de capaciteit voor spiereiwitsynthese van de spiervezel dus voor vele jaren, wat het fenomeen spiergeheugen (muscle memory) verklaart. "


hypertrofie-betekenis.jpg


En als je lekker groot wordt door aas, jaren niet meer traint en zal je dan nog een voordeel hebben sneller je max te bereiken zonder te gebruiken?
 
Alleen zegt dat nog niets over hoe snel je weer verloren massa terugpakt, alleen dat de toegenomen celkernen in de spiercellen blijvend lijken te zijn.

Er komt natuurlijk een keer een punt dat je echt helemaal opnieuw moet beginnen, in hoe verre zal je trainingservaring een rol spelen?
10 jaar met X massa rondlopen, een jaar stoppen met trainen dan zegt de logica in mij dat je sneller weer op niveau bent dan wanneer je net 6 maanden deze fysiek had bereikt.
 
Ik ken iemand in mijn nabije omgeving die jarenlang in detentie heeft gezeten. Gedurende die tijd heeft hij zich qua spiermassa serieus flink ontwikkeld.

Na zijn invrijheidstelling heeft hij jarenlang niets meer gedaan en dus ook al zijn opgebouwde spiermassa weer verloren.

Nadien is hij weer begonnen met trainen (voor zover ik weet clean) en hij was binnen één jaar weer op zijn oude niveau.

Persoonlijk geloof ik dat dit nooit had gekunnen zonder spiergeheugen.

*voor wat het waard is*
 
Ik ken iemand in mijn nabije omgeving die jarenlang in detentie heeft gezeten. Gedurende die tijd heeft hij zich qua spiermassa serieus flink ontwikkeld.

Na zijn invrijheidstelling heeft hij jarenlang niets meer gedaan en dus ook al zijn opgebouwde spiermassa weer verloren.

Nadien is hij weer begonnen met trainen (voor zover ik weet clean) en hij was binnen één jaar weer op zijn oude niveau.

Persoonlijk geloof ik dat dit nooit had gekunnen zonder spiergeheugen.

*voor wat het waard is*

Ik ook maar die heeft gewoon anabolen gebruikt in jilla lol. Goeie beveiliging wel
 
En als je lekker groot wordt door aas, jaren niet meer traint en zal je dan nog een voordeel hebben sneller je max te bereiken zonder te gebruiken?

Dat denk ik wel, gebruik van AAS zorgt voor epigenetische veranderingen.
 
Back
Naar boven