XXL Nutrition

Krachttrainingsschema advies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luukzorika

Cool Novice
Lid geworden
9 sep 2015
Berichten
171
Waardering
22
Lengte
1m75
Massa
75kg
Vetpercentage
16%
Hallo,

Graag advies over onderstaand 6 dagen split krachttrainingsschema met als doel bulken.
--

Elke oefening betreft 4 sets tot failure.

Maandag: Benen
Full Squat
Leg Press
Hamstring Curl
Leg extension
Seated Calf Raises

Dinsdag: Borst en armen
Bench press
Cable Flyes
Chest dumbbell Pullover
Preacher Curl
Hammer Curl
Parallel Dips

Woensdag: Rug en schouders
Wide Grip Pull-up
Barbell Row
Shrugs
Push Press
Upright Row
Dumbbell Side Raises

Donderdag: Buik
Geimproviseerde 7 buikspieroefeningen

Vrijdag: Borst en armen
Incline Bench Press
Dumbbell chest press
Pec-deck
Bench press close grip
Skullcrushers
Rope pushdown

Zaterdag: Rug en schouders
T bar bent over row
Straight Arm Pulldown
Seated cable row
Dumbbell shoulder press
Front Raise
Lateral raise

Zondag: Rust

---------------------------------------------------------------------

Ik heb 'm enigszins aangepast.

Eerst trainde ik:
Elke trainingsdag 1 verschillende spiergroep waarvan 7 oefeningen per spiergroep.

Nu train ik:
Elke trainingsdag 2 verschillende spiergroepen (op benen en buikspieren na) waarvan 3 oefeningen per spiergroep.
--
Nu zit ik totaal op circa 6 oefeningen per trainingsdag. Mocht dit alsnog te veel zijn, dan verlaag ik sommige sets naar 3. (Dit lijkt me beter dan oefeningen schrappen. (?)

Hoe ziet volgens jullie het trainingsschema er nu uit? Ik hoor graag van jullie!
 
Laatst bewerkt:
Dit is gewoon een opsomming van oefeningen en geen schema.

Full body, ub lb, split?
Hoeveel dagen per week?
Sets en reps?
Doel?
 
Dit is gewoon een opsomming van oefeningen en geen schema.

Full body, ub lb, split?
Hoeveel dagen per week?
Sets en reps?
Doel?
Natuurlijk! Helemaal vergeten te vermelden. Ik heb 'm aangepast. Hoop dat 'ie nu wat duidelijker is.
 
Dit is geen fullbody schema.
Dit is een split en verre van optimaal.
En dan nog... sets en reps?
Doel?
 

Succes met lezen :thumb:
 

Succes met lezen :thumb:
en deze...
en gezien je wil bulken heb je dit ook nodig
 
Thanks ik ga 't doorlezen. Sorry voor 't incomplete schema. Is al weer erg lang geleden dat ik met 'n schema heb getraind!
 
Een krachttrainingsschema met als doel bulken ..

Leg dat eens uit ?

ik mis iets essentieels als je het over “ bulken “ hebt .. namelijk V O E D I N G !
 
Als je je eigen schema uitprobeert, kan je de meeste antwoorden zelf geven...
 
Dit is geen fullbody schema.
Dit is een split en verre van optimaal.
En dan nog... sets en reps?
Doel?
Ik ben bezig met het doorlezen. Zou je me wel kunnen vertellen waarom dit verre van optimaal is?

Thanks
 
Als je je eigen schema uitprobeert, kan je de meeste antwoorden zelf geven...
Dat is toch zonde? Een schema wat volgens jullie niet werkt zelf uitproberen om er achter te komen waarom 'ie niet werkt? Ik hoor graag wat er verkeerd aan is
 
Een krachttrainingsschema met als doel bulken ..

Leg dat eens uit ?

ik mis iets essentieels als je het over “ bulken “ hebt .. namelijk V O E D I N G !
Dat snap ik.. Met een voedingsschema ben ik bezig. Het gaat nu om m'n trainingsschema..
 
Dat is toch zonde? Een schema wat volgens jullie niet werkt zelf uitproberen om er achter te komen waarom 'ie niet werkt? Ik hoor graag wat er verkeerd aan is

Het is wel een beetje veel allemaal, en bovendien veel oefeningen die erg op elkaar lijken op 1 dag. In mijn sportschool trainen een paar enorme 'beesten' die AAS gebruiken op deze 'bro split' manier, en dan doen ze nog minder oefeningen dan in jouw schema voorkomen. Bij hun derde oefening (bijvoorbeeld Matrix chest press, na incline dumbbell press en bankdrukken) nemen ze dan gewichten die zo licht zijn dat ze niet meer serieus zijn te nemen (in hun geval 60-70kg).
 
Het is wel een beetje veel allemaal, en bovendien veel oefeningen die erg op elkaar lijken op 1 dag. In mijn sportschool trainen een paar enorme 'beesten' die AAS gebruiken op deze 'bro split' manier, en dan doen ze nog minder oefeningen dan in jouw schema voorkomen. Bij hun derde oefening (bijvoorbeeld Matrix chest press, na incline dumbbell press en bankdrukken) nemen ze dan gewichten die zo licht zijn dat ze niet meer serieus zijn te nemen (in hun geval 60-70kg).
Thanks voor je toelichting man! Ik ben erg gemotiveerd. Maar het kan indd ook zijn dat het te veel is. Ik ga dit zeker meenemen. thanks
 
Elke oefening betreft 4 sets tot failure.

Maandag: Benen
Full Squat
Leg Press
Hamstring Curl
Leg extension
Seated Calf Raises

Dinsdag: Borst en armen
Bench press
Cable Flyes
Chest dumbbell Pullover
Preacher Curl
Hammer Curl
Parallel Dips

Woensdag: Rug en schouders
Wide Grip Pull-up
Barbell Row
Shrugs
Push Press
Upright Row
Dumbbell Side Raises

Donderdag: Buik
Geimproviseerde 7 buikspieroefeningen

Vrijdag: Borst en armen
Incline Bench Press
Dumbbell chest press
Pec-deck
Bench press close grip
Skullcrushers
Rope pushdown

Zaterdag: Rug en schouders
T bar bent over row
Straight Arm Pulldown
Seated cable row
Dumbbell shoulder press
Front Raise
Lateral raise

Zondag: Rust

---------------------------------------------------------------------

Ik heb 'm enigszins aangepast.

Eerst trainde ik:
Elke trainingsdag 1 verschillende spiergroep waarvan 7 oefeningen per spiergroep.

Nu train ik:
Elke trainingsdag 2 verschillende spiergroepen (op benen en buikspieren na) waarvan 3 oefeningen per spiergroep.
--
Nu zit ik totaal op circa 6 verschillende oefeningen per trainingsdag. Mocht dit alsnog te veel zijn, dan verlaag ik sommige sets naar 3. (Dit lijkt me beter dan oefeningen schrappen. (?)

Hoe ziet volgens jullie het trainingsschema er nu uit? Ik hoor graag van jullie!
 
Laatst bewerkt:
en deze...
en gezien je wil bulken heb je dit ook nodig
Heb jij toevallig input over mijn bovenstaande vraag?
 
Ik heb mijn schema nu een aantal weken aangehouden en ervaar helemaal geen tot nauwelijks spierpijn na het trainen. Ik doe elke oefening x4 sets tot failure. Ik train zeker hard en tot het uiterste. Ik merk dat als ik bijna aan het eind van de training ben nog voldoende kracht heb om de resterende oefeningen optimaal uit te voeren.

Betekend dit dan dat ik dit schema wel kan blijven aanhouden? Zo nee, waarom niet?
En wat kunnen redenen zijn dat ik minimaal spierpijn ervaar? Nogmaals, ik train hard en doe veel verschillende oefeningen.

Niet iedereen ervaart (veel) spierpijn na het trainen.

Maar ergens klopt er iets niet in je verhaal. Noem eens wat gewichten die je verplaatst?
 
Niet iedereen ervaart (veel) spierpijn na het trainen.

Maar ergens klopt er iets niet in je verhaal. Noem eens wat gewichten die je verplaatst?
Ik weeg 80KG, 17% buikvet en ben 1.75m / Bankdrukken 65kg, close grip bench press 50kg, dumbbell chest press 40kg, dumbbell shoulder press 30kg (beide db's) dit ongeveer 6 reps
 
En wat deed je een aantal weken geleden op het gebied van krachttraining?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven