AndroidHealthClinic

Sparks log, do you even lift bro?

Bezoekers in dit topic

Hoe zou je dat aanpakken? Lagere range en extra setje + iets meer gewicht? 5x5?

Ik weet dat ik deze beweging altijd lastig heb gevonden. Dus doe nu ook wat extra volume om wat extra op te bouwen . En inderdaad progressie is er zeker geweest. Toch voelt het niet helemaal goed. ITT bench waar ik ook niet heel sterk was, maar toch progressie maak en waarbij ik me ook steeds sterker voel.

Sowieso voelt het alsof ik een beetje naar een plateau werk. Dus ergens eind feb deload en dan een ander schema ( wel 3x fb) ?

Je doet dus drie keer per week de bench én ohp?
 
Je doet dus drie keer per week de bench én ohp?
Yep. Met best veel volume. Want 9-10 x 3 sets ex warmup sets. Misschien is het wat te veel.
 
50kg ohp is toch wel haalbaar? Je doet setjes met 40. Of wil je 50kg op reps?
 
Yep. Met best veel volume. Want 9-10 x 3 sets ex warmup sets. Misschien is het wat te veel.

Best een belasting voor je schouders. Persoonlijk zou ik bij 3x pw bench geen ohp doen.
 
Maar je doet ook maar 3 werksetjes bench zie ik, wellicht is het een idee om de ohp 1x te laten vallen, en dan 1x beginnen met de ohp de andere keer als tweede oefening?
 
Maar je doet ook maar 3 werksetjes bench zie ik, wellicht is het een idee om de ohp 1x te laten vallen, en dan 1x beginnen met de ohp de andere keer als tweede oefening?
Ja, alhoewel die vierde wel voelt als werken.

zou je dan iets ipv die ohp doen? Of gewoon zo laten? Pull-ups heb ik er uit gehaald ivm blessures aan elleboog ( ik heb al heel lang een tenniselleboog en de andere kant ging ook ontsteken - brachialis aanhechting) die zou ik met veel assist wel kunnen terugdoen.
 
Ja, alhoewel die vierde wel voelt als werken.

zou je dan iets ipv die ohp doen? Of gewoon zo laten? Pull-ups heb ik er uit gehaald ivm blessures aan elleboog ( ik heb al heel lang een tenniselleboog en de andere kant ging ook ontsteken - brachialis aanhechting) die zou ik met veel assist wel kunnen terugdoen.

Heb je specifieke doelstellingen?
 
Heb je specifieke doelstellingen?
Nee, fit en sterk zijn, gezond. En daarbij hopelijk een lichaam dat de meeste vrouwen mooi vinden en mannen licht jaloers ( ik ben 40).

Maar ergens wil ik progressie blijven zien en sterker worden. Ben best fanatiek in alles wat ik doe. Echt groot hoeft echt niet. Mooi atletisch ben ik dik tevreden mee.
 
Nee, fit en sterk zijn, gezond. En daarbij hopelijk een lichaam dat de meeste vrouwen mooi vinden en mannen licht jaloers ( ik ben 40).

Maar ergens wil ik progressie blijven zien en sterker worden. Ben best fanatiek in alles wat ik doe. Echt groot hoeft echt niet. Mooi atletisch ben ik dik tevreden mee.

Pulldown lukt wel? Deadliften zie je niet zitten?
 
Pulldown lukt wel? Deadliften zie je niet zitten?
Ik wil best deadlifted eventueel 1x squat inruilen voor deadlift is prima. Pulldown krijg ik net zo veel pijn van als pullup. Zowel aan tenniselleboog (wat te overzien is) maar vooral die aanhechting van brachialis, dat ging binnen twee trainingen gewoon helemaal niet meer. Inmiddels lijkt het een soort van hersteld na 2 maanden.
 
Je doet 4x7 met 40 kg.
Ben benieuwd wat t gaat worden.
 
Je doet 4x7 met 40 kg.
Ben benieuwd wat t gaat worden.
Ik zal eens proberen of ik drie red met 50. Misschien moet ik een paar keer wat intensiever. En dan beginnen ermee ipv na bench.
 
Ik wil best deadlifted eventueel 1x squat inruilen voor deadlift is prima. Pulldown krijg ik net zo veel pijn van als pullup. Zowel aan tenniselleboog (wat te overzien is) maar vooral die aanhechting van brachialis, dat ging binnen twee trainingen gewoon helemaal niet meer. Inmiddels lijkt het een soort van hersteld na 2 maanden.

Hoe kom je aan je huidige routine?
Ziet er niet slecht uit maar ik zou wel aanpassingen gaan maken. Wat rouleren van compounds bijv. zodat ook de squat eens als eerste aan de beurt is. Wellicht is iets zoals rippetoe met assistance naar eigeninvulling wat voor je? Dus de ene week ABA de week erop BAB and so on?
 
Hoe kom je aan je huidige routine?
Ziet er niet slecht uit maar ik zou wel aanpassingen gaan maken. Wat rouleren van compounds bijv. zodat ook de squat eens als eerste aan de beurt is. Wellicht is iets zoals rippetoe met assistance naar eigeninvulling wat voor je? Dus de ene week ABA de week erop BAB and so on?

Ik hebzelf Om zoiets gevraagd in de sportschool. dus iets met veel compounds. Beetje in overleg met de instructeur. Alleen merk ik nu wel dat het ook niet ideaal is. Overigens heb ik van Derksen ook wat tips gehad die er goed uitzagen. Die gaf ook aan iets meer variatie aan te brengen en deed wat suggesties voor dingen die ik in een volgend schema kan gebruiken.

In het verleden wel eens gerouleerd met volgorde. Punt is dat mijn benen al groot zat zijn (genetisch bepaald + lang gevolleybald). Dus ik begin liever met wat zaken die ik beter in verhouding wil hebben. Bovendien ben ik na squat redelijk uitgepierd. Maar ben ook wel
Begonnen met pull-ups en squat.


Na deze cyclus ga ik een nieuw schema maken met alle tips en ideeen er in gebouwd. Iets meer intensiteit iets minder volume, iets meer variatie maar wel FB 3x per week. Iets andere assistance en iets minder grote compounds per keer. Dus een ABA of ABC zal het wel worden.

Ik ben nog zeker niet heel ervaren. In het verleden wel een paar jaar een schema gedaan als support voor volleybal. Maar nooit zoals nu echt sterker worden op grote compounds. Ik ben nu sinds begin september met dit schema bezig en daarvoor vooral hiit ende basis getraind op de machines. Daarna een schema met losse gewichten en machines en dingen met cablestations. Nu dus een maand of vier met barbells. Best veel progressie gemaakt in kracht en redelijk in ‘shape’.

voor mij is echt bodybuilding als in een enorm gespierd lichaam bouwen niet helemaal mijn doel. Ik ben 40 en wil vooral fit, gezond en sterk zijn. Natuurlijk ook een mooi lichaam maar meer dan goed allergisch en lean hoeftniet. Ben nu ongeveer 98 kilo bij 1,94 en met fp rond de 10/11. Zelf meten met caliper zegt 7 maar dat geloof ik niet. De Tamitzegt ergens tussen 10-13.

ik wil wel 120kg bench en 160 squatten en liefs 70 ohp. Maar dat ismisschien wat overdreven.

Ander doel is 100 kilo bij 10% vet en streycjdd goal 105 kilo bij 8%
 
Oja, in dat nieuwe schema wil ik 1x squat vervangen voor deadlift. Bp, ohp,sq,bor blijven erin maar niet elke keer allemaal.

ideeis om
Naar 5x5, of 4x8 te gaan op de compounds en ik kreeg het advies om ook eens na te denken over de reps zelf. Bijvoorbeeld cat te doen. Dus tijdens de sets wat op te bouwen in gewicht.
 
Dat klopt ook, de kracht in de benen is aanwezig. 160 kg squat zit er nu al in zou ik zeggen. Ik snap dat een bodybuilder fysiek niet je doel is, maar gespierder worden en sterker. We streven allemaal naar hetzelfde alleen de één wilt meer dan de ander.
Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien, je denkt er in ieder geval goed over na.
 
Back
Naar boven