XXL Nutrition

Verbrande calorieën tijdens cardio (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wim_H

Cool Novice
Lid geworden
5 jan 2020
Berichten
135
Waardering
358
Lengte
1m78
Massa
79kg
Vetpercentage
10%
Goedenavond iedereen,

Ik ben hier nieuw. Ik wou mij ergens voorstellen maar kan de gepaste plaats niet vinden. Enkel "post je foto's". Tenzij ik mij daar mag voorstellen... help ? :-)

Kort: ik heb jaren KT gedaan zonder op mijn voeding te letten, met beperkte vooruitgang als gevolg. Laatste 2 jaar geen KT maar veel gefietst, zonder fysiek doel, gewoon omdat ik het leuk vond.
Fietsen gelaten en terug volop KT en (streng) op voeding letten. Zit op een Calorie-inname van +-1800-2000 per dag. 180g eiwit per dag. voornamelijk carbs mijden. 1 lekkere cheatmeal per week. Ga 3 keer in week gaan KT. (zo heb ik alle spieren per week gehad.)
Ben zo van 88kg naar vandaag 78kg gegaan. Op 6maand tijd.
Om nu de laatste vetpercentages eraf te krijgen ben ik begonnen met na mijn KT 20 minuutjes cardio te doen (hartslag rond 150-155 houden).
Ik herneem nu het fietsen. Iedere zondag. Bijkomend op de 3 KT + 20min cardio in de week.
Dat omvat een 3uurtjes fietsen met hartslag rond 140. De fietscomputer geeft aan zo'n 2400 calorieën verbrand te hebben.

Nu de vraag. Kan deze 2400cal volledig meegeteld worden in mijn caloriebehoefte. En dus meetellen in mijn calorie-deficit ? Of enkel het gedeelte(%) volgens hartslagzone. (37% vetverbranding ~ 2400 cal = 888 calorieën)

Thanks.
 
Welkom.

Lijkt me logisch dat je gewoon die 2400 kcal eraf trekt. Ik weet niet hoe accuraat je fietscomputer is maar zou wel kunnen als je altijd rond de 140 harstslag zit.
 
Bedankt voor je reactie.
Ok, klinkt duidelijk. En kan daar nu rekening mee houden in maaltijd voor en na fietsen.
Hoe zit dat dan met die “37%”(of 888 calorieën) zone vetverbranding... ?
(Idd die fietscomputer zal niet heel nauwkeurig zijn, maar geeft toch een richting)(betreft een polar fyi)
 
Ik fiets net als jij zo'n drie uur in de week. Ik fiets dan 2x.
Ik eet op een fiets dag, niet 1000 calorieën erbij. Soms voel ik me dan alleen maar moe, en gaat dat bij mij ten koste van de eetlust.
Misschien kun je die calorieën bij je wekelijkse calorieën optellen om een meer gelijkmatig verdeling aan te houden.
En zo ook kijken wat het fietsen doet met de vet verbranding. Dus op week nivo bekijken.
De berekening van polar lijken alleen te kloppen als je hardloopt. Bij een lange rit van 3 uur geeft hij een veel te lange herstel periode aan, na krachttraining een veel te korte. Ik heb een v800 maar vind veel van die berekeningen waardeloos voor mijn herstel of voeding behoefte.
 
Op 140hr bij 80kg is zo’n 700kcal per uur wel juist, zou dus 2.000kcal bijtellen, geen 2.400
 
Ik fiets net als jij zo'n drie uur in de week. Ik fiets dan 2x.
Ik eet op een fiets dag, niet 1000 calorieën erbij. Soms voel ik me dan alleen maar moe, en gaat dat bij mij ten koste van de eetlust.
Misschien kun je die calorieën bij je wekelijkse calorieën optellen om een meer gelijkmatig verdeling aan te houden.
En zo ook kijken wat het fietsen doet met de vet verbranding. Dus op week nivo bekijken.
De berekening van polar lijken alleen te kloppen als je hardloopt. Bij een lange rit van 3 uur geeft hij een veel te lange herstel periode aan, na krachttraining een veel te korte. Ik heb een v800 maar vind veel van die berekeningen waardeloos voor mijn herstel of voeding behoefte.
Heb het fietsen nog maar net vernomen. Voorlopig lukt het om voor het fietsen wat steviger te ontbijten (grotere portie havermout en hele banaan ipv halve, en na half uurtje nog een kom rijst/tarwe en volkorenvlokken. 2eieren en 150g vlees blijft ongewijzigd.)
Na het fietsen kan ik met de maaltijden zoals gewoonlijk mijn energie terug opkrikken.
ik zorg natuurlijk voor voldoende isotone drank tijdens het rijden en eet een noten-granenreep na ieder uur rijden.
 
Wat betreft die vetverbrandingszone zou je je voeding zo kunnen berekenen dat je de rest van die verbruikte kcal aan koolhydraten weer bijvult en je dagelijkse kcal tekort alleen uit dat verbruikte vet laat bestaan. Als je next level autistisch wilt zijn. Heeft bij 20 min minder nut dan bij extreme dagelijkse duraties.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven