Fitness Seller

Peiling Hoeveel verdien jij? (1 bezoeker)

Hoeveel verdien jij?

  • t/m 2000

    Stemmen: 17 11,7%
  • 2001-2500

    Stemmen: 21 14,5%
  • 2501-3000

    Stemmen: 22 15,2%
  • 3001-3500

    Stemmen: 12 8,3%
  • 3501-4000

    Stemmen: 17 11,7%
  • 4001-4500

    Stemmen: 16 11,0%
  • 4501-5000

    Stemmen: 5 3,4%
  • 5001-5500

    Stemmen: 3 2,1%
  • >5500

    Stemmen: 18 12,4%
  • ik werk niet/ heb geen inkomen uit salaris

    Stemmen: 14 9,7%

  • Totaal stemmers
    145

Bezoekers in dit topic

On-topic: ZZP software-ingenieur (webdevelopment), 6945,25 eu p/m gemiddeld over geheel 2019 (=83343,-), met alle kosten ed. er dus al vanaf. Komen misschien nog een paar tientjes bij van boekverkopen, maar heb al m'n facturen voor dit jaar wel al gehad. In totaal 48 dagen op vakantie geweest, maar dat is incl. weekenden. Dus zullen dan zo'n 38 werkdagen geweest zijn.

Fiscale voordeeltjes: telefoon, (medische) leerboeken, computerelektronica en internet uiteraard als zakelijke kosten opgevoerd. Auto heb ik privé.
Gemiddeld zo'n 30 uur per week dus.
 
Hoogst genoten salaris was 3350 aantal jaar terug. (software engineer)

Toen gaan freelancen met het idee dat je als zelfstandige zonder personeel ook daadwerkelijk zoals de naam zegt zelfstandig kunt werken maar helaas blijkt dat niet zo geaccepteerd in het bedrijfsleven en wil men gewoon overal schijnzelfstandigen plaatsen waar ze lekker de baas over kunnen spelen/kunnen micromanagen.

In 2015 een project voor 50 pu fulltime gedaan en ik moet zeggen die financiele ruimte is wel erg fijn. (mits je kiest voor geen verzekeringen enzo) Zou nu iets hoger moeten zitten want 10+ jaar ervaring en alles is duurder geworden (vanaf dit jaar ook weer minder zelfstandigenaftrek en wordt steeds minder in de toekomst) dus denk 65-75+ pu zou marktconform zijn?

Laatste opdracht was 3200pm fulltime en nadat de investeerder er geen zin meer in had stelden ze 12 pu parttime voor :o :o :o

Nu inkomen van 0 en geen uitkering want zzp of dat wordt een lening ofzo. Nice. :o

Hopelijk binnenkort naar 1000 per dag en uiteindelijk 10k per dag toewerken. Volgens alle youtube filmpjes kan dat wel met bitcoin traden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie flinke bedragen voorbij komen, dacht dat ik het best redelijk deed maar valt toch een beetje tegen :p Maar goed, als simpele MBO'er mag ik met een kleine 3K netto per maand niet klagen :engel: (36 uur per week, kan aan het einde van de dienst m'n gereedschap laten vallen en vergeten waar ik mee bezig was.. Overwerken hoef ik nooit en heb ondanks de onregelmatige diensten toch ook best veel vrije tijd). Daarnaast ben ik aangesloten bij 1 van de beste pensioenen die je kan bedenken en zijn de secundaire voorwaarden om je vingers bij af te likken... Dus ach, ben best tevreden.
 
Ik zie flinke bedragen voorbij komen, dacht dat ik het best redelijk deed maar valt toch een beetje tegen :p Maar goed, als simpele MBO'er mag ik met een kleine 3K netto per maand niet klagen :engel: (36 uur per week, kan aan het einde van de dienst m'n gereedschap laten vallen en vergeten waar ik mee bezig was.. Overwerken hoef ik nooit en heb ondanks de onregelmatige diensten toch ook best veel vrije tijd). Daarnaast ben ik aangesloten bij 1 van de beste pensioenen die je kan bedenken en zijn de secundaire voorwaarden om je vingers bij af te likken... Dus ach, ben best tevreden.
Bedragen in de poll zijn bruto. Bijna 3K netto vind ik echt veel voor een mbo-achtergrond. Ik verdien dat niet. (Althans: krijg dat niet.)
 
Bedragen in de poll zijn bruto. Bijna 3K netto vind ik echt veel voor een mbo-achtergrond. Ik verdien dat niet. (Althans: krijg dat niet.)

Is wel incl. onregelmatigheidstoeslag hé Werk vroege, late en nachtdiensten
 
Dan nog is het niet slecht.
 
Bedragen in de poll zijn bruto. Bijna 3K netto vind ik echt veel voor een mbo-achtergrond. Ik verdien dat niet. (Althans: krijg dat niet.)
Jij kan het dubbele verdienen als je weggaat bij defensie
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Op het moment regel ik niks concreet voor m'n pensioen, anders dan m'n maandelijkse hypotheekaflossing. Verwachting is dat er nog aardig wat groei zit in m'n inkomen, dus pensioenopbouw doe ik later wel. Ben nog jong.

Auto heb ik privé omdat ik een zo hoog mogelijk inkomen wil hebben op papier voor een nieuwe hypotheek over een jaar of 2. (Dat, en ik heb geen idee of het zakelijk überhaupt scheelt, geen zin om het uit te zoeken.)

Ah die hoor ik weleens vaker, net als een goede arbeidsongeschiktheidsverzekering van mensen die toch nooit naar de dokter hoeven en niet verwachten ziek te worden.
Een veelgemaakte ondernemersfout. Ook al zie je jezelf misschien niet als ondernemer, je bent het wel.
Kan je beter al goed geregeld hebben, heeft weinig met de groei van inkomen te maken.
Die groei kan je ook gebruiken voor extra aflossing van je hypotheek want geld lenen kost immers ook geld.
 
Dan nog is het niet slecht.

Jouw post viel me op omdat je ook net als ik in een volcontinu rooster werkt, zie nu dat de bedragen die je opsomde bruto zijn.... :engel: Maar dan nog doe jij het ook niet bepaald slecht, maar volgens mij ben jij wat hoger geschoold dan mij als ik me niet vergis.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ah die hoor ik weleens vaker, net als een goede arbeidsongeschiktheidsverzekering van mensen die toch nooit naar de dokter hoeven en niet verwachten ziek te worden.
Een veelgemaakte ondernemersfout. Ook al zie je jezelf misschien niet als ondernemer, je bent het wel.
Kan je beter al goed geregeld hebben, heeft weinig met de groei van inkomen te maken.
Die groei kan je ook gebruiken voor extra aflossing van je hypotheek want geld lenen kost immers ook geld.
Ik zit hier als ZZPer ook mee maar die zaken zijn zelfstandig wel zo duur dat het pas reëel is om maandelijks aan te gaan als je het hele jaar een degelijk tarief kunt factureren. Zou liever in een eigen potje investeren dat voor allerlei nood gebruikt kan worden.

Maar de zelfstandige in mij zegt ook weer dat ik tijdens m'n pensioen nog wel wat nuttigs wil/kan doen en te leven om ooit als je oud bent en van alles mankeert misschien pas vrij te zijn wat zonde is.

Wellicht beter om eerder je huis af te betalen en je verdere potje uiteindelijk zo kunnen investeren dat anderen voor je werken en je er allemaal geen omkijken meer naar hebt.

vertrouw ook niet dat de pensioenfondsen tegen die tijd nog bestaan
 
Vooruit zien is regeren hé.... Helaas hebben we geen glazen bol die ons de toekomst kan voorspellen.
 
Jouw post viel me op omdat je ook net als ik in een volcontinu rooster werkt, zie nu dat de bedragen die je opsomde bruto zijn.... :engel: Maar dan nog doe jij het ook niet bepaald slecht, maar volgens mij ben jij wat hoger geschoold dan mij als ik me niet vergis.
Ik heb een hbo diploma, dat klopt, maar ik bekleed een mbo functie. Deels is mijn “hoge” salaris te verklaren door het feit dat bij mijn bedrijf de personeelskosten nog geen 2% van de totale productiekosten zijn.
 
Ik zit hier als ZZPer ook mee maar die zaken zijn zelfstandig wel zo duur dat het pas reëel is om maandelijks aan te gaan als je het hele jaar een degelijk tarief kunt factureren. Zou liever in een eigen potje investeren dat voor allerlei nood gebruikt kan worden.

Maar de zelfstandige in mij zegt ook weer dat ik tijdens m'n pensioen nog wel wat nuttigs wil/kan doen en te leven om ooit als je oud bent en van alles mankeert misschien pas vrij te zijn wat zonde is.

Wellicht beter om eerder je huis af te betalen en je verdere potje uiteindelijk zo kunnen investeren dat anderen voor je werken en je er allemaal geen omkijken meer naar hebt.

vertrouw ook niet dat de pensioenfondsen tegen die tijd nog bestaan
Huis afbetalen, hypotheek aangaan voor 2 appartementen (keertje die van 90-120k) en starten met verhuren. Vastgoed is het enige waar ik in geloof als een oneindige investering...

Go figure; huidige appartementen van +/- 100.000 euro wordt zo’n 750 euro huur gevraagd waar ik woon (geen grote stad). Dat is bijna 2x wat je aan hypotheek betaald. Elke maand direct 250 euro winst, elk jaar maximaal extra aflossen en weer wat bijkopen... Verkopen kan altijd weer, maar anders kun je in 15-20 jaar echt wel een leuk pensioen opbouwen aan verhuurbare bezittingen.
 
Huis afbetalen, hypotheek aangaan voor 2 appartementen (keertje die van 90-120k) en starten met verhuren. Vastgoed is het enige waar ik in geloof als een oneindige investering...

Go figure; huidige appartementen van +/- 100.000 euro wordt zo’n 750 euro huur gevraagd waar ik woon (geen grote stad). Dat is bijna 2x wat je aan hypotheek betaald. Elke maand direct 250 euro winst, elk jaar maximaal extra aflossen en weer wat bijkopen... Verkopen kan altijd weer, maar anders kun je in 15-20 jaar echt wel een leuk pensioen opbouwen aan verhuurbare bezittingen.
Waar woon jij? Dit zou in mijn gemeente echt niet mogelijk zijn (Zeist). Onder de 150k ben je bij alles zo'n 350 eu p/m aan VvE-bijdrage + eventuele erfpacht kwijt, of je moet ook nog flink veel geld ertegen aan gooien om het überhaupt leefbaar te maken omdat het een bouwput is. Daar komt dan dus nog je hypotheekrente bovenop en gemeentelijke belastingen. Dus dan kom je bijv. uit op 500 eu p/m alleen al aan dat. En je moet de woning natuurlijk onderhouden. Kosten koper à 5000 euro minstens, ben je al 20 maanden aan het verhuren voordat je überhaupt 1 rode cent eraan hebt verdiend. Zult ook zelf huurders moeten zoeken (verhuurmakelaar kost in de regel 1 maand huur + BTW), en evt. juridische geschillen zelf moeten oplossen (want dat kost ook al snel klauwen met geld).

En ik weet het fijne er niet van, maar betalen ze tegenwoordig echt 750 eu kale huur voor zo'n goedkoop appartement? Dan ben je incl. gas, elektra en internet tegen de 1000 eu kwijt p/m.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Waar woon jij? Dit zou in mijn gemeente echt niet mogelijk zijn (Zeist). Onder de 150k ben je bij alles zo'n 350 eu p/m aan VvE-bijdrage + eventuele erfpacht kwijt, of je moet ook nog flink veel geld ertegen aan gooien om het überhaupt leefbaar te maken omdat het een bouwput is. Daar komt dan dus nog je hypotheekrente bovenop en gemeentelijke belastingen. Dus dan kom je bijv. uit op 500 eu p/m alleen al aan dat. En je moet de woning natuurlijk onderhouden. Kosten koper à 5000 euro minstens, ben je al 20 maanden aan het verhuren voordat je überhaupt 1 rode cent eraan hebt verdiend. Zult ook zelf huurders moeten zoeken (verhuurmakelaar kost in de regel 1 maand huur + BTW), en evt. juridische geschillen zelf moeten oplossen (want dat kost ook al snel klauwen met geld).

En ik weet het fijne er niet van, maar betalen ze tegenwoordig echt 750 eu kale huur voor zo'n goedkoop appartement? Dan ben je incl. gas, elektra en internet tegen de 1000 eu kwijt p/m.
Ik woon helemaal in het oosten, dicht bij de duitse grens. Dorp waar de huizenprijze de pan uit schieten omdat het heel gewild is om hier te wonen ipv dorpen in de omgeving... Appartementen daarintegen waren een 4 jaar geleden allemaal te krijgen tot ong 130.000 euro. En dan hebben we het over een 90m2 in een flatje.. Belastingen vallen hier reuze mee, woon zelf in een 2 onder 1 kap met een goed stuk grond en betaal nog minder belasting dan wat je hierboven schetst :P
 
Huis afbetalen, hypotheek aangaan voor 2 appartementen (keertje die van 90-120k) en starten met verhuren. Vastgoed is het enige waar ik in geloof als een oneindige investering...

Go figure; huidige appartementen van +/- 100.000 euro wordt zo’n 750 euro huur gevraagd waar ik woon (geen grote stad). Dat is bijna 2x wat je aan hypotheek betaald. Elke maand direct 250 euro winst, elk jaar maximaal extra aflossen en weer wat bijkopen... Verkopen kan altijd weer, maar anders kun je in 15-20 jaar echt wel een leuk pensioen opbouwen aan verhuurbare bezittingen.
Voor € 100k heb je hier een garagebox.
 
Wat mijn plan is voor een extra pensioentje is nu een huis laten bouwen + bedrijfsloods 300m2 waarbij ik later de loods zou kunnen verhuren als ik deze niet meer nodig heb. De komende 30 jaar ga ik hem wel hard nodig hebben.
Heb al een mooi stukje grond van 1800m2 op het oog en er een optie op, was 179k wat een koopje is.
Ik heb zo'n grote loods niet per se nodig maar kan hem beter te groot dan te klein laten neerzetten, de homegym zal gigantisch worden :roflol:
 
Ik heb zo'n grote loods niet per se nodig maar kan hem beter te groot dan te klein laten neerzetten, de homegym zal gigantisch worden :roflol:

Kunnen de forum meetings vanaf dan mooi bij jou plaats vinden :p :p
 
Back
Naar boven