AndroidHealthClinic

Pieter68' s log

Bezoekers in dit topic

Lijkt mij te weinig,,maar ik laat de oudjes Koppie neet61 comments geven. Zij hebben een beter idee waarvan je recupereert
 
Lijkt mij te weinig,,maar ik laat de oudjes Koppie neet61 comments geven. Zij hebben een beter idee waarvan je recupereert

Maar ik kom wel aan mijn 6sets quads en 6sets hams + 4 kuiten zoals je aangeraden hebt...
 
Lijkt mij te weinig,,maar ik laat de oudjes Koppie neet61 comments geven. Zij hebben een beter idee waarvan je recupereert
Tja.... benen groeien echt niet meer, dus het huidige volume is te weinig en ik zou ook beter AAS nemen als groei na 50+ mijn doel is.
 
Tja.... benen groeien echt niet meer, dus het huidige volume is te weinig en ik zou ook beter AAS nemen als groei na 50+ mijn doel is.

Met het vele eten, en de training van afgelopen maanden, zijn mijn benen toch nog gegroeid hoor. Afgelopen week in mijn kleerkast gedoken en veel broeken en shorts gepast en moeten wegdoen, ze gaan niet meer over mijn bovenbenen en krijg ze niet meer toe, dus in de komende solden ga ik enkele jeans broeken scoren :D

Maar alle gekheid op een stokje, mijn benen reageren nog best wel op de zware gewichten, daarom wil ik daarmee voortgaan...
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Met het vele eten, en de training van afgelopen maanden, zijn mijn benen toch nog gegroeid hoor. Afgelopen week in mijn kleerkast gedoken en veel broeken en shorts gepast en moeten wegdoen, ze gaan niet meer over mijn bovenbenen en krijg ze niet meer toe, dus in de komende solden ga ik enkele jeans broeken scoren :D
Ik haat jou :(
niet echt hoor :)
 
OK, even wat meer tijd, dus uitgebreider reageren.
UB: Je wou meer focus op BP, dus zou ik toch anders indelen. Ik zou volgende doen

2x Borst (waaronder telkens BP eens in 4-6, eens in 8-12): 6 sets
1x rug ( 1horizontal en 1 vertical pull): 4sets
1x schouders (1 SIDE, 1 Rear): 3-4sets
1x tri + 1x bi

LB: probeer eens wat je uitgeschreven hebt, maar ik ben er niet van overtuigd.
als je maar 6sets per week doet, moeten dit echt wel quality sets zijn.
Ik zou eerder één week focus SQ, andere focus DL + iets aanvullend
 
Ok, voor de LB de ene week focus SQ, maar dan wel een light DL doen ?
En de week erna focus DL en dan toch een light squat...
En als derde wat kuiten ofzo
 
En al sik zie dat bvb Koppie 140 en 150 squat of zeg maar 180 deadlift, ja, dat zijn wel cijfers waar ik naartoe wil werken...

Thanks voor het compliment man......Ik heb veel kracht gegained voornamelijk door mijn bulk. Was ook 12kg aangekomen in iets meer dan 6 maanden. Daarnaast denk ik ook veel baat te hebben gehad bij af en toe (voor mij) heel zwaar te gaan en dan maar 2 of 3 reps aan te kunnen. Probeer ook minimaal 2 keer per week benen te doen en dan 1 keer zwaar en dan andere keer volumegericht te trainen. Jij kan dat zeker ook Pieter, weet ik zeker. Kan zelfs een mindset zijn, dus niet bang zijn om zwaar te pakken en te mailen (mits safety bars en/of goede spotter natuurlijk)

Lijkt mij te weinig,,maar ik laat de oudjes Koppie neet61 comments geven. Zij hebben een beter idee waarvan je recupereert

Okay ik ben niet de jongste meer, maar 40 is nou toch niet heel erg oud toch?:(
 
Zooo, de eerste training van het jaar zit erop...

Pokkedruk in de gym :mad:
Mij dan maar ongenodigd aan de bank gezet voor de BP en direct meegedaan met de jongens daar, gelukkig waren het er die er regelmatig komen ipv newbies en was het geen probleem mee te doen... Maar dat beloofd voor de komende weken :rolleyes:

Maandag 6/01
start 17:15​
einde 18:20​
tot 1:05​
BP12*
60​
12*
60​
12*
65​
10*
65​
8*
70​
7*
70​
T-row8*
65​
8*
65​
8*
65​
8*
65​
DB side raise10*
10​
10*
10​
10*
10​
10*
10​
V-pushdown10*
81,5​
10*
81,5​
10*
81,5​
10*
81,5​
DB-curl8*
12​
8*
12​
8*
12​
8*
12​
Loopband20 min

Ga vanaf nu proberen te noteren (als ik het niet vergeet :o) het begin en einduur van de KT, dan weet ik tenminste hoe lang ik effectief met de kracht training bezig ben geweest... Viel wel mee gisteren, maar toch nog net te lang naar mijn goesting als ik daar nog pakweg een half uur cardio wil aan toevoegen...

BP viel dus mee, die 12 reps voel je wel... Vond het niet slecht na 14 dagen niets gedaan te hebben...
Ook bij de rest geen noemenswaardige problemen gehad, maar 4 sets is toch wel veel als ik de gewichten steeds zwaarder en zwaarder ga maken... Misschien toch naar 3sets gaan om dan iets meer cardio te kunnen doen erna... nog even afwachten de komende weken.

Vrijdag ga ik dan de test met de LB doen, voorlopig ziet het er zo uit:

SQ8-12*
60​
8-12*
60​
8-12*
70​
8-12*
70​
8-12*
80​
8-12*
80​
DL4-6*
100​
4-6*
100​
4-6*
110​
4-6*
110​
4-6*
120​
4-6*
120​
Stand. Calve Raises10*
160​
10*
170​
10*
180​
10*
190​

Toedeloe vriendjes :wave:
 
Pokkedruk in de gym :mad:

Effe doorzetten. Ze vallen bij bosjes weer af hoor...............
Trouwens ik vraag gewoon altijd hoe lang ze nog moeten en of ik anders mee kan doen. Laat anderen ook meestal met mij mee doen, dus vaak bij de regulars is dat geen probleem.

Verder prima training toch?
 
Effe doorzetten. Ze vallen bij bosjes weer af hoor...............
Trouwens ik vraag gewoon altijd hoe lang ze nog moeten en of ik anders mee kan doen. Laat anderen ook meestal met mij mee doen, dus vaak bij de regulars is dat geen probleem.

Verder prima training toch?

Tja, de gym waar ik ga heeft een overeenkomst met de scholen in de buurt, en heel veel jongeren (pakweg 14j - 18j) kunnen vrij goedkoop komen sporten na de schooluren, dus als ik daar toekom (± 17u10) zijn die allemaal of nog bezig, of beginnen weg te gaan of er komen er nog toe... en bezetten ze dus veel toestellen en banken met 2,3 man (en de obligate gsm).

Nu met de "regulars" is er inderdaad geen probleem, we zien het met lede ogen aan, en het zal hopelijk wel kalmeren, en gelukkig kon ik gisteren dus gewoon onmiddelijk meedoen, dat viel mee, maar ik betwijfel of dat altijd zo gaat zijn...

Jaja, prima training om er terug in te komen na de feesten :p
 
Zag er goede training uit. Dat 1h05 was exclusief cardio?

neet61 ik gruwel bij die LB. 6sets DL na die squats (ligt toch +/- rond 80%,nee?)

Optie: week 1: SQ 80% en bouwen, DL-variant 3sets en dan 2 of 3sets 15-20 hack squat
Week 2: DL 80% en bouwen, leg press all out, in 4-6setjes kan je jezelf helemaal de vernieling in pressen
 
mouss ja die 1h05 was zonder de cardio
 
ik gruwel bij die LB. 6sets DL na die squats (ligt toch +/- rond 80%,nee?)
ik denk idd dat je na dat volume op squats al behoorlijk kapot bent ..... ik weet niet wat er dan nog voor DL in het vat zit :)
 
Zag er goede training uit. Dat 1h05 was exclusief cardio?

neet61 ik gruwel bij die LB. 6sets DL na die squats (ligt toch +/- rond 80%,nee?)

Optie: week 1: SQ 80% en bouwen, DL-variant 3sets en dan 2 of 3sets 15-20 hack squat
Week 2: DL 80% en bouwen, leg press all out, in 4-6setjes kan je jezelf helemaal de vernieling in pressen

Is een goeie optie, ik ga zien wat vrijdag geeft, en kom er dan volgende week op terug ;)
 
Ok, mijn benen zijn officieel toast nu...
Het was heavy, maar do-able, zelfs met 2 weken niet getraind, nu heb ik wel serieuze spierpijn, gelukkig gaat dat over :p

De training zelf:

SQ
12x60
12x60
12x70 quads on fire
12x70 dikke pomp in onderrug
10x80
10x80

even op adem komen

DL
6x100
6x100
6x110 riem aangedaan
6x110
4x120
4x120

5min zwijmelen

Standing calves in smith
10x160
10x170
10x180 benen trillen als zot
10x190 grinden om omhoog te geraken...

dan even op bankje gaan zitten want ik dacht door mijn benen te zakken
gestart om 16:50, einde 18:00

toch nog 20min op loopband gedaan, maar very easy walking tempo

en dat was het :)

Vandaag dus stijve spieren: quads en rug
De boodschappen heb ik al leunend op het karretje in de Colruyt gedaan :D

:wave:
 
Back
Naar boven