Fitness Seller

Derde Wereldoorlog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Father : You're gonna make the world safe for democracy aren't ya!
Joe Age 10 : What is democracy?
Father : Well I was never very clear on it myself. Like any other kind of government it's got something to do with young men killing each other I believe.

 
Like any other kind of government it's got something to do with young men killing each other I believe.
Valt wel aardig mee. Hoeveel democratieën voerden oorlog tegen elkaar?

P.S. 't Is ook maar wat je verstaat onder democratie wat betreft WWI​
 
Valt wel aardig mee. Hoeveel democratieën voerden oorlog tegen elkaar?

P.S. 't Is ook maar wat je verstaat onder democratie wat betreft WWI​
Denk dat de quote vooral uit Amerikaans perspectief is m.b.t. de verkozen president en z'n belofte er uit te blijven. En dan uiteindelijk nog met dienstplicht omdat er veel te weinig vrijwilligers waren.

Was dacht ik ook onderdeel van de propaganda? In europa vechten voor de democratie!
 
Er is altijd veel kritiek op farmaceutische bedrijven die grote marges vragen op hun middelen. Dat is m.i. niet legitiem, want die grote marges is nodig om onderzoek naar nieuwe medicijnen te financieren. Nu zie je idd veel bedrijven in bijv. India die, na het verstrijken van patenten, dezelfde medicijnen veel goedkoper produceren. Maar dat zijn dus bedrijven die zelf geen onderzoek doen en dit ook niet zouden kunnen doen.

Willen we progressie blijven zien in onze medicijnen, is de hoge marge m.i. een vereiste. Ik snap dat dat niet lekker voelt, maar onderzoek is nou eenmaal duur. Of we zouden dit eventueel via belasting moeten financieren, maar belasting betalen doen de meesten niet graag.
Een nieuw medicijn op de markt brengen kost ongeveer 2,0 milljard dollar en 14 jaar aan onderzoek.

Het bedrijf heeft dan ongeveer 10 jaar de tijd om te cashen alvorens de patenten verlopen en andere bedrijven hetzelfde medicijn mogen namaken.

In tegenstelling tot wat men graag wilt geloven, zijn farmaceutische bedrijven geen filantropische instellingen. Niemand gaat 2 miljard investeren voor liefdadigheid en non-profit. Het leven is immers geen Disney film.

Een oplossing voor goedkope medicatie zou zijn als bijvoorbeeld de EU- landen gezamenlijk geld investeren voor het ontwikkelen van bepaalde medicijnen voor de Europese bevolking. 2 miljard gedeeld door 20 landen is maar 100 miljoen per land (gedeeld door 14 jaar aan onderzoek is dat ongeveer 7 miljoen per land per jaar.) Zo zou je zeer goedkope medicijnen kunnen leveren. Zorgkosten zouden ook flink dalen. Echter vindt men het belangrijker om 1000 miljard (equivalent van 500 nieuwe medicijnen) te investeren voor het tegengaan van de opwarming van de aarde met 0,002 graden Celcius. Goedkope medicatie is zeker mogelijk, maar het moet dan via de staat en niet privaat gefund zijn.
 
Laatst bewerkt:
Intradesting. :thinking:

Zijn voorspelling is ‘geen gekke-henkieverhaal’ – de voormalig officier van het Korps Mariniers baseert zijn prognose op een wetenschappelijke analyse van alle oorlogen in de afgelopen vijfhonderd jaar, waaraan een of meer grootmachten deelnamen. Hij promoveerde erop in 2006.

Eeeeen daar mag je al stoppen met lezen. Want dan hield hij geen rekening met een klein detail.

giphy.gif

De analyse van Mike Baker (voormalige CIA CO officier):
  1. Het US Army kan binnen 24 uur Iran's volledig energie-infrastructuur, missile bases & key military facilities vernietigen
  2. Rusland & China zullen niets doen
de Dertigjarige Oorlog (1618-1648)
Pannenkoek :roflol:
 
Eeeeen daar mag je al stoppen met lezen. Want dan hield hij geen rekening met een klein detail.

giphy.gif

De analyse van Mike Baker (voormalige CIA CO officier):
  1. Het US Army kan binnen 24 uur Iran's volledig energie-infrastructuur, missile bases & key military facilities vernietigen
  2. Rusland & China zullen niets doen

Pannenkoek :roflol:
Waarmee kunnen de Amerikanen dat doen?
 
"Als je niet oppast, wordt de nieuwe orde geen democratische, maar bijvoorbeeld een Chinese, ‘waarbij je bij wijze van spreken een camera in je huiskamer krijgt die erop toeziet dat jij je netjes gedraagt’, waarschuwt de oud-marinier. "

Hoe moeten we "even oppassen" dat we niet elke dag Babi Pangang hoeven te eten?
 
"Als je niet oppast, wordt de nieuwe orde geen democratische, maar bijvoorbeeld een Chinese, ‘waarbij je bij wijze van spreken een camera in je huiskamer krijgt die erop toeziet dat jij je netjes gedraagt’, waarschuwt de oud-marinier. "

Hoe moeten we "even oppassen" dat we niet elke dag Babi Pangang hoeven te eten?
Babi Pangang is een Maleisisch/Indonesisch gerecht (en betekent dan ook vanuit het Maleis/Indonesisch 'geroosterd varken'). Wat heeft dit met China te maken?
 
Babi Pangang is een Maleisisch/Indonesisch gerecht (en betekent dan ook vanuit het Maleis/Indonesisch 'geroosterd varken'). Wat heeft dit met China te maken?

Niet alleen de eerste regels lezen Bert. Een klein beetje off topic maar we moeten immers oppassen voor de Chinezen.

Chinees
Dan de herkomst van het gerecht. Is het Indonesisch? Indisch? Chinees? Nederlands? Volgens een van de Wiki-auteurs, Edo de Roo, heeft de lokale Chinees het echt alleen maar op de kaart staan omdat Nederlanders het zo graag eten, niet omdat het Chinees is. Een ander, Paul van Velzen, heeft ook in Indonesië nooit babi pangang gezien. Ajam pangang, geroosterde kip, dat wel. Van Velzen denkt dan ook dat 'Chinezen in Nederland de basis voor hun babi pangang van dit gerecht hebben afgekeken.' De categorie 'Chinees gerecht' lijkt hem 'ver bezijden de waarheid. Ik zou het ook als een Nederlands gerecht categoriseren.'

Hoogste tijd om de voorlopige waarheid op deze Wikipedia-pagina te updaten. Want uit een zoektocht in krantenarchieven blijkt toch dat Chinezen in Indonesië al babi pangang bereidden en aten vóór het jaar 1900. Vermoedelijk zelfs al veel eerder.
 
USAF neem ik aan. Sinds WWII zijn ze daar toch erg bedreven in.

giphy.gif


Bommen hier, bommen daar, bommen over!

Ow, gaan we leuk doen?
Iran heeft tegenwoordig moderne SAM's en ander spul. Als de Amerikanen dom zijn dan gaan ze boven Iran vliegen.
 
Niet alleen de eerste regels lezen Bert. Een klein beetje off topic maar we moeten immers oppassen voor de Chinezen.

Chinees
Dan de herkomst van het gerecht. Is het Indonesisch? Indisch? Chinees? Nederlands? Volgens een van de Wiki-auteurs, Edo de Roo, heeft de lokale Chinees het echt alleen maar op de kaart staan omdat Nederlanders het zo graag eten, niet omdat het Chinees is. Een ander, Paul van Velzen, heeft ook in Indonesië nooit babi pangang gezien. Ajam pangang, geroosterde kip, dat wel. Van Velzen denkt dan ook dat 'Chinezen in Nederland de basis voor hun babi pangang van dit gerecht hebben afgekeken.' De categorie 'Chinees gerecht' lijkt hem 'ver bezijden de waarheid. Ik zou het ook als een Nederlands gerecht categoriseren.'

Hoogste tijd om de voorlopige waarheid op deze Wikipedia-pagina te updaten. Want uit een zoektocht in krantenarchieven blijkt toch dat Chinezen in Indonesië al babi pangang bereidden en aten vóór het jaar 1900. Vermoedelijk zelfs al veel eerder.
Ik begrijp niet wat je met 'de eerste regels bedoelt'. ??? Ik reageer enkel op je laatste regel.

Interessant, dat wist ik dan weer niet, bedankt . Ik wist enkel dat de woorden Indonesisch waren en feit is dat de meest gerechten die wij bij de zogenaamde 'afhaalchinees' halen inderdaad gewoon Nederlands zijn én dat we vaak over Chinees spreken, terwijl eigenlijk Indonesisch bedoelen. De meeste gerechten en benamingen zijn immers overgekomen met het koloniale verleden. Wel eens bij échte Chinees gegeten en je ziet direct het verschil..
 
Ik begrijp niet wat je met 'de eerste regels bedoelt'. ??? Ik reageer enkel op je laatste regel.

Interessant, dat wist ik dan weer niet, bedankt . Ik wist enkel dat de woorden Indonesisch waren en feit is dat de meest gerechten die wij bij de zogenaamde 'afhaalchinees' halen inderdaad gewoon Nederlands zijn én dat we vaak over Chinees spreken, terwijl eigenlijk Indonesisch bedoelen. De meeste gerechten en benamingen zijn immers overgekomen met het koloniale verleden. Wel eens bij échte Chinees gegeten en je ziet direct het verschil..
Bij een chinees in het buitenland zie je ook geen gerechten als babi (pangang, ajam, etc) of dergelijken. Nasi is sowieso Indonesisch.

Je vindt dan eerder gerechten als chow mein, sichuan pork, dumplings, etc. En natuurlijk klassiekers als gebakken hond/kat, vleermuizensoep, fried human baby.

De Nederlandse 'Chinees' is een mengelmoes van Indonesisch met Chinese tinten gemaakt voor de Nederlandse doelgroep. Het is eigenlijk een hele nieuwe keuken.
 
Iran heeft tegenwoordig moderne SAM's en ander spul. Als de Amerikanen dom zijn dan gaan ze boven Iran vliegen.
Nou, dan denkt Mike daar anders over.

't Zou vast een gecombineerde aanval worden met vier takken. (Army, Marine, Airforce & Navy) Iran overweldigen met alles wat ze hebben. *krakaka*

giphy.gif


 
Nou, dan denkt Mike daar anders over.

't Zou vast een gecombineerde aanval worden met vier takken. (Army, Marine, Airforce & Navy) Iran overweldigen met alles wat ze hebben. *krakaka*

giphy.gif


Dan krijgen de Amerikanen een flinke lading whoop ass. Zoals laatst te zien was beschikken de Iraniërs over zeer precieze raketten. Zowel SAM als SSM. Ze hebben raketschepen en zijn bezig met hypersonische raketten. Hypersonische raketten zijn niet te stoppen met Goalkeepers. Vliegdekschepen worden dan drijvende doodskisten.
 
"apfelstrudel is smoking crack. He ain't in his right mind." —Ronnie Coleman
 
Je vergeet dat ze het land economisch kapot kunnen maken. Vrij simpel zelfs via de Straat van Hormuz. Als de mensen niks te eten hebben, is een revolutie slechts een kwestie van tijd. Niet heel lang ook, want het opperhoofd is al niet bijster populair.
 
Iran is een terroristenstaat. Ik zeg doen... doen! Zeker als ze kunnen vaststellen dat er steun is van een aanzienlijk deel v.d. bevolking. Maak niet de fout van 1990–1991.

En in Odin's naam heb een bezettingsplan dat staat als een huis. Want daar zijn de Amerikanen zo verschrikkelijk slecht in. (bv. Duitsland, Korea, Irak,...)

P.S. Waar kan ik me inschrijven?​
 
Back
Naar boven