Fitness Seller

Brachialis spier verkrampt na rug/bicep workout (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bartvt12

Novice
Lid geworden
6 feb 2020
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
82kg
Vetpercentage
8%
Hallo allemaal,

ik train nu 4 jaar en ik kamp nu al 1.5 jaar met het volgende probleem: mijn brachialis spier verkrampt ong. 1.5 tot 3 uur na een training waar ik vooral de biceps meepak (gebeurd met name na een rug of bicep training.)

Ik ben hier al meerdere keren mee naar de fysio gegaan, en deze fysio haalde er d.m.v. dry needling een aantal knopen uit (zowel uit de brachialis als de bicep), dit hielp echter niks. Hiernaast heb ik mijn training samen met deze fysio sterk aangepast, rug veel minder zwaar qua gewicht als herhalingen en het trainen van de bicep hebben we ook sterk terug geschroefd. Na 1 jaar van rustig opbouwen zit er maar niet echt schot in de zaak.

Mijn techniek(met name met het trainen van rug) heb ik ook aangepast, normaal kneep ik extreem hard in eigenlijk alles wat ik vast moest houden tijdens een training. Nu gebruik ik mijn vingers eigenlijk alleen als een 'haak', waardoor ik veel minder spanning leg op de brachialis.

Qua voeding: ik drink ongeveer 3 liter water per dag, daarnaast krijg ik in principe genoeg vitamines binnen, ook slik ik dagelijks magnesium en calcium.
Supplementen: MyProtein eiwit poeder & Creatine Monohydraat

Als ik nu een rug training/bicep training heb gedaan rek ik mijn biceps en brachialis voor ong. 5-8 minuten. Dit helpt in zekere zin zeker, maar niet altijd.

Ik houd enorm van trainen en wordt eigenlijk een beetje belemmerd door dit probleem, ik zou er daarom graag van af willen komen.

Als iemand hier ervaring mee heeft of gewoon advies heeft zou ik het graag willen horen!

Alvast bedankt!
 
Weet je zeker dat dit geen spierscheurtje is? of gewoon louter een simpele ontsteking? Anders even een scan van laten pakken, aangezien het al zo lang aanhoud.
 
De fysio zei dat er gewoon knopen aanwezig zijn in de spier van daar de kramp. Maar hij heeft niks verteld over een spierscheur (zou ook niet weten hoe dat voelt). Scan is inderdaad een handige. Bedankt voor je reactie!
 
Goed dat je jouw hand als 'haak gebruikt bij rug. Maar heb je ook last als je onderhands de stang vastpakt bij latt pully ?
En train jij je onderarm de antagonist?
 
Ik heb altijd na een training waar ik mijn biceps apart aanpak, last van spierkrampen in mijn bieps zelf. Enkel bij het te lang buigen van mijn arm. Bij het wassen van mijn haar of uitrekken in bed schiet er dan telkens een kramp in. Dit heb ik altijd al gehad, nooit bij stil gestaan eigenlijk maar heb er voor de rest geen last van :p
 
Goed dat je jouw hand als 'haak gebruikt bij rug.

En train jij je onderarm de antagonist?

Over wel/Niet full grip lopen de meningen uiteen maar wat bedoel je met "de antagonist"?
 
Goed dat je jouw hand als 'haak gebruikt bij rug. Maar heb je ook last als je onderhands de stang vastpakt bij latt pully ?
En train jij je onderarm de antagonist?

Ik train wel eens onderhands, dit is inderdaad beter/fijner in mijn situatie, als je bovenhands traint pak je ook veel meer de brachialis. Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je met antagonist in deze context bedoeld?
 
Mijn techniek(met name met het trainen van rug) heb ik ook aangepast, normaal kneep ik extreem hard in eigenlijk alles wat ik vast moest houden tijdens een training. Nu gebruik ik mijn vingers eigenlijk alleen als een 'haak', waardoor ik veel minder spanning leg op de brachialis.

Brachialis loopt alleen over de elleboog, wel/niet knijpen staat daar los van.

Als ik nu een rug training/bicep training heb gedaan rek ik mijn biceps en brachialis voor ong. 5-8 minuten. Dit helpt in zekere zin zeker, maar niet altijd.

Hoe rek je?

itrain wel eens onderhands, dit is inderdaad beter/fijner in mijn situatie, als je bovenhands traint pak je ook veel meer de brachialis.

Grip maakt voor de brachialis niet uit, door te supineren plaats je alleen de biceps in en gunstigere positie.

(Ik krijg een beetje het idee dat je het over de brachioradialis heb ipv de brachialis?)
 
Brachialis loopt alleen over de elleboog, wel/niet knijpen staat daar los van.

Hoe rek je?

Ik rek de bicep met gestrekte arm, daarnaast rek ik de brachioradialis via deze techniek:

(Ik krijg een beetje het idee dat je het over de brachioradialis heb ipv de brachialis?)

Sorry, na wat meer onderzoek is dat eigenlijk de spier die ik bedoel.
 
Over wel/Niet full grip lopen de meningen uiteen maar wat bedoel je met "de antagonist"?

Sorry voor de late reactie. Ik bedoelde de antagonist van de flexoren de extensoren.
Zoals in het filmpje wordt uitgelegd, werken de spieren in de onderarm, bij supineren of proneren allemaal samen, en is het lastig om duidelijk te krijgen waarbij de klacht wordt ervaren.

Mooi dat je goed zat 3XL, mooi dat je het zelf gevonden hebt Bart :thumb:
 
Even volgen.
 
Hallo allemaal,

ik train nu 4 jaar en ik kamp nu al 1.5 jaar met het volgende probleem: mijn brachialis spier verkrampt ong. 1.5 tot 3 uur na een training waar ik vooral de biceps meepak (gebeurd met name na een rug of bicep training.)

Ik ben hier al meerdere keren mee naar de fysio gegaan, en deze fysio haalde er d.m.v. dry needling een aantal knopen uit (zowel uit de brachialis als de bicep), dit hielp echter niks. Hiernaast heb ik mijn training samen met deze fysio sterk aangepast, rug veel minder zwaar qua gewicht als herhalingen en het trainen van de bicep hebben we ook sterk terug geschroefd. Na 1 jaar van rustig opbouwen zit er maar niet echt schot in de zaak.

Mijn techniek(met name met het trainen van rug) heb ik ook aangepast, normaal kneep ik extreem hard in eigenlijk alles wat ik vast moest houden tijdens een training. Nu gebruik ik mijn vingers eigenlijk alleen als een 'haak', waardoor ik veel minder spanning leg op de brachialis.

Qua voeding: ik drink ongeveer 3 liter water per dag, daarnaast krijg ik in principe genoeg vitamines binnen, ook slik ik dagelijks magnesium en calcium.
Supplementen: MyProtein eiwit poeder & Creatine Monohydraat

Als ik nu een rug training/bicep training heb gedaan rek ik mijn biceps en brachialis voor ong. 5-8 minuten. Dit helpt in zekere zin zeker, maar niet altijd.

Ik houd enorm van trainen en wordt eigenlijk een beetje belemmerd door dit probleem, ik zou er daarom graag van af willen komen.

Als iemand hier ervaring mee heeft of gewoon advies heeft zou ik het graag willen horen!

Alvast bedankt!
Ik heb de zelfde problemen ben je er al achter wat de oorzaak is?
 
Back
Naar boven