XXL Nutrition

Zichtverlies na workout in de ochtend (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

StevyStone

Cool Novice
Lid geworden
9 feb 2020
Berichten
54
Waardering
10
Lengte
1m86
Massa
97kg
Vetpercentage
12%
De afgelopen tijd heb ik na een intense workout op de zondagochtend last van het zien van vlekken en niet goed meer kunnen scherpstellen, dit gaat niet gepaard met hoofdpijn of misselijkheid. Ik heb s' ochtends een vrij stevig ontbijt van 2 eieren, 300gr kwark met havermout, vitamine en visolie tablet, creatine en aminoacids. Ik drink tijdens de training voldoende water. Als ik s'avonds train heb ik hier eigenlijk nooit last van.

Hebben jullie enig idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?
 
Klinkt als even maar de huisarts. Ik zou zelf de huisartsenpost bellen. Kan iets niet belangrijks zijn, tot serieuze zaken zoals netvliesloslating. Dan moet je zsm naar een dokter en behandeld worden.

Blind worden lijkt me geen leuk idee.
 
Klinkt als even maar de huisarts. Ik zou zelf de huisartsenpost bellen. Kan iets niet belangrijks zijn, tot serieuze zaken zoals netvliesloslating. Dan moet je zsm naar een dokter en behandeld worden.

Blind worden lijkt me geen leuk idee.
Heb een afspraak staan bij de fysio voor m'n schouder binnenkort zal het daar gelijk ff navragen ook. Had het niet zo ernstig ingeschat om eerlijk te zijn...
 
Advies om een huisarts te spreken, wellicht met enige spoed... En jij gaat het “binnenkort” aan je fysio vragen?
 
  • Haha
Waarderingen: Vonk
Hij zegt ook.. kan ook net zo goed iets onschuldigs zijn. Maar beste is om het te checken.

Wat ook nog wel eens kan zijn is vocht in je oogbol. Je traint in de ochtend en snachts verlies je best veel vocht ook. Dat vul je in de ochtend aan. Kan zijn dat er in combi met inspanning een net wat hogere oogboldruk is. Dat maakt focussen ook lastig.
Kan ook zijn met bloeddruk stijging. Als je inspant en je bloedruk geeft even een gooi omhoog en daarna omlaag kan je ook vlekken zien en slecht focussen.
Dat is simpel te checken als ze bij jou op de sportschool een bloeddruk meter hebben. Kan je altijd even vragen.
Dit zijn dus gewoon even 2 simpele onschuldige dingen.
 
Hij zegt ook.. kan ook net zo goed iets onschuldigs zijn. Maar beste is om het te checken.

Wat ook nog wel eens kan zijn is vocht in je oogbol. Je traint in de ochtend en snachts verlies je best veel vocht ook. Dat vul je in de ochtend aan. Kan zijn dat er in combi met inspanning een net wat hogere oogboldruk is. Dat maakt focussen ook lastig.
Kan ook zijn met bloeddruk stijging. Als je inspant en je bloedruk geeft even een gooi omhoog en daarna omlaag kan je ook vlekken zien en slecht focussen.
Dat is simpel te checken als ze bij jou op de sportschool een bloeddruk meter hebben. Kan je altijd even vragen.
Dit zijn dus gewoon even 2 simpele onschuldige dingen.

Bedankt voor deze nuttige tips! Ga ik zeker wat mee doen.
Daarnaast ga ik uiteraard ook naar de huisarts!
 
Volgens mij is het te veel vitamine en andere stofjes in 1x.
Als ik bij een maaltijd multi , vit D, zinc, visolie , wheyshake drink/eet. Begin ik droge ogen te krijgen en dat kan gepaard gaan met een verminderd zicht.
Maar dit is uiteraard puur bro advies gebaseerd op niets.

Een harde training kan ook een effect hebbezn zoals Marina al zei.
 
Blijft dat de gehele dag zo of alleen na intensieve workout/set in de gym?
 
Blijft dat de gehele dag zo of alleen na intensieve workout/set in de gym?
Meestal is het einde van m’n workout en houd het ongeveer een uurtje aan, moet wel zeggen dat ik nu achteraf ook een beetje hoofdpijn heb.
 
Bloeddruk prolly. Na te hard de liefde te bedrijven krijg ik soms oorsuizingen en sterretjes zicht voor 10m.
 
Bloeddruk prolly. Na te hard de liefde te bedrijven krijg ik soms oorsuizingen en sterretjes zicht voor 10m.
Het is een beetje net alsof je soms te snel opstaat uit bed maar dan iets minder heftig, wat jij zegt heb ik ook wel eens alleen dan zonder de oorsuizen
 
Gebruik je Clomifeen (Clomid)?
 
Ik heb pas iets gelijkend gehoord door teveel druk te zetten op het hoofd tijdens de squat. Die jongen had daar ook een uur of 2 na de training last van. Deze had het over duizeligheid etc. Het hele verhaal herinner ik me nu ook weer niet.
 
In principe ook eigenlijk niet helemaal ver te zoeken misschien... Intensief sporten = hogere bloeddruk, welke op zijn beurt weer kan zorgen voor een verminderd zichtvermogen.

De bloeddruk wordt door inspanning hoger doordat het bloed harder wordt rondgepompt. Als je stopt met sportengaat de hartslag omlaag en de bloeddruk dan ook.

Het oog krijgt via kleine, fijne bloedvaten bloed aangeleverd. Een hoge bloeddruk (hypertensie) belast de bloedvaten in de ogen en de oogzenuw waardoor mogelijk schade optreedt. De bloedvaten gaan immers vernauwen of gaan bloeden wanneer ze blootgesteld zijn aan te veel kracht van de bloeddruk. Ook zwelt mogelijk de oogzenuw, waardoor de patiënt niet meer in staat is goed te zien.
 
Ik las eerst gezichtsverlies. Maar dat zichtverlies heb ik ook soms, zelf denk ik aan hoge bloeddruk als oorzaak. Aan je huisarts voorleggen.
 
Ik lees “stevig ontbijt” maar zie amper koolhydraten/suikers in je ontbijt... (hoeveel havermout eet je met die 300gram kwark? Eerlijk?)
Lijkt mij laag bloedsuikerspiegel
Er komt opeens veel adrenaline vrij, en daardoor kun je gaan zweten en trillen. Maar een lage bloedsuiker zorgt er ook voor dat je hersenen minder goed kunnen functioneren. ... Als je bloedsuiker te laag wordt, dan kun je bijvoorbeeld wazig gaan zien, last krijgen van duizeligheid, of van ernstige vermoeidheid.
 
Ik lees “stevig ontbijt” maar zie amper koolhydraten/suikers in je ontbijt... (hoeveel havermout eet je met die 300gram kwark? Eerlijk?)
Lijkt mij laag bloedsuikerspiegel
Volgens mij 70gram (zakjes), voeg wel altijd ook nog wat honing toe. Wat zou je aanraden om toe te voegen?
 
Op rustdagen ontbijt ik voornamelijk eiwitrijk en “vettig” (hele eitjes , vlees (ontbijtspek of biefstuk)) en halve banaan en wat haverout (40gr).
Op trainingsdagen eet ik wat meer koolhydraten. Hele banaan. 70gram havermout en halfuurtje later nog wat volkoren cornflakes.
probeer eens voor je training wat volkorenbrood of proteinebrood te eten. Pindakaas met confituur erop. Banaantje erbij. Of wat druifjes/rozijntjes.
Tijdens je training, drink eens water met een schepje isostar erin (Normaal moet je 3 scheppen doen ,in doe maar 1 schepje bij krachttraining).

Zit je in bulk, onderhoud of cut ?
 
Back
Naar boven