AndroidHealthClinic

Ervaringen Bell Coaching (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

betelgeuse

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 okt 2019
Berichten
266
Waardering
151
Lengte
1m85
Massa
75kg
Vetpercentage
12%
Let me know
 
Toch bedankt voor de reactie.
 
Ik ben zelf met de Helselmans opleiding bezig.
Ja, het is best duur. Maar je krijgt er wel erg veel informatie voor terug.
 
Wat houdt dat in de Heselmans opleiding? Dank je voor de reactie.
 
Wat houdt dat in de Heselmans opleiding? Dank je voor de reactie.

Het is een PT opleiding/cursus. Waarbij je elke week en hoofdstuk krijgt, en elke 2 maanden ongeveer, kom je bij elkaar om dingen in de praktijk uit te voeren. De rest doe je dus thuis online.
 
 
Gaaf man. Thanks voor de link.
 
Ontzettend toffe benadering. Echter voor mij allemaal wat te wetenschappelijk benaderd. Ik was soms bezig met oefeningen dat ik echt dacht van waar de fock ben ik aan begonnen. 3 maanden volgehouden, bleek niets voor mij. Overigens wel aan het zoeken naar een nieuwe coach nu. Ik mistte voornamelijk de feeling met Classic Bodybuilding.

(Ik heb overigens coaching gehad van een cursist (cursus voltooid) van Henselman's PT course)
 
Uitstekende resultaten geboekt maar dat was meer omdat ik er vol voor ging. Voor de rest bieden zij niks wat je zelf ook niet kan IMO. Het is meer een stok achter de deur.
 
Niet een review ofzo en je hebt hier niks aan, maar ik vind t altijd onvoorstelbaar hoeveel geld er afgetroggeld wordt van anderen in de krachtsport, en hoeveel sommigen er ook voor neer wíllen leggen.
Als er nou één sport is waarin het relatief makkelijk is om iemand goed te coachen, is het wel de krachtsport. Als je honderd euro of whatever per maand neer legt voor een trainings-/ voedingsschemaatje moet je je echt eens af gaan vragen of je het niet gewoon zelf zou kunnen doen.
 
Ontzettend toffe benadering. Echter voor mij allemaal wat te wetenschappelijk benaderd. Ik was soms bezig met oefeningen dat ik echt dacht van waar de fock ben ik aan begonnen. 3 maanden volgehouden, bleek niets voor mij. Overigens wel aan het zoeken naar een nieuwe coach nu. Ik mistte voornamelijk de feeling met Classic Bodybuilding.

(Ik heb overigens coaching gehad van een cursist (cursus voltooid) van Henselman's PT course)
Wat voor oefeningen vond je niks voor jou?
 
Niet een review ofzo en je hebt hier niks aan, maar ik vind t altijd onvoorstelbaar hoeveel geld er afgetroggeld wordt van anderen in de krachtsport, en hoeveel sommigen er ook voor neer wíllen leggen.
Als er nou één sport is waarin het relatief makkelijk is om iemand goed te coachen, is het wel de krachtsport. Als je honderd euro of whatever per maand neer legt voor een trainings-/ voedingsschemaatje moet je je echt eens af gaan vragen of je het niet gewoon zelf zou kunnen doen.

Ergens deel ik deze mening, maar aan de andere kant ook totaal weer niet. Stel je betaald 125 euro in de maand (wat ze als goedkoopste optie hebben) en ze zijn 4 a 5 uurtjes bezig voor je per maand (vragen beantwoorden, schema's bijstellen etc) dan is dat helemaal niet duur (even los van de kwaliteit/resultaten die ja haalt). Je betaald ook gewoon voor de kennis die ze hebben, hoe meer kennis ze hebben hoe meer toegevoegde waarde ze clienten kunnen leveren. Als jij kijkt naar bijvoorbeeld het uurtarief van een loodgieter/elektricien lijkt mij die 125 nog best mee te vallen. Overigens mag je er (hopelijk) ook wel vanuit gaan dat de coaching van bell wel iets verder gaat dan een training/voedingschema.
 
Je betaald ook gewoon voor de kennis die ze hebben, hoe meer kennis ze hebben hoe meer toegevoegde waarde ze clienten kunnen leveren. Als jij kijkt naar bijvoorbeeld het uurtarief van een loodgieter/elektricien lijkt mij die 125 nog best mee te vallen. Overigens mag je er (hopelijk) ook wel vanuit gaan dat de coaching van bell wel iets verder gaat dan een training/voedingschema.
dat vind ik ook. het is wel meer dan een pasklaar voedingsschema.
Er bestaat een bepaalde wederkerigheid doordat er mogelijkheid is tot tussentijdse aanpassing en vragen stellen. Daarmee wordt er ook een service geleverd, de 'coaching', en niet zozeer enkel een product.
 
Ergens deel ik deze mening, maar aan de andere kant ook totaal weer niet. Stel je betaald 125 euro in de maand (wat ze als goedkoopste optie hebben) en ze zijn 4 a 5 uurtjes bezig voor je per maand (vragen beantwoorden, schema's bijstellen etc) dan is dat helemaal niet duur (even los van de kwaliteit/resultaten die ja haalt). Je betaald ook gewoon voor de kennis die ze hebben, hoe meer kennis ze hebben hoe meer toegevoegde waarde ze clienten kunnen leveren. Als jij kijkt naar bijvoorbeeld het uurtarief van een loodgieter/elektricien lijkt mij die 125 nog best mee te vallen. Overigens mag je er (hopelijk) ook wel vanuit gaan dat de coaching van bell wel iets verder gaat dan een training/voedingschema.
Op zich als je er zo naar kijkt vind ik het ook niet zoveel. Wordt best wat moeite in gestoken en een hobby mag nou eenmaal wat kosten. Sommige software ontwikkelaren kosten 100 + euro per uur wanneer je wat kan dus als je het zo vergelijkt al helemaal.

Zie ook niet in hoe het aftroggelen is wanneer het een service is waar je zelf voor kiest.
 
Ergens deel ik deze mening, maar aan de andere kant ook totaal weer niet. Stel je betaald 125 euro in de maand (wat ze als goedkoopste optie hebben) en ze zijn 4 a 5 uurtjes bezig voor je per maand (vragen beantwoorden, schema's bijstellen etc) dan is dat helemaal niet duur (even los van de kwaliteit/resultaten die ja haalt). Je betaald ook gewoon voor de kennis die ze hebben, hoe meer kennis ze hebben hoe meer toegevoegde waarde ze clienten kunnen leveren. Als jij kijkt naar bijvoorbeeld het uurtarief van een loodgieter/elektricien lijkt mij die 125 nog best mee te vallen. Overigens mag je er (hopelijk) ook wel vanuit gaan dat de coaching van bell wel iets verder gaat dan een training/voedingschema.

Ja ik weet hoe dat pakket in elkaar steekt, ik ken meerdere mensen die door hem gecoacht worden of zijn, en ook anderen die door vergelijkbare 'coaches' worden 'getraind'. Dit is dan ook niet zozeer commentaar op de beste man zelf, meer op 'de industrie' in zijn algemeen.
Maar laten we zijn voorbeeld nemen. Voor die 125 euro heb je één keer per week een contactmoment via mail en/of whatsapp, en krijg je wekelijks je trainingsschema, calorieën en macro's door gestuurd (geen voedingsschema dus). En één keer per maand mag je met een gezamenlijke training meedoen. Daarnaast nog wat zaken zoals korting op personal training. Wil je wat meer, dan betaal je 200 per maand, waarbij je dan bvb onbeperkt mail-/ appcontact hebt.
Als mijn waterleiding kapot gaat wil ik wel graag dat de loodgieter niet maar één keer per week bereikbaar is, daarnaast hoop ik dat ie vaker dan één keer per maand beschikbaar is om daadwerkelijk mijn waterleiding te komen repareren. Dus die vergelijking gaat niet helemaal op denk ik. Het is geen personal training waar we het hier over hebben. Je krijgt een trainingsschemaatje en je macro's en er is eens per week contact. Dat is voor die coach 15-30 minuten werk per week. Misschien.
Wanneer iedereen maar dit soort bedragen (en in vele gevallen nog veel meer) gaat vragen, is het misschien nog geen aftroggelen maar het komt wel in de buurt. Het wordt normaal gevonden dat een schema 100+ euro per maand kost. Dit soort lui spreken mij nota bene wel eens aan dat ik de markt kapot zou maken omdat ik mensen voor niks help en veel te weinig (!) zou vragen voor coaching. In een sport waarin geen rooie rotcent te verdienen valt. Dan denk ik, ga eerst eens lekker twee jaar gratis en voor niets mensen begeleiden en kijk dan eens of je het überhaupt kunt en leuk vindt joh. En dan heb je te maken met lui die twee cursusjes en ergens een nietszeggend certificaatje hebben gehaald en zichzelf na anderhalve maand aan hun piemel sjorren en een paar instagramposts een strengthcoach noemen. Dit is echt iets van de afgelopen jaren hoor. Iedereen is ineens een coach.
 
Niet een review ofzo en je hebt hier niks aan, maar ik vind t altijd onvoorstelbaar hoeveel geld er afgetroggeld wordt van anderen in de krachtsport, en hoeveel sommigen er ook voor neer wíllen leggen.
Als er nou één sport is waarin het relatief makkelijk is om iemand goed te coachen, is het wel de krachtsport. Als je honderd euro of whatever per maand neer legt voor een trainings-/ voedingsschemaatje moet je je echt eens af gaan vragen of je het niet gewoon zelf zou kunnen doen.
Velen willen nu eenmaal graag gepamperd worden en kunnen zeggen dat ze een coach hebben.
Ga soms/vaak stuk van lui met weinig tot geen ervaring en die zich wel personal trainer noemen enkel omdat ze zelf nog gecoached worden.
 
Back
Naar boven