Fitness Seller

70kg bench zit vast

Bezoekers in dit topic

Het zou zelfs kunnen dat je volume iets te hoog is om voldoende te kunnen herstellen. Alleen al voor de borst zit je op 22 sets per week, wat best veel is. Daarnaast nog de 4 sets front raise (front delts) en 11 sets triceps.

Front raise vind ik sowieso vrij overbodig als je al bench + incline bench doet.

ik doe nu de 5x5 schema hier is de borst 10 sets per week en de andere week 5 sets per week om en om, en me bench is de 2de week 2.5kg verhoogt, de volgende keer ga ik +5kg proberen. ik had eerst niet door dat het veel sets waren want me borst kon wel meer sets aan maar het was blijkbaar overbodig ik had toen ook spierpijn en nu niet maar dat hoeft ook niet zo herstelt het wss sneller door de mindere sets dit is voldoende voor krachtgroei blijkbaar maar even kijken wat het op de lange termijn doet want 2.5kg+ is niet zoveel maar heb er wel hoop in het is een vooruitgang
 
Laatst bewerkt:
Minder sets, en gewoon af en toe is een extra setje toevoegen met 1 rep max. Rustig verhogen met de kleine 1-2kg schijfjes en je bench zal stilaan omhoog gaan.

+ Wanneer je traint kan ook wat schelen, als ik een dag low carb zit is men bench ook maar triest, 's morgens zit ik ook nooit op 100% kracht.
Bench is maar een povere 120kg maar heb na een low carb day soms al last met 80kg.

Dus, meerdere factoren spelen mee :).

hoevaak zou jij een 1rm voegen voor elke oefening, hoe is bijvoorbeeld 2x per maand om even aan het zware gewicht te wennen?
 
hoevaak zou jij een 1rm voegen voor elke oefening, hoe is bijvoorbeeld 2x per maand om even aan het zware gewicht te wennen?
Mag gewoon elke keer als je van plan bent om te benchen hoor, zelf tel ik het niet als set. Gewoon een setje extra toevoegen met wat extra gewicht.
Lukt het, mooi dan lukt het niet, maakt het niet uit want tel die set toch niet mee.

Dit is mijn manier om kracht wat op te werken. Het begint met 1 REP MAX maar na verloop van tijd worden het er meer en zo kan je terug op diezelfde manier gewicht erop gooien.


Heb zelf even men bench op 90kg laten zitten omdat men borst achter stond, dus zat ik met een rep range en kracht was niet relevant.
Borst is nu inmiddels terug in verhouding met de rest.

Op die manier nu terug op 120kg bench, voorlopig goed zo binnenkort terug omhoog gaan misschien tenzij ik ga cutten.
Wel de tip: neem een betrouwbare spotter, mocht het toch niet lukken kan je wat forced reps doen met je spotter.
 
Mag gewoon elke keer als je van plan bent om te benchen hoor, zelf tel ik het niet als set. Gewoon een setje extra toevoegen met wat extra gewicht.
Lukt het, mooi dan lukt het niet, maakt het niet uit want tel die set toch niet mee.

Dit is mijn manier om kracht wat op te werken. Het begint met 1 REP MAX maar na verloop van tijd worden het er meer en zo kan je terug op diezelfde manier gewicht erop gooien.


Heb zelf even men bench op 90kg laten zitten omdat men borst achter stond, dus zat ik met een rep range en kracht was niet relevant.
Borst is nu inmiddels terug in verhouding met de rest.

Op die manier nu terug op 120kg bench, voorlopig goed zo binnenkort terug omhoog gaan misschien tenzij ik ga cutten.
Wel de tip: neem een betrouwbare spotter, mocht het toch niet lukken kan je wat forced reps doen met je spotter.

als de 1rm niet lukt, heeft het dan dus geen negatieve invloed op de krachtgroei?
 
als de 1rm niet lukt, heeft het dan dus geen negatieve invloed op de krachtgroei?
Nee, die 1RM is ook relatief, als het er nu 2,3,4,.. worden maakt niet uit.
Bij jou is 70kg je max, dan doe je dus die extra set bijvoorbeeld met 72kg. Als je een aantal reps mee kan dan kan je daarop misschien naar 75kg enzovoort.
 
het is gelukt om de bench met 5kg te verhogen in de 3de week met de 5x5 schema! hoop dat het nog even zo doorgaat zit nu op de 75kg
 
Back
Naar boven