Fitness Seller

Sticky Toon je home gym!

Bezoekers in dit topic

Mijn garagegym.
 

Bijlagen

  • IMG-20200317-WA0028.jpg
    IMG-20200317-WA0028.jpg
    80,2 KB · Weergaven: 371
Vet nice, je komt deze tijd wel goed door. PM me je adres :P
En Arnold aan de muur?

Haha letterlijk 100-en berichten van mensen die in mijn grotere underground gym wilden trainen. Was rijk geweest als ik dat had gedaan maar zo lossen we deze crisis natuurlijk niet op. Vooralsnog alleen met broer in de homegym.

En ja Arnold obviously want legende en mijn grote inspiratie op bb vlak.
 
Haha letterlijk 100-en berichten van mensen die in mijn grotere underground gym wilden trainen. Was rijk geweest als ik dat had gedaan maar zo lossen we deze crisis natuurlijk niet op. Vooralsnog alleen met broer in de homegym.

En ja Arnold obviously want legende en mijn grote inspiratie op bb vlak.
Stiekem ben je hier gewoon nog meer klanten aan het ronselen voor je UG gym :p
 
Vrienden en vriendinnen,

Ik wil een home gym opbouwen, vooral handig in deze situatie... Maar ook voor een snelle gym sessie, als er weinig tijd is.

Onit zit met een ethisch dilemma. Hierin spelen onderstaande punten een belangrijke rol.

  • Ik zal een power cage / power rack aanschaffen. Hierop wil ik een pulley bevestigen, zodat ik in ieder geval alle oefeningen uit mijn trainingsschema kan uitvoeren.

  • Ik zal niet volledig overgaan op een home gym, omdat ik hiervoor te weinig ruimte heb. Ik heb alleen ruimte voor een power cage / power rack. Ik blijf dus gewoon bij mijn sportschool sporten, omdat deze beschikt over alle apparatuur die ik maar wensen kan. Dit houdt in dat ik evengoed kosten betaal á € 40,- per maand.

  • De power cage / power rack wordt op mijn slaapkamer geplaatst en deze bevindt zich bovenin het huis.

Het volgende dilemma speelt:

1. Zal ik goede apparatuur aanschaffen, neem als voorbeeld hierin de Barbarian line. Waarbij ik totaal rond een bedrag á € 1.500,- uitkom. Dit is inclusief bankje, 200 kg aan bumperplates, opbergrek en lat pulley. Ik heb dan goede apparatuur, welke lang meegaat. Maar sport daarnaast ook nog bij de sportschool. Al met al een duur geintje...

2. Zal ik gaan voor goedkopere apparatuur, aangezien ik toch nog bij mijn sportschool blijf sporten? De kans bestaat dat ik mijzelf ga irriteren aan de apparatuur die ik dan heb staan.

3. Is het verstandig om dit überhaupt te doen? Houdt mijn slaapkamer vloer de apparatuur wel en is het rendabel? Ik kan natuurlijk ook als noodvoorziening de quarantaine periode overbruggen met dumbells, barbell en een bankje...

Wie kan mij hierin goed advies geven?
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Altijd gaan voor kwaliteit :wl:
 
Ik adviseer te investeren in betaalbaar goede apparatuur zoals Barbarian bijvoorbeeld.

De ervaring leert mij dat je er anders nauwelijks gebruik van zal maken.
 
Ik adviseer te investeren in betaalbaar goede apparatuur zoals Barbarian ATX 600 of 700 reeks bijvoorbeeld.

De ervaring leert mij dat je er anders nauwelijks gebruik van zal maken.
Fixed that for you. ;)

Barbarian is ondertussen vervangen door ATX.
Wat vroeger ATX was is nu de 800 reeks van ATX.
 
Ik wou maar voorkomen dat hij heel happy ergens een Barbarian toestel in de uitverkoop zou kopen en over een maand teleurgesteld zou zijn dat er geen accessoires meer te verkrijgen zijn.

Voor de rest heb je helemaal gelijk hoor. Degelijk materiaal geeft meer zin om te trainen. :)
 
Ik wou maar voorkomen dat hij heel happy ergens een Barbarian toestel in de uitverkoop zou kopen en over een maand teleurgesteld zou zijn dat er geen accessoires meer te verkrijgen zijn.

Voor de rest heb je helemaal gelijk hoor. Degelijk materiaal geeft meer zin om te trainen. :)

Aan wat voor accessoires zou ik hierbij moeten denken? Zijn deze niet onderling uitwisselbaar?

Zag namelijk een complete Barbarian set staan met lat pulley, 200kg aan gewichten, bankje en barbell.
 
Zo kom de lockdown wel even door zeker, bankje moet ook vervangen worden maar is voor de toekomst
6905362B-54BC-42A9-9648-3ED5E2B2AC7A.jpeg
 
Aan wat voor accessoires zou ik hierbij moeten denken? Zijn deze niet onderling uitwisselbaar?

Zag namelijk een complete Barbarian set staan met lat pulley, 200kg aan gewichten, bankje en barbell.
Extra j-hooks, extra spotter bars, jammer arms, ... Die zijn per reeks niet uitwisselbaar en niet uitwisselbaar tussen het "oude" Barbarian spul en de nieuwe ATX producten.
 
Extra j-hooks, extra spotter bars, jammer arms, ... Die zijn per reeks niet uitwisselbaar en niet uitwisselbaar tussen het "oude" Barbarian spul en de nieuwe ATX producten.

Iets om rekening mee te houden. Bedankt voor het melden!

Weet iemand tevens wat het voordeel is van een lat pulley met eigen gewichtsstapel tegen over een lat pulley welke plate loaded is?
 
Iets om rekening mee te houden. Bedankt voor het melden!

Weet iemand tevens wat het voordeel is van een lat pulley met eigen gewichtsstapel tegen over een lat pulley welke plate loaded is?
Plate loaded is ellendig, steeds met schijven sleuren
 
Plate loaded is ellendig, steeds met schijven sleuren

Mijn schijven staan aan 2 kanten naast mijn rack. Dus ik heb daar helemaal geen last van. En op een plate loaded hang je er aan wat je er wilt
aan hangen. Dus niet per x aantal kg omhoog of omlaag. Ik kies dus altijd voor plate loaded :)
 
Mijn schijven staan aan 2 kanten naast mijn rack. Dus ik heb daar helemaal geen last van. En op een plate loaded hang je er aan wat je er wilt
aan hangen. Dus niet per x aantal kg omhoog of omlaag. Ik kies dus altijd voor plate loaded :)
Dat gaat met de meeste stacked Pulleys ook hoor.
Al bespaard plate loaded wel veel geld om uiteindelijk juist hetzelfde te doen
 
Laatst bewerkt:
Iets om rekening mee te houden. Bedankt voor het melden!

Weet iemand tevens wat het voordeel is van een lat pulley met eigen gewichtsstapel tegen over een lat pulley welke plate loaded is?

Als je echt sterk wordt kun je bij plate loaded gewoon lekker blijven laden.
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Als je echt sterk wordt kun je bij plate loaded gewoon lekker blijven laden.

zeker waar!

de stacked pulley heeft 125 gewicht. De plate loaded kan 160 aan.

dat is wel een aardig verschil, al zie ik mijzelf de 125 nog niet gebruiken...:emo:
 
Back
Naar boven