MuscleMeat

Barbell row varianten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Shadow Project

#Freecamelus
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
24 apr 2012
Berichten
14.383
Waardering
20.648
Lengte
1m91
Massa
120kg
Vetpercentage
> 50%
Aangezien ik nu thuis train en alleen een barbell beschikbaar heb zoek ik naar de beste row variant om te doen. Normaal deed ik cable rows omdat makkelijk en lui.
Ik ga nu 1x per week focussen op zware pendlay rows + pullups als assist en 1x per week zware pullups + row variant als assist. Reprange zal 6-8 zijn, voor 4-5 sets zoals nu gepland tijdens bulk.

Geen Landmine beschikbaar dus T-bar row is geen optie, chest supported gaat niet op mijn bankje, dus de keuze is eigenlijk uit Yates row, normale barbell bent over row of nog een keer Pendlay rows doen.

Welke row variant is de "beste" variant om toe te voegen en waarom?
 
Barbell tegen een hoek, aan je partner vragen of zij op de hoekse kant kan staan(zodat je een soort van Landmine hebt) en dan meadows row doen?
Moet je natuurlijk wel je muur en vloer beschermen.

Dit kan natuurlijk ook als je handig genoeg bent.
 
Vind chest supported het best maar ok. Vanaf blocks/rack op below the knee hoogte. Zo veel mogelijk cheat er uit halen.

Snap werkelijk niet waarom je yates rows zou doen of je moet er simpelweg mee bedoelen dat je de bar niet op de grond terugzet maar wel vanaf zo laag mogelijk trekt maar dat is normale bor?

En geen barbell maar inverted rows (eventueel met je voeten op een verhoging) zijn zeer underrated. Heel goed alternatief voor cable row imho.
 
One arm long bar rows, ez curl row, inverted row zijn mijn favo's.
Welke row variant is de "beste" variant om toe te voegen en waarom?
Hangt van het gekozen doel af en uitvoering, al zal het gaan om accenten leggen op bepaalde delen en geen heel grote verschillen qua superioriteit.
 

Lukt deze ook niet met jouw bench?
 
Snap werkelijk niet waarom je yates rows zou doen of je moet er simpelweg mee bedoelen dat je de bar niet op de grond terugzet maar wel vanaf zo laag mogelijk trekt maar dat is normale bor?

Yates sta je rechter en heb je hem onderhands vast. Imo de betere manier als je je lats optimaal wilt trainen.
 
Barbell tegen een hoek, aan je partner vragen of zij op de hoekse kant kan staan(zodat je een soort van Landmine hebt) en dan meadows row doen?
Moet je natuurlijk wel je muur en vloer beschermen.

Dit kan natuurlijk ook als je handig genoeg bent.
Weinig zin om mijn vloer/plint te verneuken, en om er vanuit te gaan dat mijn vriendin altijd beschikbaar is om te fungeren als tegengewicht is ook zo wat :roflol:
Misschien als ik ooit zin en tijd heb om die landmine platform te maken wel een goeie optie maar niet voor nu.
Vind chest supported het best maar ok. Vanaf blocks/rack op below the knee hoogte. Zo veel mogelijk cheat er uit halen.

Snap werkelijk niet waarom je yates rows zou doen of je moet er simpelweg mee bedoelen dat je de bar niet op de grond terugzet maar wel vanaf zo laag mogelijk trekt maar dat is normale bor?

En geen barbell maar inverted rows (eventueel met je voeten op een verhoging) zijn zeer underrated. Heel goed alternatief voor cable row imho.
Chest supported is geen optie ivm het frame van mijn bankje wanneer ik die op incline zet, dus nogmaals geen optie. Anders had ik deze denk ik ook graag gedaan.

Yates row = onderhandse grip, dus je hit direct ook meer de biceps, waardoor je meer gewicht kan verplaatsen.

Ik ben ondertussen best een sterke jongen, cable rows gaan makkelijk richting 140 kg voor reps op enkele katrol, dus inverted rows niet echt genoeg belasting zonder deze goed te verzwaren.
One arm long bar rows, ez curl row, inverted row zijn mijn favo's.

Hangt van het gekozen doel af en uitvoering, al zal het gaan om accenten leggen op bepaalde delen en geen heel grote verschillen qua superioriteit.
Doel = massa. Mijn doel van dit topic is ook niet per se superioriteit bepalen, is allemaal rommelen in de marge, maar ik wil wel graag ervaringen of ideeen horen.
Netto gaat het er waarschijnlijk op neerkomen dat ik gewoon wat shit probeer komende weken en blijf bij degene die ik het fijnst vind voelen.

Lukt deze ook niet met jouw bench?
Nope, past niet door t frame.
Yates sta je rechter en heb je hem onderhands vast. Imo de betere manier als je je lats optimaal wilt trainen.
Dit dus :)
 
Yates sta je rechter en heb je hem onderhands vast. Imo de betere manier als je je lats optimaal wilt trainen.
Dat vooral accent legt op onderste delen van de lats. Heeft meer te maken met positie van de arm dan de hand. Door de onderhandse greep komt de bovenarm meestal wat meer naar binnen langs het lichaam en legt het accent op lagere aanhechtingen. Ik zou gewoon 2 rows en 2 pulls per week doen, en wat afwisselen.
Doel = massa.
Pulls en rows.
 
  • Like
Waarderingen: LM
Yates row = onderhandse grip, dus je hit direct ook meer de biceps, waardoor je meer gewicht kan verplaatsen.
En langs je bovenbeen toch? Ik weet niet, vind het dan zoveel van het horizontale pull aspect missen. Ik richt me dan ook niet op of het een paar vezels in de lats of biceps beter raakt, daar doe ik chinups/pulldowns voor.

Ik ben ondertussen best een sterke jongen, cable rows gaan makkelijk richting 140 kg voor reps op enkele katrol, dus inverted rows niet echt genoeg belasting zonder deze goed te verzwaren.
Of voor heeeel veel reps doen, soortgelijk als pushups. Een paar sets van 20-30+ aan ringen/trx met voeten op een bankje vind ik erg nuttig misschien omdat cables bij ons maar tot 100 gaan maar m'n pendlay row prs zijn 110x20, 140x8. Kan denk ik ook wel met een schijf op je buik. Nouja ik vind de beweging wel de moeite waard lekker functioneel!

Nope, past niet door t frame.
Ook niet als je de achterkant weer wat verhoogt zodat het weer horizontaler uitkomt? Of met dumbbells? Zo doe ik altijd chest supported rows met bankjes die er niet voor bedoelt zijn.

Ik moet trouwens nu maar staande rows met 2 dumbbells proberen, voelde ook wel ok, nieuwe uitdaging. Of heb je geen dbs?
 
En langs je bovenbeen toch? Ik weet niet, vind het dan zoveel van het horizontale pull aspect missen. Ik richt me dan ook niet op of het een paar vezels in de lats of biceps beter raakt, daar doe ik chinups/pulldowns voor.

Hangt er wat vanaf in welke hoek je gaat staan ;)

Ik doe gewoon de drie varianten.
 
Hangt er wat vanaf in welke hoek je gaat staan ;)

Ik doe gewoon de drie varianten.
Meestal zie ik mensen praktisch rechtop staan en maar wat de stang heen en weer humpen :P

Als reverse grip variant van gewone bor dan ja ok.
 
Meestal zie ik mensen praktisch rechtop staan en maar wat de stang heen en weer humpen :P

Als reverse grip variant van gewone bor dan ja ok.

Idd. Onderhandse shrugs ofzo :p Maar als je een beetje correct rept, komt die wel aardig goed binnen. Zonder al te veel druk, last op je onderrug.
 
Meestal zie ik mensen praktisch rechtop staan en maar wat de stang heen en weer humpen :P
Herkenbaar idd.
Yates row is grofweg bovenlichaam 60-70 gr. en de barbell wordt meestal vanaf kniehoogte naar onderbuik gebracht. Armen bewegen daardoor meer langs het lichaam. Legt vooral accent op onderste delen van de lats.

In het verleden zijn er ook wat horror verhalen ontstaan rondom de Yates row vanwege scheuren van biceps. Dat is bij Yates voorgekomen. Die pakte reverse grip en scheurde bicep af vlak voor de Olympia en stond daar ook met scheur. Maar er waren wel meer factoren die hierbij meespeelde lijkt me. Het is wel vaker de vraag, is het de oefening of de persoon die deze uitvoert e.d. Zelfde als vrouwen die bij bosjes op een verhoging staan en dan SLDL gaan uitvoeren. Je kunt er geld op inzetten dat ze last van de erectoren gaan krijgen. "Wat een slechte oefening hoor je dan, in het geval van SLDL klopt dat meestal overigens.
 
In principe zo, maar dan onderhands lijkt mij een Yates row toch?
2:30.
Juicy ass traps kweken.
 
Back
Naar boven