Fitness Seller

Uiteenlopende cijfers vetmeting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

sytrusze

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 mrt 2013
Berichten
70
Waardering
15
Lengte
1m75
Massa
86kg
Vetpercentage
23%
Hallo allemaal,

ik heb zojuist mijn vetpercentage gemeten op 2 manieren: de 3 points Caliper methode van Jackson en de Navy Tape Measure methode. De resultaten liggen extreem ver uit elkaar. Zie de fotos. De gebruikte calculator staat op http://www.linear-software.com/online.html

Ik heb sowieso geen vetpercentage van 10,8% haha! De 25,04 komt meer in de buurt. Hoe komt het dat de methode van Jackson zo'n laag percentage aangeeft? Ik meet toch echt goed met de huidplooimeter (al is het wel een goedkope van bodyenfitshop maar alsnog).

Ben benieuwd.
 

Bijlagen

  • Meting 3point.png
    Meting 3point.png
    216,4 KB · Weergaven: 90
  • Meting Navy.png
    Meting Navy.png
    217,3 KB · Weergaven: 98
Hallo allemaal,

ik heb zojuist mijn vetpercentage gemeten op 2 manieren: de 3 points Caliper methode van Jackson en de Navy Tape Measure methode. De resultaten liggen extreem ver uit elkaar. Zie de fotos. De gebruikte calculator staat op http://www.linear-software.com/online.html

Ik heb sowieso geen vetpercentage van 10,8% haha! De 25,04 komt meer in de buurt. Hoe komt het dat de methode van Jackson zo'n laag percentage aangeeft? Ik meet toch echt goed met de huidplooimeter (al is het wel een goedkope van bodyenfitshop maar alsnog).

Ben benieuwd.
Knijp je niet te hard op dat tangetje?
 
Een caliper is wel nauwkeurig, maar enige ervaring is wel vereist. Ik zou huidplooimetingen vnl. gebruiken voor trends en niet zo zeer voor absolute metingen.
 
Knijp je niet te hard op dat tangetje?

Ik heb net even de cijfers aangepast naar Chest 6mm, abdominal 28, thigh 13. (even vanuitgaand dat ik het tangetje super losjes vast heb). Dan is de berekening alsnog 14,09%. Veelste laag naar mijn mening.

Als ik het plaatje in de bijlage moet geloven, dan schat ik 23-25% realistisch als ik het vergelijk met mijn eigen lichaam.
 

Bijlagen

  • Bodytypes.jpg
    Bodytypes.jpg
    43,8 KB · Weergaven: 101
Een caliper is wel nauwkeurig, maar enige ervaring is wel vereist. Ik zou huidplooimetingen vnl. gebruiken voor trends en niet zo zeer voor absolute metingen.

Dus de Navy methode toch maar aanhouden?
 
Is allemaal larie die metingen.
abs = shredded
geen abs = fat
 
Is allemaal larie die metingen.
abs = shredded
geen abs = fat
100% true! Maar metingen kunnen zorgen voor motivatie en leuk om de tracken. Als ik het niet track raak ik snel gedemotiveerd (gezien ik pas over maanden abs heb lol).
 
Wat doen jullie dan qua meting(en) in jullie cutting fase (buitenom in de spiegel kijken uiteraard)?
 
Ik vooral spiegel en buikomtrek meten
 
Al die metingen zijn onzin. Zelf dexa scan is niet 100% nauwkeurig. En van die plaatjes moet je al helemaal niet uitgaan. Gezien het feit belichting enorm verschil kan maken hoe shredded je eruit ziet.

En wat Kaassaus zegt: als je geen abs meer ziet ben je gewoon fat. Aka het is tijd om te cutten.

Waarom zou je je überhaupt druk maken over die fictieve bf cijfertjes. Uiteindelijk draait het om wat je in de spiegel ziet.
 
Waarom zou je je überhaupt druk maken over die fictieve bf cijfertjes. Uiteindelijk draait het om wat je in de spiegel ziet.

Mee eens! Maar ik ben momenteel op zoek naar mijn maintenance level, gezien ik de afgelopen maanden niks heb getrackt wat ik at. Dus wat ik nu doe is 2500 kcal eten deze week. Ik houd zoveel mogelijk metingen bij zodat ik kan zien of de cijfers omhoog of omlaag gaan. In dat geval weet ik of ik naar 2700 kcal moet verhogen of verlagen naar 2300 voor de volgende week.
 
Mee eens! Maar ik ben momenteel op zoek naar mijn maintenance level, gezien ik de afgelopen maanden niks heb getrackt wat ik at. Dus wat ik nu doe is 2500 kcal eten deze week. Ik houd zoveel mogelijk metingen bij zodat ik kan zien of de cijfers omhoog of omlaag gaan. In dat geval weet ik of ik naar 2700 kcal moet verhogen of verlagen naar 2300 voor de volgende week.
Wat is er mis met de weegschaal dan? Ik neem aan dat je op basis van je gewicht je dieet aanpast.

In dat geval kun je gewoon beter afgaan op je gewicht, gezien het feit dat een betere indicatie geeft.
 
Ik heb mij altijd laten vertellen dan alleen de weegschaal geloven niet geheel betrouwbaar is, maar als jij/jullie het ook op die manier doen dan doe ik dat uiteraard!
 
Ik heb mij altijd laten vertellen dan alleen de weegschaal geloven niet geheel betrouwbaar is, maar als jij/jullie het ook op die manier doen dan doe ik dat uiteraard!
Om je gewicht te bepalen hè.

Als je aan wilt komen en je gewicht gaat niet omhoog = meer eten
Als je wilt afvallen en je gewicht gaat niet omlaag = minder eten

Het is geen rocket science. Ik heb overigens nog nooit één kcal geteld en boek altijd goede resultaten.

inb4 steroids bullshit. Ja, zelf dan moet je je best doen.
 
Ik heb overigens nog nooit één kcal geteld en boek altijd goede resultaten.

Wel knap als je dat zonder kan! Ik hoor indd meerdere mensen die het op die manier doen. Maar dan eet je iedere dag hetzelfde? En dan verminder je gewoon de porties of hoe moet ik dat voor mij zien?
 
Wel knap als je dat zonder kan! Ik hoor indd meerdere mensen die het op die manier doen. Maar dan eet je iedere dag hetzelfde? En dan verminder je gewoon de porties of hoe moet ik dat voor mij zien?
Zijn talloze bodybuilders die op het op die wijze doen inderdaad, maar je moet niet zomaar alles klakkeloos aannemen. Je moet gewoon ondervinden wat voor jou het beste werkt imo.

Ikzelf heb geen zin om autistisch alles af te wegen, vandaar dat ik het niet doen.

Afhankelijk wat mijn doel is.

Stagneren tijdens cut = meer cardio en/of minder carbs + meer eiwitten + gezonde vetten.
Stagneren tijdens bulk = meer carbs + eiwitten.

Je kunt meer porties nemen om meer eten binnen te krijgen voor die dag. Of om je honger te stillen tijdens een cut(kleinere porties verdeeld over de dag). Die metabolisme bullshit is al meerdere malen debunked, dus daar moet je het niet voor doen.

In het begin is het altijd een beetje trial and error natuurlijk. Na een tijdje leer je je lichaam wel kennen en kun je makkelijker anticiperen om stagnatie te voorkomen.
 
Oke duidelijk bedankt, maar dan eet je over het algemeen toch vrijwel hetzelfde iedere dag? Gezien je alleen de weegschaal als "meetinstrument" gebruikt (inb4 de spiegel of course).

ps. ik persoonlijk vind eten wegen niet zo erg, tenzij het niet anders kan (uiteten bijv.) maar ben alsnog benieuwd hoe de non-wegers dat doen :)
 
Wat doen jullie dan qua meting(en) in jullie cutting fase (buitenom in de spiegel kijken uiteraard)?
Meten kan, maar de weegschaal + spiegel zeggen genoeg.
 
Oke duidelijk bedankt, maar dan eet je over het algemeen toch vrijwel hetzelfde iedere dag? Gezien je alleen de weegschaal als "meetinstrument" gebruikt (inb4 de spiegel of course).

ps. ik persoonlijk vind eten wegen niet zo erg, tenzij het niet anders kan (uiteten bijv.) maar ben alsnog benieuwd hoe de non-wegers dat doen :)
Over het algemeen wel. Probeer het wel een beetje af te wisselen om het ''leuk'' te houden. In dat opzicht is het dan wel vrij autistisch. Maarja, zonder de juiste hoeveelheid eiwitten etc kom je niet ver.

Eiwitten: kip, vlees, eieren, vis en kwark
Carbs: rijst, pasta, brood etc
Vetten: natty pindakaas, amandelen etc.

En dan nog fruit en groenten.
 
Back
Naar boven